Philips Evnia – högpresterande gaming-skärmar med läcker designkänsla

Permalänk
Melding Plague

Philips Evnia – högpresterande gaming-skärmar med läcker designkänsla

Stilrena skärmar för alla som älskar spel men ogillar stereotypisk gaming-design är ledorden för Philips nya spelvarumärke Evnia. Här är hela färska sortimentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
Grundare

Noterar diskussionen om sponsormärkningen och hänvisar till feedbackforumet för vidare diskussion, medan den här tråden är riktad mot Envias gamingskärmar. Fortsätt komma med feedback där så ska jag se om det är något som behöver ändras eller förtydligas.

Edit: Har fått info om att sponsormärkningen i brödtexten, som är standard, inte kom med vid publicering utan adderades när det upptäcktes (mänskligt fel). Hoppas det förklarar läget.

Tråden kommer att rensas så att den är on topic.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Missade också först att det var sponsrat innehåll
.

Har inte läst hela artikeln/reklamen.
Men av det jag skummade igenom är det väl i så fall
Philips Evnia 27M1N5500ZA/00
som verkar mest intressant.

27-tum
2 560 × 1 440
Skärmen stödjer både AMD FreeSync Premium och Nvidia G-Sync.
170 hertz

Har denna också Ambiglow eller är det bara den ultrabreda 34 tummaren?
pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Missade också först att det var sponsrat innehåll
.

Har inte läst hela artikeln/reklamen.
Men av det jag skummade igenom är det väl i så fall
Philips Evnia 27M1N5500ZA/00
som verkar mest intressant.

27-tum
2 560 × 1 440
Skärmen stödjer både AMD FreeSync Premium och Nvidia G-Sync.
170 hertz

Har denna också Ambiglow eller är det bara den ultrabreda 34 tummaren?
pris?

Eligt tabellen i artikeln har den inte Ambiglow.

Jag googlade efter lite review på nätet på just denna och hittade inget vettigt test.
Någon som testat denna skärm eller sett en bra review?

Permalänk
Medlem

Vid "läcker designkänsla" borde även den orutinerade Sweclockern ana oråd.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har stor-rensat tråden eftersom de flesta inläggen handlade om sponsormärkning, synfel och annat. Alltid fritt fram att ge feedback i rätt forumdel: https://www.sweclockers.com/forum/72-feedback-till-sweclocker...

Tråd rensad!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sponsrat eller inte så sitter jag här med 34" UW modellen och känner mig jävligt nöjd. Skärmen är en stor del av upplevelsen vid datorn och detta är min bästa investering de senaste 10 åren. (Philips, PMa för mitt nummer så kan ni swisha en slant för reklamen).

Permalänk

Bra med en sammanfattning på de olika Evnia-modellerna. Men det saknas åtminstone en modell: 34M2C7600MV

Avseende ClearMR så ser jag ingen info. om detta i skärmtabellen. Värdet förklaras som bra att hålla koll på, men… tas inte med i tabellen?

Permalänk
Medlem

Suget att köpa en Philips-produkt ökade väl inte direkt av att det är så uppenbar marknadsföringstext, full av drypande superlativ samtidigt som man t.ex. mörkar egenskaper som att panelen inte går lägre än 48 Hz med Freesunk.

Permalänk
Medlem

Intressant sammanfattning. Har inga problem med den här typen av innehåll. Lämpligt sätt att få lite mer utförlig info om olika modeller från en tillverkare.

Hade hoppas på att se en bra OLED med ambiglow och allt fast 32" och 2560x1440 istället för ultrawide.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Testpilot

Om man kan blicka förbi "den sponsrade delen" med superlativ o.s.v. tycker jag personligen att dessa artiklar kan vara rätt givande ändå. Det är ett enkelt sätt att få en överblick gällande flertalet modeller i en nylanserad serie, samt att det finns lite grundläggande information mot slutet som förklarar de begrepp som används

Är själv otroligt sugen på ultrabred OLED-skärm, tyvärr rätt långt utanför studentbudget!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Skrivet av AlexCooper:

Bra med en sammanfattning på de olika Evnia-modellerna. Men det saknas åtminstone en modell: 34M2C7600MV

Avseende ClearMR så ser jag ingen info. om detta i skärmtabellen. Värdet förklaras som bra att hålla koll på, men… tas inte med i tabellen?

Skrivet av dool:

Intressant sammanfattning. Har inga problem med den här typen av innehåll. Lämpligt sätt att få lite mer utförlig info om olika modeller från en tillverkare.

Hade hoppas på att se en bra OLED med ambiglow och allt fast 32" och 2560x1440 istället för ultrawide.

Skrivet av Yatagarasu:

Om man kan blicka förbi "den sponsrade delen" med superlativ o.s.v. tycker jag personligen att dessa artiklar kan vara rätt givande ändå. Det är ett enkelt sätt att få en överblick gällande flertalet modeller i en nylanserad serie, samt att det finns lite grundläggande information mot slutet som förklarar de begrepp som används

Är själv otroligt sugen på ultrabred OLED-skärm, tyvärr rätt långt utanför studentbudget!

Precis - en överblick hjälper mycket. Vore bra om alla modeller togs med. Lite osäker på varför det inte är så. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Om man kan blicka förbi "den sponsrade delen" med superlativ o.s.v. tycker jag personligen att dessa artiklar kan vara rätt givande ändå. Det är ett enkelt sätt att få en överblick gällande flertalet modeller i en nylanserad serie, samt att det finns lite grundläggande information mot slutet som förklarar de begrepp som används

Håller till viss del med, intressant att få en sammanfattning av uppkommande produkter/modellserier, men det jag vänder mig emot är texten som framstår som oinitierad och skriven av någon på marknadsavdelningen som kan lika mycket om skärmar som jag kan om Zumba. Min reaktion blir lite som när Ron Swanson får frågan om han behöver hjälp i trävaruhandeln: ”I know more than you”.

Men antar att det funkar så att man tittar på de tio största speltitlarna och vilka upplösningar m.m. som är relevanta där, samtidigt som man missar att några ungar som spelar Fortnite på mammas jobblaptop inte är den köpstarka gruppen av gamers, utan att dessa populära spels framgångar bygger på att de är gratis och därmed når [medellösa] barn.

1080p hösten 2023 liksom, kom igen.