Tänkte göra en update kring Micronät för alla som vill veta hur det går för mig.
Sedan april har dom erkänt att något är fel men inte vad.. Dom har skitit fullständigt i mig i 5 månaders tid via mailkontakt (jag vill ha allt skriftligt med tanke på hur bra det gått hittills), jag har ringt någon gång men oftast är personen jag borde prata med inte inne och dom ska höra av sig, vilket händer typ aldrig..
I tisdags förra veckan (5 månader sen erkännandet) ringde dom mig och förklarade att det visar sig att deras sändare ger sämre signal till mottagarna på husen som är snett riktade mot sändaren, alltså den som bor rakt fram i lod och våg med sändaren får bäst signal och de stackare som är en bit utanför detta område har sämre, ju fler som ansluter sig mot denna ju sämre blir det för de som är utanför, till exempel mig. Dom har en lösning och ska ansluta mig till en annan mast och flytta min mottagare till andra sidan huset. Jag är tveksam att detta kommer att fungera då jag har en massa träd på denna sida, en tekniker ska höra av sig måndag denna vecka sa dom, guess what ingen ringde.. Jag ringde idag och fick tillslut tag på killen jag pratade med i tisdags förra veckan och han skulle be en tekniker höra av sig till mig idag efter 14:00. Spoiler alert, ingen har ringt än, till deras försvar så är det faktiskt cirka två timmar kvar på denna dag, kanske ringer dom snart?
Många tänker säkert att jag får skylla mig själv för att jag valt radiofiber, meeen vill bara inflika att ingen fiber skulle grävas här när jag flyttade in, ringde till och med och frågade, de bad mig göra en intresse anmälan, så jag gjorde en och någon månad senare kom glädjebeskedet att dom ska gräva här för de som är intresserade, tog inte många sekunder att skicka in den anmälan kan jag lova. Nu med facit i handen hade jag kört 4g istället för micronät, lirar jag via min telefon fungerar det bättre, tragiskt nog..
Sen lite info till er som kanske tänker teckna Micronät, jag har betalat FULL AGVIFT minus en månad på grund av felaktig hastighet. Nästan fullt betalt för något som knappt fungerar, 9-32mbit ner och 14-35mbit upp har jag haft senaste veckorna då jag använder internet kvällstid, på dagarna kan jag komma upp i hela 45mbit.. Enligt deras allmänna villkor räknas hastigheten som avvikande vid 50% av full kapacitet dvs 50mbit, länge sedan jag hade såna "fina siffror".. Vid samtal till dom säger dom att detta är en KATASTROF men dom gör ju inget åt det.. väntat på en tekniker sen i tisdags förra veckan som enbart ska komma och kolla ifall det fungerar, kanske dom bara har en tekniker? Denne har nog mycket att göra med tanke på vad tidningen skrev förra veckan, många har tydligen problem här i Övik.
Hoppas detta får någon att tänka till en gång till innan de väljer att teckna Micronät, bara för att deras tekniker gör sina tester hos dig och säger att det fungerar behöver det inte fungera, sen när du väl begär att det ska fixas eller att du vill häva köper händer det lika mycket som när dom ska ringa upp dig, alltså INGETNTING..
Bifogar även nåra mätningar:
https://gyazo.com/dc947de0dcd894ba1eaefe774601353d
https://gyazo.com/c03013335d829ffee439604e59f92c55
https://gyazo.com/9e14fc488cb4b1c79605c51d35217fb1
När jag pingar mot google:
Packets: Sent = 443, Received = 443, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms, Maximum = 1235ms, Average = 60ms
Asus Prime B450-PLUS | Ryzen 3700X | Noctua NH-D15 | EVGA Geforce GTX 1080 FTW2 ICX | HyperX 32GB DDR4 3200MHZ | Kingston A1000 480GB M2 | Crucial® MX300 525GB | EVGA Supernova G3 750W | Fractal Design Define C - Window | Creative Sound Blaster X7 | Asus Rog Swift PG279Q