Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av luftpastej:

Nån som fått nån än??

Min beställning blev cancellerad för nån vecka sen.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag har offer claimed sedan länge men jag får ingen e-mail från Yubikey. Tycker det är jättekonstigt.

Då vet jag inte tyvärr. Tror de ändra till att man måste använda lite av deras tjänster. Men jag har använt dem i några år på en domän så vet inte riktigt vad som gäller just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag råkade ramla över en helt sjuk rea igår, på "Fjällräven Outlet", typ 85% på allt. Men jag blev lite misstänksam när jag försökte kolla villkoren. Det står exempelvis att leveransen sker snabbt från en butik nära dig, samtidigt stod det på en annan plats att allt skeppas från Kina och tar minst typ två veckor. Det står heller inte vilka storlekar som gäller exempelvis, är det amerikansk damstorlek 6 på byxorna eller engelsk? Det är definitivt inte EU-storlekar i alla fall. Och alla priser är i euro, men blir det tull? Samtidigt är sidan i övrigt väldigt proffsigt gjord, inte bara med bilder och layout och så utan normalpriserna verkar stämma enligt prisjakt och så. Adressen gör mig också något tveksam: fjoutlet.store

Så, vad tror ni? Sjuk deal eller sjuk bluff?

Edit: Rean pågår enligt sidan i knappt tre timmar till.

Flera har redan skrivit, men varningsklockorna ringer ju också när dom skyndar på en att köpa med en timer. Timern brukar ju nollställas typ varje gång man går in eller med jämna mellanrum, så det är ju totalt fake att rean slutar om några timmar.
Jag skulle inte provat, men kan hålla med om att sidan ändå såg rätt vettig ut.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Blev en beställning direkt till det priset. Är man inloggad som klubbmedlem (gratis) är det t.o.m öppet köp i 90 dagar så finns massa tid o fundera på om man vill ha den.

Se ovan så kan du spara dig en 1000kr.

Tack snälla! Jag har testkört telefonen nu och jag gillar inte mjukvaran, trots en ny third party launcher.
Mörkt läge är ett jäkla gissel då telefonen ser till att i vissa appar lägga grå text i en grå ruta(!) vilket ju gör texten oläslig.
Går att remedera med att man "gör undantag för den specifika appen".

Men sen så är det ju problemet att alla notifikationer är gigantiska (se bild: https://imgur.com/a/NEDmde4 )

Vilket gör det oerhört svårt att läsa och scrolla i förhållande till t ex. min jobbtelefon (en Samsung 20 FE).

Länk justerad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack snälla! Jag har testkört telefonen nu och jag gillar inte mjukvaran, trots en ny third party launcher.
Mörkt läge är ett jäkla gissel då telefonen ser till att i vissa appar lägga grå text i en grå ruta(!) vilket ju gör texten oläslig.
Går att remedera med att man "gör undantag för den specifika appen".

Men sen så är det ju problemet att alla notifikationer är gigantiska (se bild: https://imgur.com/a/NEDmde4 )

Vilket gör det oerhört svårt att läsa och scrolla i förhållande till t ex. min jobbtelefon (en Samsung 20 FE).

Hm för mig så fungerar ej länken.

Synd att den ej föll dig i smaken. Jag har en Xiaomi telefon för stunden och är nöjd, men sen vet jag ej hur det kommer bli med 11t pro. :/

Känns som om det ofta kan vara rätt så meckigt med en ny telefon, särskilt när det finns så många att välja emellan.

Citerad länk justerad. // MOD
Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Swe.Stars:

Tack snälla! Jag har testkört telefonen nu och jag gillar inte mjukvaran, trots en ny third party launcher.
Mörkt läge är ett jäkla gissel då telefonen ser till att i vissa appar lägga grå text i en grå ruta(!) vilket ju gör texten oläslig.
Går att remedera med att man "gör undantag för den specifika appen".

Men sen så är det ju problemet att alla notifikationer är gigantiska (se bild: https://imgur.com/a/NEDmde4)

Vilket gör det oerhört svårt att läsa och scrolla i förhållande till t ex. min jobbtelefon (en Samsung 20 FE).

Jag köpte en Mi 11i förut och kan inte hålla med mer.
Hemsk telefon på alla sätt och vis, MIUI är horribelt, kameran är sämre än en Sony-Ericsson från 2005 och mycket annat så blev en OnePlus 9 på rea hos MM och det är som natt och dag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tja!

Har någon fått sin Apple Watch Ultra skickad av Halebop ännu? Supporten sa att de delar lager med Telia och ser nu att Telia has S/M i lager:
https://www.telia.se/produkt/apple-watch-ultra-4g-sm-sb

Beställde själv M/L och försökte byta till S/M genom supporten, men det gick inte. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Hm för mig så fungerar ej länken.

Synd att den ej föll dig i smaken. Jag har en Xiaomi telefon för stunden och är nöjd, men sen vet jag ej hur det kommer bli med 11t pro. :/

Känns som om det ofta kan vara rätt så meckigt med en ny telefon, särskilt när det finns så många att välja emellan.

Det har kommit en parantes i länken på slutet

https://imgur.com/a/NEDmde4

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag köpte en Mi 11i förut och kan inte hålla med mer.
Hemsk telefon på alla sätt och vis, MIUI är horribelt, kameran är sämre än en Sony-Ericsson från 2005 och mycket annat så blev en OnePlus 9 på rea hos MM och det är som natt och dag.

Jaså? Vad är det mer specifikt som gör MIUI så jobbigt enligt vissa?
Läst att flertal ogillar den men jag är faktiskt väldigt nöjd med den än så länge. Iofs har jag ej prövat OnePlus t.ex.

Skrivet av haijen:

Det har kommit en parantes i länken på slutet

https://imgur.com/a/NEDmde4

Tack:-)

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanTeoX:

Flera har redan skrivit, men varningsklockorna ringer ju också när dom skyndar på en att köpa med en timer. Timern brukar ju nollställas typ varje gång man går in eller med jämna mellanrum, så det är ju totalt fake att rean slutar om några timmar.
Jag skulle inte provat, men kan hålla med om att sidan ändå såg rätt vettig ut.

Jo, vi får se. Jag tipsade min morsa innan jag granskade närmare, och när jag "drog tillbaka tipset" efter att ha kollat lite mer så hade hon redan beställt. Det handlar bara om 600 kronor eller så, så det är ingen jätteförlust direkt, men som sagt så får vi se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, vi får se. Jag tipsade min morsa innan jag granskade närmare, och när jag "drog tillbaka tipset" efter att ha kollat lite mer så hade hon redan beställt. Det handlar bara om 600 kronor eller så, så det är ingen jätteförlust direkt, men som sagt så får vi se.

Vore intressant att se hur det går! Håll oss uppdaterade

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Vore intressant att se hur det går! Håll oss uppdaterade

Det är redan uttjatat men jag rapporterade det till fjällräven igår.

Citat:

Hannah (Fjällräven EU)
27 okt. 2022 15:24 CEST

Hej Peter,

Detta är en bedrägerisida som vi har anmält till vårt säkerhetsteam.

Här hittar du våra auktoriserade återförsäljare:
https://www.fjallraven.se/kundservice/store-locator/

Och vår webshop:
https://www.fjallraven.se/

Med vänlig hälsning, Kind regards,
Hannah

Permalänk
Skrivet av mpat:

Min beställning blev cancellerad för nån vecka sen.

Fick du mail om det , eller hur fick du veta att den var cancellerad? Min order står bara skickad ....sen ingenting mera 🤔

Visa signatur

Zeke

Permalänk
Medlem
Skrivet av luftpastej:

Fick du mail om det , eller hur fick du veta att den var cancellerad? Min order står bara skickad ....sen ingenting mera 🤔

Jag fick mail, samt bekräftelse från Klarna att jag inte behövde betala den fakturan.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

20% rabatt hos Classe för medlemmar vid köp över 500:- tom 30/10
Kod: 500FA20

Köpte en GoPro HERO 10 Black för 3832:- (normalpris 4790:-)
Finns bara i vissa butiker, inte i centrallagret.
https://www.clasohlson.com/se/GoPro-HERO-10-Black-actionkamer...

Cyberphoto tar tex 5490:-
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5715775

* Gäller ej Klubbpriser, robotdammsugare, Google, Nest, Philips Hue, DJI, Appleprodukter, Moccamaster, PAX, JBL, Yale, Dewalt, Xiaomi, Ecoflow, presentkort, telefonkort och frimärken.

