Permalänk
Medlem

Har kört samma skärmsetup i ca 10 år...
Ska uppgradera nästa år.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Den där bildlänken blev inte rätt. Edit: Fixat

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Ser du inte runt hörn med dendär så är jag lite besviken!

hahaha ja man bekväm med så pass stor skärm, i början var de jobbigt . Nu har man vant sig Underbar till bilspel =D

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Min hörna sen några veckor tillbaka, tröttnade på att det är så EXTREMT varmt å vårat kök där jag satt innan på sommaren så in med allt utom dator i klädkammaren och dator står på en expedit hylla i hallen utanför.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

Dom är ganska svaga ljusmässigt men grymt snygga. Hade en tredje men den var defelt så Displate tittar på det nu.
Jag skall ha 4st totalt sedan räcker det 🙂

Jag var supersugen på NASA varianten men beställde inte då jag fick svaret av Displate att om man bryter strömmen och sedan sätter på den igen så kommer den att vara avstängd.
Dvs den återgår inte till det läget som den var innan strömmen bröts.

Tanken var ju att automatisera en brytare på strömmen för den så att den kunde tändas och släckas automatiskt med all andra lampor - men så funkade det tydligen inte.

Tänkte att jag ställer frågan till dig också (då det inte är omöjligt att de missförstod mig) - hur funkar lyset i planscherna.
Om man hade automatiserat med on/off hade planschen börjat lysa eller förblir den avstängd när man slår på strömmen igen?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Jag var supersugen på NASA varianten men beställde inte då jag fick svaret av Displate att om man bryter strömmen och sedan sätter på den igen så kommer den att vara avstängd.
Dvs den återgår inte till det läget som den var innan strömmen bröts.

Tanken var ju att automatisera en brytare på strömmen för den så att den kunde tändas och släckas automatiskt med all andra lampor - men så funkade det tydligen inte.

Tänkte att jag ställer frågan till dig också (då det inte är omöjligt att de missförstod mig) - hur funkar lyset i planscherna.
Om man hade automatiserat med on/off hade planschen börjat lysa eller förblir den avstängd när man slår på strömmen igen?

Jag måste sätta på dom manuellt varje gång, tyvärr.
Har kopplat dom direkt till förgreningsdosan då powerbanken var lite värdelös.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk

Jag och frun har varsitt långsmalt skrivbord i ett långsmalt rum och så hoppar hon över till "min" sida när hon behöver ha en dator.

Jag fotar och redigerar bilder på småkryp så skärmar på 38" + 30" är praktiskt. Eftersom jag är vänsterhänt och frun högerhänt så blev det bra med en musmatta stor nog att fungera på bägge sidor om tangentbordet. Datorlåda på en vagn på golvet rakt under skrivaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snygga setups i den här tråden! Överlag är jag nöjd över min setup men något jag inte får till är kabeln till hörlurarna. Jag vill gärna inte att den ska synas när inte jag använder den men samtidigt vill jag inte behöva dona alltför mycket när jag väl ska använda dem. Aldrig blir man helt nöjd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Har inte hänt så mycket sen sist.
Har bara fixat nytt höj/sänkbart underrede till skrivbordet och stativ till högtalarna
Nöjd för tillfället iaf!

Desktronic Höj/sänkbart

Bordskiva

Stativ till högtalare

Skrivet av ch1llone:

Kan inte trådstartaren ändra så man uppmanar postare att skriva ut var man köpt det som syns mest på bilden. Bordsskriva/bord, stol, märke modell osv.

Bra ide! La till lite i min post.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kan inte trådstartaren ändra så man uppmanar postare att skriva ut var man köpt det som syns mest på bilden. Bordsskriva/bord, stol, märke modell osv.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Snusfri

Lite ostädat och snett.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bor i relativt liten lägenhet med två småttingar och sambo så har rätt limiterat utrymme, arbetar en del hemifrån så då brukar min workstation vara på lutade bordet (där lektyr är idag). Figurer och pynt bytas ut mellanåt, behöver nya småväxter då de jag hade tidigare dog under semestern..!

String system
HM Aeron
LTT stealth musmatta

Hårdvara i signatur.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Min lek- och arbetsstation och sim racing-rig. Har även en 60"-TV med PS4 på motsatt vägg, utanför bild.

Permalänk
Skrivet av vulpix:

Bordsskivan har sett bättre dagar.

<Uppladdad bildlänk>

Kallas för patina och är ju att föredra framför Ikea laminat! 🙃

Dessutom går det ju att fixa till med olja och en trasa, vill du göra det ordentligt så kör du slip/sandpapper först.

Permalänk
Medlem

Har tillkommit ett Keychron K7, insta360 Link webbkamera och ett laptopställ sedan bilden togs. Snart dags för flytt så vi får se hur annorlunda det blir sen

Visa signatur

🗄️ : LZmod A24-v5 2.0 . . . . . . . . . . . . . . .🔌: Enhance ENP7140 400W /w Noctua NF-A4x20 . . . . . .
🏬: ASUS ROG Strix B550-I Gaming. . . . .🎞️: 32GB Corsair LPX Vengeance B 3200MHz C16 . . . . .
🔲: AMD Ryzen 7 5700x . . . . . . . . . . . . . .❄️: Cryorig C7G . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
💾: M.2 Samsung 990 PRO 2 TB . . . . . . . 💾: M.2 Samsung 980 PRO 2 TB . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .
🏴: PNY RTX A2000 6GB . . . . . . . . . . . . 🖥️: Dell 34" UltraSharp U3421WE 21:9 Curved USB-C . . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kallas för patina och är ju att föredra framför Ikea laminat! 🙃

Dessutom går det ju att fixa till med olja och en trasa, vill du göra det ordentligt så kör du slip/sandpapper först.

Får nog ta och olja in det nu under semestern, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Ny lägenhet och ny datorhörna direkt från Ikea. Sen jag skaffade en MacBook Pro har jag inte startat min stationära så det här räcker gott nu. Datorn placeras i lådan och där kan även mus och tangentbord enkelt gömmas för en renare look. Sambon är mycket nöjd även om hon gärna hade gömt skärmen också!

Först övervägde jag att skippa skrivbord helt men nu programmerar jag en hel del för en startup och ville därmed ha en dedikerad arbetsyta.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk

Mitt område som sambon kallar det

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna. Så skönt med eget rum samt hemma kontor.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klona:

Riktigt snygga setups i den här tråden! Överlag är jag nöjd över min setup men något jag inte får till är kabeln till hörlurarna. Jag vill gärna inte att den ska synas när inte jag använder den men samtidigt vill jag inte behöva dona alltför mycket när jag väl ska använda dem. Aldrig blir man helt nöjd.
<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för keycaps och musmatta?

Permalänk
Medlem

Farmors gamla skrivbord från Försäkringskassan. Försökt rensa undan lite, blev trådlös mus och tangentbord nu under våren. Vill sätta upp skärmen med arm eller på väggen. Funderar också på två skärmar igen, det är väldigt bekvämt.

Datorn står rätt fult bredvid, fullstort chassi som egentligen inte behövs. Stolen är också obekväm, men sambon vill absolut inte ha något kontorsliknande.

Permalänk
Skrivet av aent:

<Uppladdad bildlänk>

Farmors gamla skrivbord från Försäkringskassan. Försökt rensa undan lite, blev trådlös mus och tangentbord nu under våren. Vill sätta upp skärmen med arm eller på väggen. Funderar också på två skärmar igen, det är väldigt bekvämt.

Datorn står rätt fult bredvid, fullstort chassi som egentligen inte behövs. Stolen är också obekväm, men sambon vill absolut inte ha något kontorsliknande.

Älskar de skrivborden! Har själv haft planer om ta bort botten i någon av lådorna och placera datorn däri om jag skulle få tag på ett exemplar. ☺️
Hon har inget FACIT tangentbord kvar från kassan också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Älskar de skrivborden! Har själv haft planer om ta bort botten i någon av lådorna och placera datorn däri om jag skulle få tag på ett exemplar. ☺️
Hon har inget FACIT tangentbord kvar från kassan också?

Tyvärr inget tangentbord, det var före den tiden. Jag frågade pappa; skrivbordet var chefen Hermanssons, och farmor fick det då försäkringskassan flyttade till nya lokaler 1969 (med gissningsvis nytt möblemang).

Det går nog utmärkt att ha dator i ett av sidoskåpen, hela skrivbordet är solitt trä så bör hålla. För vettig kabeldragning behöver man nog såga upp lite hål.

Permalänk
Skrivet av aent:

Tyvärr inget tangentbord, det var före den tiden. Jag frågade pappa; skrivbordet var chefen Hermanssons, och farmor fick det då försäkringskassan flyttade till nya lokaler 1969 (med gissningsvis nytt möblemang).

Det går nog utmärkt att ha dator i ett av sidoskåpen, hela skrivbordet är solitt trä så bör hålla. För vettig kabeldragning behöver man nog såga upp lite hål.

Jasså, finns det skåp på andra sidan av lådorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Vad är det för keycaps och musmatta?

Keycapsen är de som sitter på Keychron K6 Pro som original. Det ser ut som att https://www.keychron.com/collections/all-keycaps/products/dou... är av samma modell men verkar inte finnas som ISO-Nordic om man köper dem löst.

Musmattan heter Odin Gaming ZeroGravity 2XL AlexOtos V2 Limited Edition Musmatta enligt min order och beställdes från Maxgaming 2021. Efter en snabb sökning verkar den inte finnas i lager längre hos Maxgaming.

Permalänk
Medlem

Lite halvtråkig setup men det är åtminstone så här det ser ut just nu.
Höj och sänkbart skrivbord, ett stycke Samsung M8 32", Harman Kardon högtalare och lite annat smått o gott.

Visa signatur

Main -> AMD Ryzen 5 5800X - Gigabyte B550 Aorus Elite v2 - ZOTAC RTX 3070 AMP HOLO - Corsair LPX 64GB 3200mhz - Kingston NV2 4TB + Kioxia Exceria Plus 1TB - Arch Linux + Windows 11

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för kvalitén, kameran har sett sina bättre dagar..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maniac:

Jag skulle nog ha köpt ett 180 brett skrivbord ändå... Nya högtalare och hurts på plats sedan sist.

https://i.imgur.com/3GCaGED.jpg
https://i.imgur.com/PUhskVu.jpg
https://i.imgur.com/gg3GmDM.jpg

Edit: stavfel

Snyggt!

Vad är det för wallpaper och musmatta du kör med?