Komplett SweC-Bonanza 7 - Jul i Juli -edition - Diskussion

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen haft tid att börja leka med nya klockan, än så länge är jag supernöjd för priset. Min första smartklocka också:)
Får se senare idag om jag är lika nöjd med monitorarmarna.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Köpte med klockan, helt underbar produkt!
Haft 3st billigare varianter och de har alltid krånglat, setat dåligt och varit plastiga.
Denna är riktigt skön att ha på sig och är snygg.

Dock så hände något tråkigt igår, min mus har börjat klappa ihop och jag ångrar mig otroligt mycket att jag inte kan köpa corsair musen för det priset som var då.
Får köpa en billig rackare och invänta ett bra erbjudande igen..shit happens

Nu -> då. Blev fel ord :)
Permalänk
Medlem

Hur blev det med tävlingsresultatet? Skulle inte det varit den 9?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Steffo792000:

Tack Komplett för uppfylld önskan och ett nytt nätaggregat<Uppladdad bildlänk>

Nice

Skrivet av qnorsten:

Nu har jag äntligen haft tid att börja leka med nya klockan, än så länge är jag supernöjd för priset. Min första smartklocka också:)
Får se senare idag om jag är lika nöjd med monitorarmarna.

Alltid kul med första smartklockan Hur var armarna tyckte du?

Skrivet av Nimman:

Köpte med klockan, helt underbar produkt!
Haft 3st billigare varianter och de har alltid krånglat, setat dåligt och varit plastiga.
Denna är riktigt skön att ha på sig och är snygg.

Dock så hände något tråkigt igår, min mus har börjat klappa ihop och jag ångrar mig otroligt mycket att jag inte kan köpa corsair musen för det priset som var då.
Får köpa en billig rackare och invänta ett bra erbjudande igen..shit happens

Ajsing! Men håll ut, "back to..." kampanjerna är igång, kanske hittar du någon bra deal på en mus.

Skrivet av Anjovo:

Hur blev det med tävlingsresultatet? Skulle inte det varit den 9?

Det är klart, vinnaren är utsedd och har redan fått sin SSD och vattenpistoler, inte för att det behövs nu när vädret är som det är
Annonsering av vinnaren hamnade lite på efterkälken såhär i semestertider. Det var @mbillgren som kammade hem priset denna gång. 🎉🎉
Det är även publicerat här: https://www.komplett.se/kampanj/151370/tavlingar

Rätt svar i quizen.

1) Inom SSD-lagring så är "QLC" en vanlig förkortning. Vad betyder QLC?

  • Quad Link Connect

  • Que Load Collect

  • Quad Load Cell

  • Quad-Level Cell

2) Corsair är bland annat kända för god kvalitet -vilket är genomgående för i stort sett alla produktområden de ger sig in i. Redan 2015 testade JonasT ("praktikanten") en produkt som han gav utmärkelsen "Bra produkt" och en positiv del var "God kvalitetskänsla". Vilken produkt rör det sig om?

  • Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent

  • Corsair K60 RGB Pro

  • Corsair K100 RGB

  • Corsair RM750x

3) Corsair har en bred produktportfölj med bland annat fläktar, RAM, SSD, kylning, skärmar & gaming-laptops. Men vad har det (ännu?) inte i sitt sortiment?

  • Moderkort

  • Thunderbolt-dockor

  • Stolar

  • Omgivningsbelysning

Och mbillgrens fantastiska(?) ordvits var: "Vad skriver minnestillverkarna på för att få vara listade på moderkortets QVL? Ett RAMavtal ;)"

Ett axplock av de datorrelaterade (ord)vitsar vi fick in

  • En kollega till mig gnäller jämt på vårat filsystem. Han heter Fil lip

  • Varför fick datorn ett straff? För att den körde utan att ha rättigheter!

  • Det finns två typer av människor. 1) De som kan extrapolara från inkomplett-data.

  • Var bör någon som vill spana in olika datormöss vända sig? Ett museum.

  • Varför fanns ingen HDD på bonanza 7? För dem var SATAns dyra.

  • Det har upfunnits en ångdriven bil, den rullar fram på SteamDäck!

  • Vad sa Noctua-kylaren till sin partner 13900KS? Du var mej en het en!

  • Varför stoppade praktikant-Jonas in tallrikar och glas i datorn...? Han installerade Hård-Disk!

  • På bensinstationsen använder man inte PC för Roy och roger har en mac ihop

  • Vad blir åtta hobbits? En hobbyte. Tack för mig, jag hittar ut själv

Ha det gött!

//Erik & Noa

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nice

Alltid kul med första smartklockan Hur var armarna tyckte du?

Ajsing! Men håll ut, "back to..." kampanjerna är igång, kanske hittar du någon bra deal på en mus.

Det är klart, vinnaren är utsedd och har redan fått sin SSD och vattenpistoler, inte för att det behövs nu när vädret är som det är
Annonsering av vinnaren hamnade lite på efterkälken såhär i semestertider. Det var @mbillgren som kammade hem priset denna gång. 🎉🎉
Det är även publicerat här: https://www.komplett.se/kampanj/151370/tavlingar

Rätt svar i quizen.

1) Inom SSD-lagring så är "QLC" en vanlig förkortning. Vad betyder QLC?

  • Quad Link Connect

  • Que Load Collect

  • Quad Load Cell

  • Quad-Level Cell

2) Corsair är bland annat kända för god kvalitet -vilket är genomgående för i stort sett alla produktområden de ger sig in i. Redan 2015 testade JonasT ("praktikanten") en produkt som han gav utmärkelsen "Bra produkt" och en positiv del var "God kvalitetskänsla". Vilken produkt rör det sig om?

  • Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent

  • Corsair K60 RGB Pro

  • Corsair K100 RGB

  • Corsair RM750x

3) Corsair har en bred produktportfölj med bland annat fläktar, RAM, SSD, kylning, skärmar & gaming-laptops. Men vad har det (ännu?) inte i sitt sortiment?

  • Moderkort

  • Thunderbolt-dockor

  • Stolar

  • Omgivningsbelysning

Och mbillgrens fantastiska(?) ordvits var: "Vad skriver minnestillverkarna på för att få vara listade på moderkortets QVL? Ett RAMavtal ;)"

Ett axplock av de datorrelaterade (ord)vitsar vi fick in

  • En kollega till mig gnäller jämt på vårat filsystem. Han heter Fil lip

  • Varför fick datorn ett straff? För att den körde utan att ha rättigheter!

  • Det finns två typer av människor. 1) De som kan extrapolara från inkomplett-data.

  • Var bör någon som vill spana in olika datormöss vända sig? Ett museum.

  • Varför fanns ingen HDD på bonanza 7? För dem var SATAns dyra.

  • Det har upfunnits en ångdriven bil, den rullar fram på SteamDäck!

  • Vad sa Noctua-kylaren till sin partner 13900KS? Du var mej en het en!

  • Varför stoppade praktikant-Jonas in tallrikar och glas i datorn...? Han installerade Hård-Disk!

  • På bensinstationsen använder man inte PC för Roy och roger har en mac ihop

  • Vad blir åtta hobbits? En hobbyte. Tack för mig, jag hittar ut själv

Ha det gött!

//Erik & Noa

Back to school bonanza? kommer ju behöva ett 4080 till plugget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Back to school bonanza? kommer ju behöva ett 4080 till plugget!

5800x3d behövs för att värma upp lägenheten nu när det börjar bli höst..

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

18TB NAS/filservervänliga HDD's så att skolarbetet får plats.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

När blir nästa Bonanza?

Kan vi få se en återkomst på dealen för 7800X3D som gick fortare än ljuset?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED