Vilken är den bästa musen som inte ser ut som en muterad gamingmus?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Utan att ha testat(men kollar typ varenda review) så skulle jag säga att de är väldigt likvärdiga.

Okej! Programvaran med? Steelseries programvara till mössen är riktigt skräp rent ut sagt!

Är den lika bra som en gamingmus då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Okej! Programvaran med? Steelseries programvara till mössen är riktigt skräp rent ut sagt!

Det är alla andra av dessa programvaror med.
Rena skiten och den absolut största anledningen till dom är att spionera på kunderna och sedan sälja den insamlade infon.

Tyvärr så är man ju nästan tvingad till att använda dessa då saker som att stänga av LED och andra saker som tex DPI
inställningar.
Ibland sparas tex DPI inställningar i musen efter att man använt programvaran så man kan avinstallera skiten, men ibland inte så man måste ha det installerat hela tiden.
Andra saker som LOD=lift off distance (som jag alltid behöver använda då jag vill ha den så låg det går) har jag aldrig sett sparats i musen utan skit programmen behöver finnas installerade och igång.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Logi G Pro Wireless, utan mjukvara med Powerplay.

Är inte heller förtjust i scrollhjulet och hade velat ha någon form av fusion mellan MX Master och G Pro, får se om det kommer en sådan som kan axla både arbete och nöje i en och samma paketering.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Xtfrys lösning bättre där man ställer in allt (led, cpi, debounce, polling rate, lift off etc ) på musen med knappar, utan programvara.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Glorious har släppt råttor utan rgb/gamer utseende:
https://www.gloriousgaming.com/pages/pro-series-mice

Visa signatur

Apple

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det är alla andra av dessa programvaror med.
Rena skiten och den absolut största anledningen till dom är att spionera på kunderna och sedan sälja den insamlade infon.

Tyvärr så är man ju nästan tvingad till att använda dessa då saker som att stänga av LED och andra saker som tex DPI
inställningar.
Ibland sparas tex DPI inställningar i musen efter att man använt programvaran så man kan avinstallera skiten, men ibland inte så man måste ha det installerat hela tiden.
Andra saker som LOD=lift off distance (som jag alltid behöver använda då jag vill ha den så låg det går) har jag aldrig sett sparats i musen utan skit programmen behöver finnas installerade och igång.

Vilket är väldigt tråkigt! Allt ska vara så bloatat när märken som först började med endast möss utökar till andra produktsortiment som i sin tur har extra funktioner som leder till än mer bloatade funktioner som ska bakas in i en och samma programvara.

Skrivet av Mindfighter:

Glorious har släppt råttor utan rgb/gamer utseende:
https://www.gloriousgaming.com/pages/pro-series-mice

Dyra är de verkligen!