Vilken är den bästa musen som inte ser ut som en muterad gamingmus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

G502, både till jobb och spel. Jobb för stt scrollhjulet går att "låsa upp" så det rullar fritt, och spel för att... Ja för att den är grymt bra helt enkelt.
Jag kör nu den vita trådlösa varianten utan rgb. Seriöst/städat utseende och i allmänhet en mycket bra mus.

Efter att ha använt ett par G502 är i princip alla andra möss halvt värdelösa att använda. Mestadels pga det enastående scrollhjulet, saknar det alltid när jag testar andra möss.

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med min trådlösa Hyperx pulsefire haste. Den är värd en funderare imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Det mushjulet tycker jag också är helt värdelös. Om du har möjlighet rekommenderar jag dig att känna på en G Pro Wireless i butik. Känns inte alls som det konstiga hjulet på MX-musen med noll friktion (alltså själva plasten) vilket gör att den är omöjlig att snurra.

Jag har en sån också men föredrar faktiskt den på MX master, men gissar att smaken är som baken

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Efter att ha använt ett par G502 är i princip alla andra möss halvt värdelösa att använda. Mestadels pga det enastående scrollhjulet, saknar det alltid när jag testar andra möss.

Hej, jag kör G402 sedan länge men tänkte testa G502. Är scrollhjulet steglöst på G502 eller har det "klicklägen"?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Är scrollhjulet steglöst på G502 eller har det "klicklägen"?

JA!
Dvs den har båda.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

En Rival 300. Mushjulet verkar vara musens svaga sida och själva musen är lite tung. Musen i sig fungerar klanderfritt men mushjulet registrerar spöksignaler så t ex när man bläddrar ner så går den upp ibland, samma sak om man bläddrar uppåt. Svårt att förklara men det är väldigt irriterande när man skrollar sweclockers. Den är sju år gammal eller så men ändå. Väldigt tråkigt på en annars så bra mus.

Nu vet jag ju inte hur noga du undersökt musen, men kan vara värt att kolla att det inte bara kommit in något skräp (om det går att komma åt att se, annars kanske försöka blåsa rent i blindo). Typ ett hårstrå eller något som fladdrar runt framför sensorn när man snurrar på hjulet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av mpat:

Jag tror att personen du svarade har använt en äldre MX Master eller nåt sånt. Min MX Master 2s och alla efter den åtminstone har ett grovt räfflat hjul.

Nej jag använde en MX Performance en mus Logitech släppte 2009 har jag för mig. Och innan dess MX Revolution. MX Master är en efterträdare till båda och personligen tycker jag det är en klumpig och otymplig mus.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Nu vet jag ju inte hur noga du undersökt musen, men kan vara värt att kolla att det inte bara kommit in något skräp (om det går att komma åt att se, annars kanske försöka blåsa rent i blindo). Typ ett hårstrå eller något som fladdrar runt framför sensorn när man snurrar på hjulet.

Jag har precis öppnat och rensat den med tops doppat i isoproylalkohol och tryckluft på burk så nu fungerar okej den igen. Var tvungen att göra det för ett eller två år sedan då mushjulet hade samma erratiska beteende.

Men mushjulet är fortfarande ganska slitet vid det här laget mkt pga de där taggarna i själva kugghjulet som håller fast mushjulet är nedslitna och sensorn får svårt att läsa av rörelserna.

Så jag är fortfarande ute efter en vettig mus. Har fått några förslag redan och har noterat dem. Tar gärna emot era plus och nackdelar med era möss ni äger.

Permalänk
Medlem

Har min trotjänare Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 den fungerar helt underbart laser mus ok usb kabel..
Tycker inte den är en riktad spel mus

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har kört en Steelseries mus i flera år nu men mushjulet börjar ge med sig. Finns det någon värdig ersättare till denna?

av alla jag testat är helt klart denna bäst.
https://www.kickstarter.com/projects/swiftpoint/swiftpoint-z2...
jag har version 1 av den, köpte en till i reserv bara för den är så nice.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Kommer nog alltid tycka att logitech Mx510 var den skönaste musen som gjorts och satt perfekt i handen. Använder mig av Logitech G604 nu då jag lirade classic wow när det kom ut, dock inne på 4e! musen redan då den börja dubbelklicka väldigt snabbt

Permalänk

har också g502 efter att ha gått från mx518 då det var det närmsta jag kunde hitta.

tycker den är helt ok även för vardagligt bruk när man plockat ur alla vikterna och öppnat den och plockat ur all ballast som sitter inne i musen för att göra den ännu lättare.

Skrivet av Gorgi15:

alltid gillat logitechs musar,

de heter möss.... helvete nu kommer jag störa mig hela dagen på detta.

en mus.
flera möss....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Min polare har en vit men den blev gul efter ett halvår. Det går inte o skrubba bort heller.

För att man använder fel material att putsa med.

Använd svampen i länken med bara lite vatten först, hjälper det lite för dåligt kan man ta nån droppe Yes eller motsvarande. För riktigt envisa fläckar kan man köpa Z-vatten och använda det med en sån svamp.

Det funkar.

https://www.meds.se/smart-microfiber-flackborttagare?gclid=Cj...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Mx518.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Logitech pro wireless, dock ända anledningen är för att INGEN har gjort en mus som ace edge 3200 som inte varit kina skräp eller bara rent skräp =(

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

logitech g502, bra och ofta 50% rabatt

Permalänk
Medlem

G305 är riktigt stilren och liten design. Jag tar med den i väskan till min laptop ofta och då är jag inte ens orolig att nåt ska böjas eller skadas.
Bra scrollhjul men kan inte byta till steglös.
Köpte min för 399kr tror jag, vet inte varför folk vill lägga 1000kr+ på sina möss när det finns kvalité deluxe i det lägre prissegmentet

Permalänk
Medlem

Även jag precis som alla andra sållar mig till logitech lägret
Med Mx Master & g502
För MMO spel: Rzr Naga

I väskan ligger:
NOS M675 mus för gaming (rosa) & en
Xiaomi Mi Dual Mode trådlös mus Silent Edition HLK4040GL Vit, Bluetooth

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Logitech Pro Wireless, dyr men riktigt bra.

Permalänk
Medlem

G403 trådlös alla dagar för min del.

Oslagbar ergonomi hade dock önskat att den kommer i en lite lättare variant då den är lite tung i dagens mått mätt.

Idag har jag en Xlite V2.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk

Många säger Logitech g502, jag säger Logitech M500S. Har den på jobbet och är kanon

För 300kr är den super!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ninjutso Sora är den skönaste musen jag ägt. trådlös på 47 gram och riktigt bra form.

Skulle personligen inte köpa en ny mus i dag som vägde över ca 60 gram, finns många lätta alternativ numera.

Har haft några olika möss från Razer, Xtrify och SteelSeries innan.

Permalänk
Medlem

Logitech G703 wireless är den bästa mus jag någonsin använt, så pass bra att jag köpte en till för att ha till laptopen när mus behövs. Antar att de andra G pro och pro X osv även är bra möss dom också, men något dyrare.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Allt handlar om passform, åk till Giganten Mediamarkt eller Netonnet och känn på dom.
Sensorerna är likvärdiga i dom flesta i samma prisklass

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Har min trotjänare Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 den fungerar helt underbart laser mus ok usb kabel..
Tycker inte den är en riktad spel mus

Jag och många kompisar hade den optiska sensorn, fy vilken skit. Krånglade för oss alla, sensorn flippade ur totalt ibland och muspekaren levde sitt egna liv på skärmen.
Gött att höra att lasersensorn är bättre, för musens ergonomi var det inget fel på!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Helnöjd med min Logitech Pro Wireless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jag och många kompisar hade den optiska sensorn, fy vilken skit. Krånglade för oss alla, sensorn flippade ur totalt ibland och muspekaren levde sitt egna liv på skärmen.
Gött att höra att lasersensorn är bättre, för musens ergonomi var det inget fel på!

jag kör musen på en gammal teflon musmatta glider lätt som smör i en het stekpanna

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

700 rival

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken den är delad men i min mening så är Razer deathadder v2 fruktansvärt skön. Har stora händer med så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har kört en Steelseries mus i flera år nu men mushjulet börjar ge med sig. Finns det någon värdig ersättare till denna?

Logitech pro Wireless shroud

Utan tvekan.