Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Provade på en shadow summoner necro build och det var ju ren lekskola. Gjorde grottan för WT4 i lvl 41 och tog lvl 42 precis innan jag kom till bossen. Löjligt. Var i alla fall 60 på roguen innan jag klarade den solo.

Provar blood lance nu och den var lite spännande.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag gick också bet på lvl 62, dog säkert 15 ggr innan jag gav upp. Nu tog jag honom på 2 minuter.
Använde fire resist potion.

Vilken lvl var du då när du tog han så lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vilken lvl var du då när du tog han så lätt?

Var på lvl 69. Körde meta då jag tröttnat på att dö.
En build som passade bra då jag hade alla nödvändiga items.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Hm blir galen på respec, jag får det inte att fungera ? Vill köra om mina 2 första boards från scratch men jag kan inte.. den säger bara board breaks the connection to another node ? Förstår inte hur jag ska göra.

Varken början eller sista node på första board kan jag ta bort så jag begriper inte vad jag måste göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hm blir galen på respec, jag får det inte att fungera ? Vill köra om mina 2 första boards från scratch men jag kan inte.. den säger bara board breaks the connection to another node ? Förstår inte hur jag ska göra.

Varken början eller sista node på första board kan jag ta bort så jag begriper inte vad jag måste göra.

Du kan inte resetta en nod om det skulle bryta kedjan. Du måste hela tiden backa från slutet av kedjan dit du nu vill resetta.
Säg att du har 2 boards, men du vill göra om första boarden. Då måste du först rensa allt i Board nr 2

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Bästa sättet att få ut så mycket speltid som möjligt från spelarna är att göra allting så omständligt/dyrt som möjligt

Respecca, re-rolla affix, litet inventory, få tabs i stash... Blizzard är experter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Bästa sättet att få ut så mycket speltid som möjligt från spelarna är att göra allting så omständligt/dyrt som möjligt

Respecca, re-rolla affix, litet inventory, få tabs i stash... Blizzard är experter.

Precis därför jag har en paus nu. Tröttnade på allt du nämner. Roar mig med BG3 till Blizzard fixat lite QoL grejer, och kanske lite mer att sysselätta sig med i end-game.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du kan inte resetta en nod om det skulle bryta kedjan. Du måste hela tiden backa från slutet av kedjan dit du nu vill resetta.
Säg att du har 2 boards, men du vill göra om första boarden. Då måste du först rensa allt i Board nr 2

Men inte ens det kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Men inte ens det kan jag göra?

Något är missat, möjligt en glyph socket efter du tagit ut den?

Permalänk

Hej

Jag provade Diablo på mobilen tidigare i år men tröttnade ganska fort då det kändes som man bara upprepade allt hela tiden. Skulle ni säga att det är stor skillnad på Diablo IV?

Permalänk
Medlem

Startade min S1 Char förra veckan och kom till lvl40 igårkväll. Malignant questline är klar, vad tycker ni jag bör köra tills jag kan köra första capstone? Dungeons, malignant dungeons?

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Startade min S1 Char förra veckan och kom till lvl40 igårkväll. Malignant questline är klar, vad tycker ni jag bör köra tills jag kan köra första capstone? Dungeons, malignant dungeons?

Kör renown också om du inte redan gjort det klart.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av KristofferOhrn:

Hej

Jag provade Diablo på mobilen tidigare i år men tröttnade ganska fort då det kändes som man bara upprepade allt hela tiden. Skulle ni säga att det är stor skillnad på Diablo IV?

Nej, då är det nog fel genre om du inte vill göra samma sak om och om igen

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Något är missat, möjligt en glyph socket efter du tagit ut den?

Ah vet du vad, jag kommer nog rensa hela för jag såg nu att guiden för ww barb har ändrats rejält så lika bra börja om från scratch och följa den, har ju några miljoner guld så borde klara mig.. jag yrade väl för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av KristofferOhrn:

Hej

Jag provade Diablo på mobilen tidigare i år men tröttnade ganska fort då det kändes som man bara upprepade allt hela tiden. Skulle ni säga att det är stor skillnad på Diablo IV?

Finns det något spel där du inte upprepar det man gör?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Finns det något spel där du inte upprepar det man gör?

Stor skillnad på upprepning och upprepning. Dåligt argument...

Tröttnade på D4 rätt fort. Men har 2000h+ i PUBG. Förenklar man PUBG till "Du droppar på en ö, lootar, försöker vara sist kvar" så låter det väldigt repetitivt också.

End-game i D4 är bara upprepning utan att man får något för det, hade det varit mer intressant loot och lättare att ändra build och spara items hade det varit en annan grej. Mer intressanta dungeons, inte samma objektiv och samma boss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Provade på en shadow summoner necro build och det var ju ren lekskola. Gjorde grottan för WT4 i lvl 41 och tog lvl 42 precis innan jag kom till bossen. Löjligt. Var i alla fall 60 på roguen innan jag klarade den solo.

Provar blood lance nu och den var lite spännande.

Kan du länka summoner builden?
Tack på förhand😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Stor skillnad på upprepning och upprepning. Dåligt argument...

Tröttnade på D4 rätt fort. Men har 2000h+ i PUBG. Förenklar man PUBG till "Du droppar på en ö, lootar, försöker vara sist kvar" så låter det väldigt repetitivt också.

End-game i D4 är bara upprepning utan att man får något för det, hade det varit mer intressant loot och lättare att ändra build och spara items hade det varit en annan grej. Mer intressanta dungeons, inte samma objektiv och samma boss.

Lite det jag menade jag har bara 117h timmar Pubg för jag tyckte det var samma sak hela tiden.
När det gäller Diablo har jag tusentals timmar från första och framåt jag har över 1000 timmar till och med på Immortal och nej jag har inte lagt in massa pengar i det lagt in totalt 3 Sesaonpass så ca 170:- för det var i början dom var billigare då.

Det är vissa unika saker man jagar fast dom är lite för unika i D4 mot D2 då man inte använder det i D3 på samma sätt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Kan du länka summoner builden?
Tack på förhand😃

Givetvis!
Jag körde denna på Maxroll.
Den är egentligen för end game, men plockade skills och aspect därifrån när jag var lvl 40 så det ska inte vara några problem därifrån!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Då var Season 2 announced 👍
https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23989476/season-of-bl...

En viss skillnad mot idag..

Kan söka i stash och filtrera.
Fokusera på specifika unika (och Uber unika t.ex. harlequin)
5 nya endgame bossar.
Resistance rework.
Crit/overpower/vuln rework.

Kommer 17e oktober

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Då var Season 2 announced 👍
https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23989476/season-of-bl...

En viss skillnad mot idag..

Kan söka i stash och filtrera.
Fokusera på specifika unika (och Uber unika t.ex. harlequin)
5 nya endgame bossar.
Resistance rework.
Crit/overpower/vuln rework.

Kommer 17e oktober

Detta är ju bara saker som redan ska vara klara i en alpha, kul att man kanske fixar en helt broken core game mechanic några månader efter release (om de nu lyckas). Samt att de inte verkade förstår själva hur crit/vun påverkade damagen och nu har panik nerfat dem och nu alltså ska "göra om" dem. Bådar inte gått då de inte verkar förstå sitt eget game.

De har fortfarande såååå mycket saker att fixa. Looten är i DEPSERAT behov av ett lootfilter, det är det värsta med hela spelet o kolla igenom gula.
Sen gem tabs, mer stash space, mer space för sigils sluta teleportera oss utanför dungeons, sluta ha städer där alla NPCs man behöver står så jävla irriterande placerat. Egentligen skulle hela UI behöva en rework. Fixa dungeon objektivs som är irriterande, fixa irriterande affixer, etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Då var Season 2 announced 👍
https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23989476/season-of-bl...

En viss skillnad mot idag..

Kan söka i stash och filtrera.
Fokusera på specifika unika (och Uber unika t.ex. harlequin)
5 nya endgame bossar.
Resistance rework.
Crit/overpower/vuln rework.

Kommer 17e oktober

Och all renown upplåst sen tidigare om jag förstår rätt

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite roande att Blizzard presenterar saker inför S2 som borde har varit med vid release. Det märks att utvecklarna var tvungna att släppa spelet tidigare än planerat och inte hunnit testa alla mekaniker som ex Vuln och Reicistnace ordentligt.

Det blir väl samma cykel för D4 som för D3, en expansion måste släppas för att spelet ska bli roligt igen.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Jag tycker att det är lite roande att Blizzard presenterar saker inför S2 som borde har varit med vid release. Det märks att utvecklarna var tvungna att släppa spelet tidigare än planerat och inte hunnit testa alla mekaniker som ex Vuln och Reicistnace ordentligt.

Det blir väl samma cykel för D4 som för D3, en expansion måste släppas för att spelet ska bli roligt igen.

Historiskt sett så klagar folk alltid vid release av spel för att det är obalanserat, dött, ingen end game osv.
Därför tror jag mer att de sparade godisen så att när nästa säsong kommer så har de ”lyssnat på oss” och tar till sig feedback och gör spelet bättre osv.

Kolla nu när samma YouTubers sagt ”D4 is dead and here is why” till ”D4 is saved”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Historiskt sett så klagar folk alltid vid release av spel för att det är obalanserat, dött, ingen end game osv.
Därför tror jag mer att de sparade godisen så att när nästa säsong kommer så har de ”lyssnat på oss” och tar till sig feedback och gör spelet bättre osv.

Kolla nu när samma YouTubers sagt ”D4 is dead and here is why” till ”D4 is saved”

Jag är inne på samma spår, men man får hålla igen lite för att inte låta för cynisk och negativ 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag önskar att dom tog bort lite affixes på gear, det är lite "too much" just nu.

Se https://www.d4craft.com/enchanter det finns säkert någon lista någonstans men det är helt sjukt vad många olika affixes olika gear kan rolla. Det gör att man har extremt låg chans att få ett item med 3 /4 rätt affixes och man orkar liksom inte fortsätta leta efter hundratals nm-dungeons.

För att inte tala om kostnaden att rerolla en affix som kostar 10-tals miljoner / roll efter ganska få försök

Det är väl det som jag tycker är "sämst" med spelet just nu, annars tycker jag fortfarande att det är ett roligt spel, speciellt tillsammans med vänner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag önskar att dom tog bort lite affixes på gear, det är lite "too much" just nu.

Se https://www.d4craft.com/enchanter det finns säkert någon lista någonstans men det är helt sjukt vad många olika affixes olika gear kan rolla. Det gör att man har extremt låg chans att få ett item med 3 /4 rätt affixes och man orkar liksom inte fortsätta leta efter hundratals nm-dungeons.

För att inte tala om kostnaden att rerolla en affix som kostar 10-tals miljoner / roll efter ganska få försök

Det är väl det som jag tycker är "sämst" med spelet just nu, annars tycker jag fortfarande att det är ett roligt spel, speciellt tillsammans med vänner.

Tycker det är ganska lite affixes och ganska lätt att få "bra gear" om man jämför med t.ex Path och Exile, Vad har man där, 7? stats man behöver rolla mellan 7? olika tiers för att rolla bästa möjliga på varje stat.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tycker det är ganska lite affixes och ganska lätt att få "bra gear" om man jämför med t.ex Path och Exile, Vad har man där, 7? stats man behöver rolla mellan 7? olika tiers för att rolla bästa möjliga på varje stat.

Kanske beror på vad man jämför med, jag har inte själv spelat PoE utan bara Diablo 3 innan i samma genre.

Visa signatur
Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Pamudas:

Då var Season 2 announced 👍
https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23989476/season-of-bl...

En viss skillnad mot idag..

Kan söka i stash och filtrera.
Fokusera på specifika unika (och Uber unika t.ex. harlequin)
5 nya endgame bossar.
Resistance rework.
Crit/overpower/vuln rework.

Kommer 17e oktober

Yes, nice patch. Funderade på att hoppa S2 men blir kanske och lira ändå.

Skrivet av Toarulle:

Detta är ju bara saker som redan ska vara klara i en alpha, kul att man kanske fixar en helt broken core game mechanic några månader efter release (om de nu lyckas). Samt att de inte verkade förstår själva hur crit/vun påverkade damagen och nu har panik nerfat dem och nu alltså ska "göra om" dem. Bådar inte gått då de inte verkar förstå sitt eget game.

De har fortfarande såååå mycket saker att fixa. Looten är i DEPSERAT behov av ett lootfilter, det är det värsta med hela spelet o kolla igenom gula.
Sen gem tabs, mer stash space, mer space för sigils sluta teleportera oss utanför dungeons, sluta ha städer där alla NPCs man behöver står så jävla irriterande placerat. Egentligen skulle hela UI behöva en rework. Fixa dungeon objektivs som är irriterande, fixa irriterande affixer, etc etc.

Ah håller med att ett looter filter hade inte suttit fel.
I d3 kollade man ju bara på legendariska och set items. Samt att man kunde känna igen dem på ikonerna.

Nu ser allt typ samma ut och man måste kolla på alla Ancestral gula om man fick någon upgrade.
Samt även på alla legendariska ifall man fått någon ny aspekt med bättre roll.
Tar ändå lite tid ändå.

Skrivet av palusa:

Och all renown upplåst sen tidigare om jag förstår rätt

Mm stämmer, fan skönt och slippa renown alltså.
Kan man fokusera på att levla istället.
Sedan när det går ännu snabbare blir det kanske värt att testa HC.

Någon som förresten vet om det finns någon sida där man kan jämföra vapen typ.
Alltså om man har ett 1-handsvapen med typ 1300 dmg/s med 4st as dåliga stats, vs ett med kanske 1000 dmg/s fast 4/4 DPS stats som man är ute efter. För mig det fanns till D3 men kommer inte ihåg nu, var rätt längesen man kör det nu.

Edit: Såg ut som det kanske är nått på g.
Gäller väl att de får det att funka med någon typ av armory sen bara så man slipper fylla i allt manuellt.
https://www.youtube.com/watch?v=0h0HLoC2q-w

Permalänk
Medlem

Har startat en chain light sorc jäklar va effektiv chain light känns, väldigt stark och rolig att spela. Hurricance druid känns verkligen seg i jämförelse.