Som vanligt då.. Hade nog slagit till på en Mini 2 annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

* Gäller ej Klubbpriser, robotdammsugare, Google, Nest, Philips Hue, DJI, Appleprodukter, Moccamaster, PAX, JBL, Yale, Dewalt, Xiaomi, Ecoflow, presentkort, telefonkort och frimärken.

Som vanligt då.. Hade nog slagit till på en Mini 2 annars.

Precis, allt de inte har >40% marginal på...
De lär lägga till GoPro i exkluderingslistan till nästa rea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Precis, allt de inte har >40% marginal på...
De lär lägga till GoPro i exkluderingslistan till nästa rea

Ja, förmodligen hade de glömt GoPro och Canon... slog till på en Canon Maxify GX6050 förra gången, och -20% fungerar fortfarande på denna high-end bläckstråle. Så två bra affärer hos Classe som sällan är värt ett besök längre....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag har offer claimed sedan länge men jag får ingen e-mail från Yubikey. Tycker det är jättekonstigt.

De blev nog så översvämmade av ansökningar att de har lite svårt att komma ikapp så vill du snabba på det hela måste du ligga på dem lite. Logga in på ditt Cloudflarekonto och skapa ett supportcase och fråga hur det går. Jag gjorde det när jag tröttnade på att vänta (anmälde mig i början, innan de justerade villkoren, men trots det gick det veckor utan respons) och de återkom efter 3-4 dagar och sa att de skulle undersöka saken. Ett par dagar senare fick jag ett mail med värdekod från Yubico.

Yubico verkar i sin tur ha tömt lagret för de utlovar inte några leveranser förrän i början av december men bättre sent än aldrig antar jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ballistic:

De blev nog så översvämmade av ansökningar att de har lite svårt att komma ikapp så vill du snabba på det hela måste du ligga på dem lite. Logga in på ditt Cloudflarekonto och skapa ett supportcase och fråga hur det går. Jag gjorde det när jag tröttnade på att vänta (anmälde mig i början, innan de justerade villkoren, men trots det gick det veckor utan respons) och de återkom efter 3-4 dagar och sa att de skulle undersöka saken. Ett par dagar senare fick jag ett mail med värdekod från Yubico.

Yubico verkar i sin tur ha tömt lagret för de utlovar inte några leveranser förrän i början av december men bättre sent än aldrig antar jag.

Min kod kom efter över en vecka.
På min order står det nu att den bör skeppas 30 november tidigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Själv väntar jag på att ens få erbjudandet. Har använt tjänsten som de ville man skulle ha aktiv etc i flera veckor nu. Lagt in kreditkort och alltihop men det verkar som jag förblir osäker på lösenordsfronten.

Skrivet av Dinkefing:

Jag har offer claimed sedan länge men jag får ingen e-mail från Yubikey. Tycker det är jättekonstigt.

Se av till att följa alla "tips" de på DNS-sidan, att det finns nått MX-record, DMARC, SPI och så vidare.

Permalänk
Skrivet av breakman:

Se av till att följa alla "tips" de på DNS-sidan, att det finns nått MX-record, DMARC, SPI och så vidare.

DNS-sidan vart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

DNS-sidan vart?

Fliken DNS för din domän i Cloudflare.

Permalänk
Skrivet av breakman:

Fliken DNS för din domän i Cloudflare.

Hittar den inte.

Det står Domain registrations, Analytics osv..

Måste man registrera en domän först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, vi får se. Jag tipsade min morsa innan jag granskade närmare, och när jag "drog tillbaka tipset" efter att ha kollat lite mer så hade hon redan beställt. Det handlar bara om 600 kronor eller så, så det är ingen jätteförlust direkt, men som sagt så får vi se.

En annan viktig sak som behöver uppmärksammas är att dem inte stjäl kortuppgifter, men med verifiering via bankid tror jag risken att stora belopp dras är relativt liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, vi får se. Jag tipsade min morsa innan jag granskade närmare, och när jag "drog tillbaka tipset" efter att ha kollat lite mer så hade hon redan beställt. Det handlar bara om 600 kronor eller så, så det är ingen jätteförlust direkt, men som sagt så får vi se.

Med största sannolikhet så får hon en väska. Dock inte en Fjällräven utan en som ser ut som en Fjällräven. Internet dräller ju av dessa kinesiska outletbutiker för olika märkesvaror. Och de flesta av dem tar emot pengarna, och skickar varor precis som vilken butik som helst utan att blåsa folk. Bortsett från att det inte är originalprodukter de säljer utan piratkopior. Sidan skriver ju också hur tydligt som helst under shipping policy att de skickar från Kina.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hittar den inte.

Det står Domain registrations, Analytics osv..

Måste man registrera en domän först?

Ja, antingen ha en domän för eller använda deras Zero Trust.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ylledjur:

Vore intressant att se hur det går! Håll oss uppdaterade

Hon fick bekräftelse på beställningen igår i alla fall. Hade de bara tänkt sno pengarna rakt av så känns det som att det är ett onödigt steg, men jag vet inte, de kanske vill att hon ska beställa mer grejer innan hon fattar att det är bluff.

Skrivet av civzen:

En annan viktig sak som behöver uppmärksammas är att dem inte stjäl kortuppgifter, men med verifiering via bankid tror jag risken att stora belopp dras är relativt liten.

Nej precis. De kan ju inte plocka ut mer pengar den vägen, eller inte mer än under gränsen för bankid-verifikation i alla fall.

Skrivet av svolter:

Med största sannolikhet så får hon en väska. Dock inte en Fjällräven utan en som ser ut som en Fjällräven. Internet dräller ju av dessa kinesiska outletbutiker för olika märkesvaror. Och de flesta av dem tar emot pengarna, och skickar varor precis som vilken butik som helst utan att blåsa folk. Bortsett från att det inte är originalprodukter de säljer utan piratkopior. Sidan skriver ju också hur tydligt som helst under shipping policy att de skickar från Kina.

Ja det är absolut en möjlig utkomst. Men det kan ju vara "riktiga" grejer också, jag har ingen aning om hur vanligt det är men man har ju hört historier om fabriker som liksom körs "svart" utan att ägaren är medveten om det på nätterna eller så, i Kina. Jag minns att det ryktades att det var så för några kontroller till den första Playstation för dessa kontroller var exakt likadana som originalkontrollerna, även inuti, bortsett från typ loggan eller så. Pirattillverkare brukar ju inte ha samma utbud som det riktiga märket liksom, här hade de ju ett antal hundra produkter som enligt bilderna och beskrivningarna i alla fall är väldigt samma som Fjällräven. Men det finns förstås massor av sätt att bluffa. Morsan kanske får miniatyrer av grejerna hon köpte, vet inte om det är så vanligt för kläder men det händer ju med andra saker exempelvis.

Men sannolikt är det förstås en bluff. Jag hittade denna sida via reklam på Instagram, och sedan jag klickade på den (vilket jag typ aldrig gör annars) så har jag fått massor av liknande reklam för både Fjällräven och andra märken som ser rätt lik ut. Typ bilder på stora butiker som ser riktiga ut men som sannolikt är från en faktisk butik i Europa någonstans som är helt orelaterad till denna sida, och sjuka rabatter. Jag har inte klickat på dem dock så jag vet inte om sidorna håller så bra kvalitet som denna ändå gjorde eller så.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om 5800x3D priserna som gäller nu? De har gått ner nästan 1000kr på några veckor. Samtidigt har vi Black friday inom kort. Kan man förvänta sig ännu bättre priser?

Har för mig den gick för ca 3500 på någon Inet kampanj för någon vecka sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Vad tror ni om 5800x3D priserna som gäller nu? De har gått ner nästan 1000kr på några veckor. Samtidigt har vi Black friday inom kort. Kan man förvänta sig ännu bättre priser?

Har för mig den gick för ca 3500 på någon Inet kampanj för någon vecka sen.

3699:- under Komplett Bonanza.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Vad tror ni om 5800x3D priserna som gäller nu? De har gått ner nästan 1000kr på några veckor. Samtidigt har vi Black friday inom kort. Kan man förvänta sig ännu bättre priser?

Har för mig den gick för ca 3500 på någon Inet kampanj för någon vecka sen.

Jag väntar själv på black friday.
Ska bli en 5800x3d eller 12600K beror på helt och hållet på priset och moderkort.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB