Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Lite ironisk anklagelse med tanke på att vi fick radera inlägg samt banna helt nya konton som postade positiva kommentarer i denna tråden. Speciellt med tanke på att vissa av kontona hade samma IP-adress som ditt...

Bland det roligaste jag har läst på länge. Att en butik gör nya konton här för att skiva positiva recentioner.
O samma IP nummer från alla. inte hört talas om VPN åtminstonde. XD
Nä lägg butiken i graven o gör nåt annat.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Premium Gaming verkar lägga mer tid åt kommentarer på forum och Trustpilot än att faktiskt svara på sina kunders mail. Det tragiska är att dom finns nu på Cdon som leverantör. Jag beställde en dator till sonens födelsedag och den kom inte så efter 17 dagar ville jag häva köpet. Dom lovar blixtsnabba leveranser max 7 dagar. Dom har inget telefonnummer man kan nå dom på och dom svarar nästan aldrig på mail. Jag måste nu betala dom en avgift för att häva köpet menar dom. Kan bara upplysa alla om att verkligen läsa deras villkor noggrant. Läser ni villkoren så handlar ni inte där. Som novis i denna värld hade jag inte heller förstått att dom säljer begagnade produkter. Jag känner mig totalt blåsts av både Cdon och Premium Gaming.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av AJohnS:

Premium Gaming verkar lägga mer tid åt kommentarer på forum och Trustpilot än att faktiskt svara på sina kunders mail. Det tragiska är att dom finns nu på Cdon som leverantör. Jag beställde en dator till sonens födelsedag och den kom inte så efter 17 dagar ville jag häva köpet. Dom lovar blixtsnabba leveranser max 7 dagar. Dom har inget telefonnummer man kan nå dom på och dom svarar nästan aldrig på mail. Jag måste nu betala dom en avgift för att häva köpet menar dom. Kan bara upplysa alla om att verkligen läsa deras villkor noggrant. Läser ni villkoren så handlar ni inte där. Som novis i denna värld hade jag inte heller förstått att dom säljer begagnade produkter. Jag känner mig totalt blåsts av både Cdon och Premium Gaming.

Jag rekommenderar starkt att du anmäler detta till konsumentverket!
https://anmalan.konsumentverket.se

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Lite ironisk anklagelse med tanke på att vi fick radera inlägg samt banna helt nya konton som postade positiva kommentarer i denna tråden. Speciellt med tanke på att vissa av kontona hade samma IP-adress som ditt...

Detta om något säger ju vilken typ av person det är man har att göra med. Skulle aldrig handla därifrån.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är någon annan som reflekterat över att samtliga datorer är "prissänkta", alltid.
Jag kan inte minnas att jag sett någon dator på denna sida till "ordinarie" pris.

Det gäller nästan alla priser på hela webbsidan. Jag kan bara hitta 5 produkter som inte är prissänkta.
3 som endast har ett ordinarie pris samt 2 som har ett överstruket ordinarie pris som är samma som det "nedsänkta"....

Någon kommenterade i ett tidigare inlägg att klarna verkade vara borttaget som betalningsmetod, det verkar även gälla paypal om de varit en betalningsmetod. (Sidfoten ger ett sådant intryck.)

De verkar för övrigt ha blivit bortplockade på CDON.se om jag tolkar det rätt... om det är temporärt eller permanent återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Jag vet inte om det är någon annan som reflekterat över att samtliga datorer är "prissänkta", alltid.
Jag kan inte minnas att jag sett någon dator på denna sida till "ordinarie" pris.

Det gäller nästan alla priser på hela webbsidan. Jag kan bara hitta 5 produkter som inte är prissänkta.
3 som endast har ett ordinarie pris samt 2 som har ett överstruket ordinarie pris som är samma som det "nedsänkta"....

Någon kommenterade i ett tidigare inlägg att klarna verkade vara borttaget som betalningsmetod, det verkar även gälla paypal om de varit en betalningsmetod. (Sidfoten ger ett sådant intryck.)

De verkar för övrigt ha blivit bortplockade på CDON.se om jag tolkar det rätt... om det är temporärt eller permanent återstår att se.

På deras returvillkor framgick igår att inga rea varor får returneras. Därav förklaringen till att nästan ingenting säljs till ordinarie pris. Det intressanta verkar vara att dom faktiskt uppdaterat villkoren idag och tagit bort denna rad. Nu gäller ingen returrätt på följande "oanvänd, originalförpackning, kundanpassade produkter och annat" Undrar spontant vad "annat" är? Pratade med Cdon idag och dom hade inte längre några produkter från Premium gaming.

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag med en vild anklagelse så tänk på att myntet har två sidor.

Jag beställde en nyckel till Office. Det kom dock ingen nyckel, kontaktade dem och den var slut i lager. Jag bad om att få ordern annullerad, så långt allt ok.

Ca en vecka senare har pengarna inte kommit. Jag mailar och de svarar att det kan ta så lång tid, de har återbetalat, fördröjningen beror på banken.

Efter mailväxlingen hamnar saken i "glõmboken" för mig. Tror det var 400kr det handlar om.
Dryga månaden senare går jag in och kollar korttransaktioner, jag påminns då om mitt köp och noterar att ingen återbetalning skett.
Min misstänkte är att de försökte göra en fuling.
Efter en ny påminnelse från mig så kom dock pengarna på 1-2 dagar, så det löste sig

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tror ni recensionerna på trustpilot är genuina från kunder eller är de fake?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kvarnis:

Tror ni recensionerna på trustpilot är genuina från kunder eller är de fake?

Det är nog bäst att läsa igenom tråden och bilda en egen uppfattning, men vi vet i alla fall vilket intryck vi har i frågan.

Skrivet av Kent:

Lite ironisk anklagelse med tanke på att vi fick radera inlägg samt banna helt nya konton som postade positiva kommentarer i denna tråden. Speciellt med tanke på att vissa av kontona hade samma IP-adress som ditt...
[..]

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Tror ni recensionerna på trustpilot är genuina från kunder eller är de fake?

Jag tror lika mycket på TrustPilots omdömen som jag tror på deras 14k följare på IG.

Permalänk
Hedersmedlem

Observera att vi har vald att inaktivera @Premiumgaming-kontot. Detta då vi ställer några basic och mycket rimliga krav (bl.a. forumnärvaro, att företaget följer svensk lagstiftning osv.) på företag som vill kunna interagera med forummedlemmarna.

Tråden förblir dock öppen för diskussion.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tragiskt att folk fort köper ifrån dessa sidor. :/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sidan är nu anmäld till konsumentverket för falsk marknadsföring. Vi får se om de tar det vidare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på en produktnyckel till win 10 innan jag läste det här inlägget, prisjakt hade ett omdöme på 2.9 på dem, kanske för lågt för att jag skulle beställa några dyrare saker men runt en hunka för en licens tyckte jag ändå var en chansning som kändes ok. Efter 20 minuter hade produktnyckeln skickats och den fungerade.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nu kommer jag med en vild anklagelse så tänk på att myntet har två sidor.

Jag beställde en nyckel till Office. Det kom dock ingen nyckel, kontaktade dem och den var slut i lager. Jag bad om att få ordern annullerad, så långt allt ok.

Ca en vecka senare har pengarna inte kommit. Jag mailar och de svarar att det kan ta så lång tid, de har återbetalat, fördröjningen beror på banken.

Efter mailväxlingen hamnar saken i "glõmboken" för mig. Tror det var 400kr det handlar om.
Dryga månaden senare går jag in och kollar korttransaktioner, jag påminns då om mitt köp och noterar att ingen återbetalning skett.
Min misstänkte är att de försökte göra en fuling.
Efter en ny påminnelse från mig så kom dock pengarna på 1-2 dagar, så det löste sig

Tror de hoppas att tillräckligt många glömmer bort att kolla upp om de fått återbetalning. Många glömmer nog det

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har sålt några äldre begagnade datorpaket nyligen till denna "Premium Gaming"-person på tradera

Ska också nämna att killen inte betalar för försäljningen snabbt även om det var ett köp nu, han sa till mig att han inte hade några pengar, så jag frågade varför trycka på "köp nu"?

Paket som alla såldes som lämpliga för en kontorsdator, hemmaserver eller grundläggande spel för e-sport.

När jag fick reda på dem kollade jag deras hemsida och fann att den var vilseledande. De hävdar att "Core i5 750 + GTX 650" är kraftfull. När detta är grunden för en kontorsdator inte en kraftfull speldator. De flesta datorer använder PSU:er av låg kvalitet, nämn inte vilka komponenter som finns inuti systemet som moderkort, RAM-minne, märken.

Tvivlar starkt på att de använda delarna blir rengjorda och att ny kylpasta appliceras på chipseten. själv skulle inte skicka ett moderkort eller paket utan att göra detta.

Jag tycker synd om alla felinformerade föräldrar som har köpt datorer av den här killen och inte får den erfarenhet de förtjänar. De tror förmodligen att datorer är skräp på grund av hur dålig prestanda är, och kommer förmodligen bara att köpa en konsol nu.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Oneone:

Tragiskt att folk fort köper ifrån dessa sidor. :/

Inet tar 1390kr för en W11-licens. Webhallen tar 1590kr. Dustin tar 1433kr. Microsoft.se tar 1399kr.

När folk sen googlar och hittar en "W11 oem pro swe" licens för 139kr tror dom... vadå, att alla stora svenska etablerade återförsäljare har 90% marginal och that's that?

Nej, det är ju för bra för att vara sant såklart, men folk vill ju inte inse det. Det går ibland att köpa nycklar från såna här skumma sidor som snott dem från fattiga länder eller liknande, men till slut går man bet, och då sitter man och gråter ut i en forumtråd nånstans, typ här.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Inet tar 1390kr för en W11-licens. Webhallen tar 1590kr. Dustin tar 1433kr. Microsoft.se tar 1399kr.

När folk sen googlar och hittar en "W11 oem pro swe" licens för 139kr tror dom... vadå, att alla stora svenska etablerade återförsäljare har 90% marginal och that's that?

Nej, det är ju för bra för att vara sant såklart, men folk vill ju inte inse det. Det går ibland att köpa nycklar från såna här skumma sidor som snott dem från fattiga länder eller liknande, men till slut går man bet, och då sitter man och gråter ut i en forumtråd nånstans, typ här.

Jag kan göra en kvalificerad gissning på var deras nycklar kommer ifrån: ebay. Dom köper nycklarna för 40 kronor, säljer dom vidare för 139 kronor. Hur kan nycklarna vara så billiga på ebay? Nycklarna kommer från olika källor, men vanligast är att dom antingen är företagsnycklar som företag köpt in i bulk för att använda på datorer i kontoret (MAK volume licensing) eller developer nycklar (MSDN) Dessa licenser är avsedda för utvecklare och IT-personal som betalar en viss prenumeration till Microsoft och har särskilda skäl att använda dem.

I vilket fall som helst är dessa nycklar olagliga och får inte säljas vidare. Dom kan funka i en vecka, 6 månader eller 5 år. Allt beror på när Microsoft kommer på att personen har sålt nycklar vidare.

Permalänk
Skrivet av Gorion:

Jag la en beställning på en produktnyckel till win 10 innan jag läste det här inlägget, prisjakt hade ett omdöme på 2.9 på dem, kanske för lågt för att jag skulle beställa några dyrare saker men runt en hunka för en licens tyckte jag ändå var en chansning som kändes ok. Efter 20 minuter hade produktnyckeln skickats och den fungerade.

Är väldigt nyfiken av vilken nyckel licens du fått, om du känner för det får du gärna öppna en command prompt och skriva in slmgr -dli och berätta vad beskrivning - description säger

Permalänk
Medlem

De säljer även nycklarna på tradera.
https://www.tradera.com/en/item/120402/562632910/microsoft-of...
Jag gillar den andra bilden, Microsofts partnerprogram.
Vad har det med licensnycklar att göra?

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Är väldigt nyfiken av vilken nyckel licens du fått, om du känner för det får du gärna öppna en command prompt och skriva in slmgr -dli och berätta vad beskrivning - description säger

Description: Windows(R) Operating System, VOLUME_MAK channel, så det är en volymlicens och det fattar man ju, hur skulle de annars kunna sälja licenser för lite mer än en hunka? Äger en licens sedan tidigare, den fungerar inte längre, intressant hur det kan komma sig, det var faktiskt en nyckel jag trodde var legit men som antagligen inte är det.

"However, there is a huge drawback with MAKs. If the computer goes through re-installation or the hard drive is wiped clean, the count is not returned or increased. This is specifically useful for clients where the reinstallation is rare, and the machine stays as is for a very long time."

Och det precis det här tror jag hände förra veckan, jag installerade om burken en serie av gånger med olika konfigurationer av hårdvara för jag höll på att felsöka. Och plötsligt ville inte windows aktivera men jag avfärdade det som något jäkla bullshit microsoft håller på med, att en licens inte längre är permanent utan bara giltigt ett förbestämt antal aktiveringar. Nu inser jag att jag förmodligen blivit blåst och köpt en mak-nyckel tidigare och faktiskt trott att den var legit, jag kommer inte ihåg var eller hur jag köpte den, men den var inte superduperbillig utan kändes faktiskt som ett ganska rimligt pris för en nyckel som säljs under någon form av nedsatt pris, jag tror att det faktiskt är en nyckel som följt med ända sedan windows 8-tiden.

Var inte helt bekant med volymlicenser, utan det var faktiskt något jag fick veta nu för att du ställde frågan och jag blev tvungen att googla för att jag blev nyfiken på varför du ville veta. Att nycklarna säljs så billigt av en anledning hade jag såklart räknat ut, men jag trodde det var av helt andra anledningar, typ någon säljare som kommit över ett parti nycklar kanske genom kontakter hos microsoft eller liknande, alltså att det var shady business men inte shady på det här sättet.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Är väldigt nyfiken av vilken nyckel licens du fått, om du känner för det får du gärna öppna en command prompt och skriva in slmgr -dli och berätta vad beskrivning - description säger

Min nyckel är från nån sån där nyckelsida. Köpte för 100kr.
Den står det Retail på.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd

Många röda flaggor här. Verkar mycket oseriöst alternativt en scam. Man ser många genomskinliga recensioner.på Trustpilot à la "otroligt bra, snabbt och inget krångel, 5/5" samt de själva som sitter och tjafsar med folk som klagat. Sen drivs företaget av två 20-åringar. 😬

Permalänk
Medlem

Tuff publik här på sweclockers..yikes!!
Jag tycker iden är riktigt bra. Varför kan vi inte ha en seriös outletbutik som lagerför och säljer gamla komponenter till förmånliga priser? Lär ju finnas hur mycket som helst med grejer som blir över och antingen kastas eller återvinns utan att få en andra chans.
Är dom stora kedjorna rädda för att vi kommer spendera mindre ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Tuff publik här på sweclockers..yikes!!
Jag tycker iden är riktigt bra. Varför kan vi inte ha en seriös outletbutik som lagerför och säljer gamla komponenter till förmånliga priser? Lär ju finnas hur mycket som helst med grejer som blir över och antingen kastas eller återvinns utan att få en andra chans.
Är dom stora kedjorna rädda för att vi kommer spendera mindre ?

Jo det är ju lite det som vi föreslog företaget om i början av tråden med feedback.
Men han väljer att totalt ignorera oss och fortsätta marknadsföra sina skräpdatorer som kraftfulla speldatorer mm.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Varning !!

Köpet kändes tidigt fel. (Köpte dator)

Hade redan betalt den, den dumfan som jag var.
Trodde på hela skitet.

Hävde köpet efter 5 veckor o fick betala för det för att få det "hävt".
Kanske är så dom får in pengar (1109kr i mitt läge)
För nån förståelse för kunden har dom inte, (och om det är ett riktigt företag då vill säga, det va ju bot svar).
Lång tid som bara den på mailsvar. Svarar inom 48 timmar kunde komma igen efter 48t.
Aldrig mailat ett jävla företag så många ggr.
Men på trustp.o sånt där, ojoj där är dom aktiva jämt
o kämpar för hur bra dom är o hur alla ljuger.bah

Aldrig mer dom !!!Aldrig!
Stod 1-5 dar sen 1-10 dar när man betalt.

Konstiga var att på deras sida stod det hela tiden att den datorn fanns i lager.lite lustigt

Permalänk
Skrivet av Loke-44:

Köpet kändes tidigt fel. (Köpte dator)

Hade redan betalt den dum som jag var.
Trodde på hela skitet.

Hävde köpet efter 5 veckor o fick betala för det för att få det "hävt".
Kanske är så dom får in pengar (1109kr i mitt läge)
För nån förståelse för kunden har dom inte, (och om det är ett riktigt företag då vill säga, det va ju bot svar).
Aldrig mer dom !!!Aldrig!
Stod 1-5 dar sen 1-10 dar när man betalt.

Kontiga var att på deras sida stod det hela tiden att den datorn fanns i lager.lite lustigt

men du lärde dig iaf att man aldrig förbetalar vid internethandel varesig till företag eller privatpersoner.

antingen tar man det på faktura eller annat sätt där betalning sker efter att varan levererats och man vet att man inte kommer nytja sina lagstadjade 14 dagar öppet köp på internethandel (köp från företag).

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

men du lärde dig iaf att man aldrig förbetalar vid internethandel varesig till företag eller privatpersoner.

antingen tar man det på faktura eller annat sätt där betalning sker efter att varan levererats och man vet att man inte kommer nytja sina lagstadjade 14 dagar öppet köp på internethandel (köp från företag).

Jo tack.
Dabba mej där jag vet det. Riktigt rejält.
Skulle inte falla mej in o göra nåt så
korkat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

men du lärde dig iaf att man aldrig förbetalar vid internethandel varesig till företag eller privatpersoner.

antingen tar man det på faktura eller annat sätt där betalning sker efter att varan levererats och man vet att man inte kommer nytja sina lagstadjade 14 dagar öppet köp på internethandel (köp från företag).

Deras Återbetalningsregler

Återbetalningar (om tillämpligt)

Det kan komma att du som kund får stå för eventuella avgifter vid en retur. Detta är bl.a transaktionsavgifter, distributionsavgifter, serviceavgifter, leveransavgifter och värdeförminskingen på datorn. Kan uppgå till 10% av produktens värde.

Om i det fall att du har tillhandlat en dator och den fortfarande är under leverans eller behandling och du bestämmer dig för att avbryta köpet. Så måste du göra detta senaste 48 timmar efter beställningen. Om i det fall att du bestämmer dig för att ångra köpet, så skall köparen stå för eventuella avgifter som har bekostnad företaget. Dvs, produktionsavgifter, distributionsavgifter samt behandlingsavgifter. För att göra det enkelt för kunden, tar vi en fast avgift på 6% inkl. moms av varans totala värde.
‐-----------------------
Sen har man rättigheter som kund ( Almänna reklamationsnämnden).
Men konstigt nog även om jag gav deadline osv. som man skulle göra så skulle jag ändå stå för kostnad.
Har anmält dom. Allt ska tillbaka.
Handla inte där vad ni än gör. Som sagt 1109kr back på ingenting.

Pengarna tebax och ni kan få era fake stjärnor så tar jag bort omdömena som ät lite här o var.
Beställningsnummer 1809

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loke-44:

Lämna gärna ett omdöme på google och prisjakt på dessa sajter har dom mindre möjlighet att censurera bort än på "trust"-pilot.com