Telia bredband / tv börjar bli väldigt dyrt. Alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Du kan ju skicka ett PM till mig med hans förnamn, så kan vi ju se

Hörde inte riktigt vad han sa. Nåt med Magnus, Martin eller nåt liknande

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Har det blivit något byte?

Om inte och det var så att ni har Telia öppen fiber så ta en titt på Ownit. Vi har öppen fiber och gjorde byte från Telia till Ownit några år sedan. Har funkat mycket bra och är lite billigare, man slipper den låsta routern som Telia ville att vi skulle ha, och som extra bonus går det till och med att få tag på kundtjänst om man behöver dem.

Ownit har TV-paket men har inte själv testat det. Vi tycker det är bättre att hoppa lite mellan streamingtjänsterna och variera utbudet.

Permalänk
Medlem

Ni får mig och tro det är något lurt i mitt abomemang..
Är det lureri om man har många av världens tv-kanaler?
Har dom jätte faktura som överaskning när man betalat deras bra pris hela året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Jag hade 100/100 som ingångsabonnemang i min hyresrätt och höll på det i ett år (fram tills nu i november), för 299:-/mån (skulle bli 379:-/mån). Skrev först i deras chatt via Mitt Telia och fick sen en uppringning från deras winback-avdelning, han var supertrevlig. Han erbjöd mig 250/250 för 299:-/mån i 12 månader. Bara att man ringer åter nästa år och gör samma sak igen

Jag gjorde samma sak med telefonabonnemanget hos Telia. jag tyckte jag hade för lite surfmängd i mobilen (Telias Playapp drar mycket mer data än andra streamingtjänster) så jag ringde och skulle säga upp den. Sa att en konkurrent hade 100GB billigare än vad jag hade för mitt 30Gbit. Då erbjöd hon "oändlig" surf för dess halva pris.
Upptäckte först några månader senare när jag kollade på "min sida" hos Telia att jag blivit uppbunden i 24 månader och de sista 12 var fullt pris... Det misstaget ska jag inte göra om när abonnemanget går ut nästa sommar.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molly:

Ni får mig och tro det är något lurt i mitt abomemang..
Är det lureri om man har många av världens tv-kanaler?
Har dom jätte faktura som överaskning när man betalat deras bra pris hela året

Lurendrejeri?
För att avgöra det måste vi ju veta vilket abonnemang du har, och vad du faktiskt betalar per månad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Lurendrejeri?
För att avgöra det måste vi ju veta vilket abonnemang du har, och vad du faktiskt betalar per månad.

TV,. De sa det var alla.
Fick aldrig abomemang per månad, dom säger ett år bara.. 450kr
Slösar på mitt internett, om det är per månad

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Hej!

Vi bor i bostad med fiber. har Telia "lagom" + "100/100" internet. Vi har även "gammel-tv" inkopplat.

Känner nu att vi absolut inte behöver ha vanlig "gammel-tv" med Telias puck osv. Däremot är det ju käckt att ha "lagom-paketet" som Telia Play, då det kan vara smidigare ibland så vi klurar på om man kan ha detta löst istället. Annars finns ju det mesta på stream osv. Sen har vi det med internet. Det har funkat helt okej, inga större problem.

Men...det är dyrt nu, allt detta ihop. Vi betalar efter senaste höjningen över 700 spänn / mån och vill därför ha tips på alternativ. Vet inte om det är kopplat till var man bor osv, men från början fick vi höra att man "bara" kunde ha ComHem eller Telia, och det är väl lite som pest eller kolera?

Tyvärr har vi ingen gemensam lösning för alla bostäder här, det hade ju kunnat få ner priset gissar jag. (Upphandlat, eller vad det heter, påminn mig gärna).

Tar mer än gärna tips! Får vi snabbare nät på köpet så klagar jag inte.

hej, är det fortfarande ett problem kan jag se till att hjälpa till, hur mycket betalar du idag?