Ayaneo Flip DS – handhållen speldator med två skärmar

Permalänk
Melding Plague

Ayaneo Flip DS – handhållen speldator med två skärmar

Ayaneos nya handhållna speldator ser ut att kunna emulera Nintendo DS fullt ut med hjälp av en extra skärm precis som på originalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk om Nintendo själv hade kunnat lansera en liknande produkt för att spela gamla DS och Gameboy spel. En prenumerationstjänst där man fritt kan ladda ner och spela alla gamla spel.

Permalänk
Medlem

Blir mäkta imponerad om Another Code: Two Memories är spelbart på enheten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Another_Code:_Two_Memories

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Blir mäkta imponerad om Another Code: Two Memories är spelbart på enheten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Another_Code:_Two_Memories

Hänger på val av emulator inte enheten, det är en titel som har en del problem på flera emulatorer.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Känns onödigt. Finns ju beg dsi xl som är helt ok.
Annars är en vanlig ayaneo bättre för emulering. Iaf melonds gör ett bra jobb på min steamdeck just nu. (Jag äger fysiska spelet för den rom jag kör). Att spela i 5x nintendos normala upplösning gör allt mycket bättre o lättare att se. Samt savestates, retroachievments och annat som finns via retroarch. Så jag kan se appealen men känns onödigt dyrt för något som är inriktat på en specifik emulering.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Hänger på val av emulator inte enheten, det är en titeln som har en del problem på flera emulatorer.

Det är även en titel som är känd för att använda hårdvaran på många kreativa sätt. Bland annat används mikrofon, pekskärm för tryckavläsning och temperaturmätare.

Permalänk

Sen är det här en speldator i stort sätt. Med ryzens cpu så spelar den andra spel med. Dock så ser jag inte analoga sticksen som en skön upplevelse.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Tar nog hellre den varianten med keyboard istället om jag skulle köpa. 2 skärmar är inte så användbart på handhållen PC jämfört med tangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Tänk om Nintendo själv hade kunnat lansera en liknande produkt för att spela gamla DS och Gameboy spel. En prenumerationstjänst där man fritt kan ladda ner och spela alla gamla spel.

ska ta fysiska spel eller enstaka köp med nerladdning + arkivering så man inte blir av med sina köp när de stänger e-shoppen. om den nu borde vara "online" öht.

prenumerationstjänsts-låst hårdvara var det dummaste.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

ska ta fysiska spel eller enstaka köp med nerladdning + arkivering så man inte blir av med sina köp när de stänger e-shoppen. om den nu borde vara "online" öht.

prenumerationstjänsts-låst hårdvara var det dummaste.

Switch har ju redan prenumeration på online-delen. Då får man lite gamla NES / SNES spel. Så så stort hopp är det inte.
MEN, ja fysiska kopior på spel för alla konsoller är viktigt. Annars kan man lika gärna köra PC ju, konsol har man för att kunna köpa o sälja spel begagnat och få tillbaka en del av investeringen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Blir mäkta imponerad om Another Code: Two Memories är spelbart på enheten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Another_Code:_Two_Memories

Annars kommer båda Another Code vara tillgängliga på Switch i januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Annars kommer båda Another Code vara tillgängliga på Switch i januari.

Såg det också! Körde aldrig det till Wii, så ska bli kul att köra igenom. Hoppas även på uppföljare till Hotel Dusk: Room 215.

Lite synd att inte fler spel till DS/3DS utnyttjade den unika hårdvaran mer.

Blir sugen på att köra igenom båda spelen på min DSi. 3DS:en har tyvärr lite fel storlek på skärmarna för att fungera som "spegel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Switch har ju redan prenumeration på online-delen. Då får man lite gamla NES / SNES spel. Så så stort hopp är det inte.
MEN, ja fysiska kopior på spel för alla konsoller är viktigt. Annars kan man lika gärna köra PC ju, konsol har man för att kunna köpa o sälja spel begagnat och få tillbaka en del av investeringen.

Yep och jag vägrar de, inte nån jeffle rental här där kom kan ta bort oeller byta ut titlar som de känner för. deras gamla "virtual" console var bättre.
men köp av retro titlar skulle gå över till nya konsoler, emulator ska ingå i firmware. som ps1 spel på psp/psvita/ps3.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

...emulator ska ingå i firmware. som ps1 spel på psp/psvita/ps3.

Eller PS2-spel på första PS3:an i USA/Japan med Emotion Engine. Som vanligt fick vi i Europa sämre hårdvara.

Permalänk
Medlem

Kan vi anta att den nedre skärmen har touch så man kan använda den som på ds?

Är isf sugen på en, har en ds och ett gäng spel som jag inte kan spela längre. Om jag då även kan emulera mina nes och snesspel som ligger i källaren så vore det mumma!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Såg det också! Körde aldrig det till Wii, så ska bli kul att köra igenom. Hoppas även på uppföljare till Hotel Dusk: Room 215.

Lite synd att inte fler spel till DS/3DS utnyttjade den unika hårdvaran mer.

Blir sugen på att köra igenom båda spelen på min DSi. 3DS:en har tyvärr lite fel storlek på skärmarna för att fungera som "spegel"

Man kan få native upplösning när man spelar ds-spel på 3ds:en, tror man håller in select vid boot eller nåt. Men då blir det oftast för liten skärmyta så föredrar att bara spela på ds ändå.

FYI Hotel Dusk fick en uppföljare som släpptes i EU och Japan, Last Window: The Secret of Cape West. Har endast spelat originalspelet så vet inte hur bra det är.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att fler inte hoppar på SteamOS? Jag kan ha fel men vill minnas att jag läst att det är tillgängligt för andra tillverkare?

Windows på handhållna är en så satans dålig upplevelse att det är helt otroligt hur ett *triljard*bolag inte kan göra bättre.
Ska man sälja en handhållen gaming-pc är den stora marknaden inte intresserad av att öht ha tillgång till Windows desktop. Gör ett kioskläge direkt till något i stil med Steam Big Picture (Xbox/gamepass eller Windows Store?) och ha default filter på spel som går att spela med kontroller bara.

Eller ge upp windows för handhållna och hoppa på SteamOS..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Vad är det som gör att fler inte hoppar på SteamOS? Jag kan ha fel men vill minnas att jag läst att det är tillgängligt för andra tillverkare?

Windows på handhållna är en så satans dålig upplevelse att det är helt otroligt hur ett *triljard*bolag inte kan göra bättre.
Ska man sälja en handhållen gaming-pc är den stora marknaden inte intresserad av att öht ha tillgång till Windows desktop. Gör ett kioskläge direkt till något i stil med Steam Big Picture (Xbox/gamepass eller Windows Store?) och ha default filter på spel som går att spela med kontroller bara.

Eller ge upp windows för handhållna och hoppa på SteamOS..

Även när det finns en ospecifik version av SteamOS (kanske är ute nu? men tidigare har iaf bara en uråldrig version från Steam Machine tiden funnits efter Deck släpptes) så måste de andra tillverkarna göra lite själva, om det inte är en total SD-klon då. Så de som redan är inkörda i Windows fortsätter säkert med det mycket för att deras bloatware-pengar är beroende av det.

Och att Microsoft antagligen både ger dem Windows mer eller mindre gratis och garanterat också "förbjuder" (en metod som de dödat andra OS med tidigare) dem att installera SteamOS ens som ett sekundärt system gör inte en övergång troligare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint