51 procent av näthandeln sker nu via telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Handlar du 2-4 ggr per år är du inte relevant för nyheten. Du, kan man lugnt säga, handlar inte på nätet. Men ingen skam i det, det är helt enkelt bara lite gammalmodigt.

Eller så handlar det mer om att jag inte handlar särskilt mycket alls.

De flesta av mina inköp är grejer till båten, som schacklar, block, linor, osv. Jag bor väldigt nära flera butiker som säljer sånt. Inte skulle jag beställa sånt på nätet, vänta flera dagar och sen passa leverans eller köra till utlämningsställe för att hämta när jag kan köra några minuter till butikerna och köpa direkt. Ingen vinst i det alls!

Kläder köper jag högst ogärna på nätet. Jag vill prova, för det är svårt att hitta plagg som passar. Sen handlar det om kanske 2-3 plagg per år. Samma sak med skor, och där blir det ett par om året ungefär.

Datorgrejer är det 50/50 med. Smågrejer i butik, men större grejer på nätet, framför allt för att jag vill ha den bättre ångerrätten som distansköp medger.

Mat har jag köpt på nätet under pandemin, och det funkade väl bra eftersom jag var hemma alla dagar i veckan. Nu är jag mestadels på kontoret, så då funkar inte det för mig. Trivs också bra med att handla i butik, för det blir inte så mycket extraköp där.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har köpt via Klarnas app några gånger i mobilen, riktigt smidigt då allt är förberett för ett köp, man behöver inte fylla i någonting. Men bara om jag vet exakt vad jag ska ha. Samma strategi som jag använder om jag ska köpa någonting i fysiska affärer. Men känner att det är mycket bekvämare och överskådligare att använda dator. För att inte säga trevligare och mer avslappnat. Men alla gör som de vill och de får tycka att just deras sätt är det bästa som alla borde använda för att inte bli beskyld för att vara det ena eller andra

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Har jag tillgång till egen dator så använder jag den. Händer att man använt telefon också för näthandel. Jag förstår att många börjat skippa dator helt då det mesta går att göra med mobilen.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Om jag beställer något är det nästan uteslutande på datorn. Det är så förbaskat smått och kluddit när man gör det på mobilen.
Speciellt när man beställer något som innehåller 30-50 artiklar så är det svårt att få överblick på det man handlar eller när man gör en research innan beställning.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Personligen så föredrar jag att göra allt på datorn jämfört med telefonen. Telefonen duger för lite snabbt läsande, men så fort jag behöver göra någonting mer avancerat så är det datorn utan tvekan.