Hyra/låna Valve Index + set-up i felsökningssyfte (ett hemma hos besök i 08:område skulle kanske vara lättast?)

Permalänk
Medlem

Hyra/låna Valve Index + set-up i felsökningssyfte (ett hemma hos besök i 08:område skulle kanske vara lättast?)

Hejsan,

TDLR; Behöver tillgång till en lättillgänglig Valve Index + dator i felsökningssyfte av min egen Index. Kan tänka mig att ett kort hemma-hos besök i 08:området räcker där jag tar med min egen?

Har plötsligt fått en massa problem med mitt headset. Går ej att koppla till USB3, endast USB2. Kan endast hitta/använda en kontroll i taget, dock funkar båda, men endast den jag sätter på/pair'ar först, men den hittar nr 2 om jag kopplar in den med USB sladden och den börjar även spåra då. Samt att mikrofonen har slutat fungera och går ej att hitta i Windows eller andra program.

Jag har prövat i princip allt jag kunnat hitta online, men felen kvarstår, tom efter två omgångar med formatering av systemdisken samt nyinstallation av Windows/Steam/SteamVR.

USB3 problemet: antingen kabeln eller modekortet, allt annat funkar fint i alla andra USB3 portar, men inte Indexen, som för övrigt funkade felfritt i USB3 på exakt samma system får nån vecka sen, så jag lutar åt kabel.

Kontroller problemet: möjligtvis en av de två sändarna som kommunicerar med kontrollerna i headsetet som slutat funka, vilket skulle förklara att båda fortfarande funkar dock inte samtidigt.

Så det jag skulle behöva testa är lite olika kombinationer av mitt headseat/kontroller/kabel i en annan fungerande set-up i felsökningsyfte.

Någon vänlig Index ägare som skulle kunna tänka sig att hjälpa till för en mindre ersättning?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av amh:

Hejsan,

TDLR; Behöver tillgång till en lättillgänglig Valve Index + dator i felsökningssyfte av min egen Index. Kan tänka mig att ett kort hemma-hos besök i 08:området räcker där jag tar med min egen?

Har plötsligt fått en massa problem med min Valve Index. Går ej att koppla till USB3, endast USB2. Kan endast hitta/använda en kontroll i taget, dock funkar båda, men endast den jag sätter på/pair'ar först, men den hittar nr 2 om jag kopplar in den med USB sladden och den börjar även spåra då. Samt att mikrofonen har slutat fungera och går ej att hitta i Windows eller andra program.

Jag har prövat i princip allt jag kunnat hitta online, men felen kvarstår, tom efter två omgångar med formatering av systemdisken samt nyinstallation av Windows/Steam/SteamVR.

Har tyvärr inte tillgång till en annan dator som är kompatibel så jag kan inte göra någon närmare felsökning.

Läs hela annonsen här

Proffstips, flasha firmwaren. Ryck ur Tether kabeln som går Tether <--> headset --> Håll inne knappen --> anslut tether headsetet blinkar nu rött och sen så bör det dyka upp att du kan flasha firmware i steamvr.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Proffstips, flasha firmwaren. Ryck ur Tether kabeln som går Tether <--> headset --> Håll inne knappen --> anslut tether headsetet blinkar nu rött och sen så bör det dyka upp att du kan flasha firmware i steamvr.

Tack för tipset!

...men det är redan prövat utan framgång!

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem. Köpte begat headset här på Sweclockers som bara gav alla dessa strul. Funkade någon gång så jag spenderade massa tid på problemet. I slutändan fick jag ett nytt headset + kabel av valve, men jag är ganska hundra på att det var kabeln då jag provade med ett annat headset och fick samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Jag hade liknande problem. Köpte begat headset här på Sweclockers som bara gav alla dessa strul. Funkade någon gång så jag spenderade massa tid på problemet. I slutändan fick jag ett nytt headset + kabel av valve, men jag är ganska hundra på att det var kabeln då jag provade med ett annat headset och fick samma problem.

Åh najs, så du fick nytt även fast du köpte begagnat? Hade du garanti kvar?

Ja, misstänker kanske kabel här med, dock kan tydligen inte kontroller problemet bero på dålig kabel var det nån som påstod, så det betyder att både kabel och en av radion i headsetet som kommunicerar med kontrollerna har pajjat samtidigt...

Allt det här har funkat felfritt fram till för någon vecka sen på samma hårdvara/set-up, uppgraderade visserligen moderkort/processor får nån månad sen men har funkat felfritt även efter det tills nyss.

Håller på att prata med Valve Support nu, köpte några månader efter release så garantin är ju för länge sen borta, får se vad dem säger när dem äntligen slutar ge mig copy-n-paste svar och ber mig göra saker jag redan prövat och redogjort för i tidige svar!

Permalänk
Medlem

Det tog mig 2-3 veckor att övertyga dem. Lyckades övertyga dem genom att skicka loggar från 2 headset.

Headsetet jag lånade fick jag igång en gång av tur och lyckades fånga loggar. Så då godkände dem att något var fel med headsetet.

Det var garanti kvar på mitt headset. Det där med kontroller vet jag inte, men usb problemen blev sakta värre och värre tills inget funkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Det tog mig 2-3 veckor att övertyga dem. Lyckades övertyga dem genom att skicka loggar från 2 headset.

Headsetet jag lånade fick jag igång en gång av tur och lyckades fånga loggar. Så då godkände dem att något var fel med headsetet.

Det var garanti kvar på mitt headset. Det där med kontroller vet jag inte, men usb problemen blev sakta värre och värre tills inget funkade.

Jag hade garanti kvar. Här är min tråd på reddit.

https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/wq36xx/comment/i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Jag hade garanti kvar. Här är min tråd på reddit.

https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/wq36xx/comment/i...

Haha, en av Reddit trådarna jag lusläst under mitt felsökande!

Håller fortfarande på att prata med Steam support, inte kommit så långt än. Är en ny representant som skriver varje gång och ingen av dem verkar läsa igenom alla mina tidigare svar.

Får se hur det går, har ju ingen garanti kvar så kanske inte hjälper om jag får tag i en annan dator/headset att testa med!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad