Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

Nu blev min order avbruten från Fruugos håll.

Min är inte avbruten men det verkar inte hända så värst mycket, trist.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jeppejc:

Produkt: Gigabyte 32" AORUS FI32Q IPS QHD 170 Hz
Länk: www.inet.se/produkt/2219867/gigabyte-32-aorus-fi32q-ips-qhd-1...
Kategori: Skärm

Pris: 3990:-

Mumu55 var snabbare, redan tipsats om.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fruugo levererar inte ens varor de har för normalpris. Fick betala för en vara de aldrig leverera och det var omöjligt att få det återbetalt eller makulerat.

Beställde mining frame fick en tunn plåt bit bara för 449:-

Oseriös återförsäljare.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

någon som har denna telefon?
Överväger den rätt så mycket. Väldigt mycket telefon för pengarna

Jag beställde två stycken igår. En till mig och en till min flickvän.
NetonNet har väl även Öppet Köp vad gäller mobiltelefoner, så tänker testa försiktigt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Fruugo […]

Oseriös återförsäljare.

Ingen har väl någonsin trott annat? Kolla på deras sajt bara…

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Ingen har väl någonsin trott annat? Kolla på deras sajt bara…

Håller med. Vart nära flera gånger att lägga en beställning därifrån, men deras sida ser ut som nånting från sent 90-tal, alternativt tidigt 20-tal.
Hur dom är som åf låter jag vara osagt, men sidan känns som sagt out of date minst sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För att kontakta Fruugos kundtjänst behöver man dessutom skapa ett konto... Gissar att det är svårt att få hjälp ändå eftersom Fruugo verkar vara en marketplace, utan något eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

För att kontakta Fruugos kundtjänst behöver man dessutom skapa ett konto... Gissar att det är svårt att få hjälp ändå eftersom Fruugo verkar vara en marketplace, utan något eget ansvar.

Ingen mail, telefonnr, chatt eller liknande är alltså inget som existerar om man inte har ett konto? Det låter ju väldigt seriöst i så fall.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skrev precis till Halebop angående leverans av Apple Watch Ultra… De sa preliminärt 2-4 veckors leveranstid från och med idag (beställde 11 Oct).

Njaaa, den hinner nog inte komma innan mitt flyg om två veckor…

Permalänk
Skrivet av Snill3t:

Skrev precis till Halebop angående leverans av Apple Watch Ultra… De sa preliminärt 2-4 veckors leveranstid från och med idag (beställde 11 Oct).

Njaaa, den hinner nog inte komma innan mitt flyg om två veckor…

Mig hade dem inget svar till *hahaha* Men det är nog ändå värt 2200:- att vänta lite längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Mig hade dem inget svar till *hahaha* Men det är nog ändå värt 2200:- att vänta lite längre

Definitivt värt att vänta för det priset

För min del får det bli en vanlig Apple Watch series 8 om den inte kommer innan mitt flyg. Kommer hem någon gång i 2023 och frågade dem om det gick att hålla den tills jag kommer hem… Icke sa Nicke

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snill3t:

Definitivt värt att vänta för det priset

För min del får det bli en vanlig Apple Watch series 8 om den inte kommer innan mitt flyg. Kommer hem någon gång i 2023 och frågade dem om det gick att hålla den tills jag kommer hem… Icke sa Nicke

Du kan väl låta någon annan hämta ut den åt dig eller har de några speciella avvikande leveranssätt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Du kan väl låta någon annan hämta ut den åt dig eller har de några speciella avvikande leveranssätt?

Nja, det går om personen har min legitimation (bud visar bådas leg). Behöver dock både körkort och pass för resan :/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snill3t:

Nja, det går om personen har min legitimation (bud visar bådas leg). Behöver dock både körkort och pass för resan :/

Vad använder de för fraktbolag?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vad använder de för fraktbolag?

Verkar vara ett bolag som heter ”Electra Sweden”

https://www.halebop.se/dam/jcr:b3b3b0ee-8d56-4da2-a424-d905bd...

Permalänk
Medlem

Fick precis leveransbekräftelse från Elgiganten för de rabatterade tangentborden så verkar inte ha varit felpris, kul

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snill3t:

Verkar vara ett bolag som heter ”Electra Sweden”

https://www.halebop.se/dam/jcr:b3b3b0ee-8d56-4da2-a424-d905bd...

Tolkar det som att Electra Sweden administrerar men:
"[..] I övrigt skickas Halebop kontantkort/abonnemang/paketering till Postens ombud för paketutlämning
närmast dig. [..]"

I så fall borde det bara vara att legitimera dig med BankID i appen och skicka QR-koden till någon bekant.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tolkar det som att Electra Sweden administrerar men:
"[..] I övrigt skickas Halebop kontantkort/abonnemang/paketering till Postens ombud för paketutlämning
närmast dig. [..]"

I så fall borde det bara vara att legitimera dig med BankID i appen och skicka QR-koden till någon bekant.

Det låter som en ganska bra ide'! Tack för tipset.

Misstänker att de kan kräva leg vid uthämtning, men för höra med dem. Ännu finns det hopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Det låter som en ganska bra ide'! Tack för tipset.

Misstänker att de kan kräva leg vid uthämtning, men för höra med dem. Ännu finns det hopp

Jaa testa det! Annars, om det inte funkar… kanske kan ordern med hjälp av en vänlig Halebop-support överföras till en annan person, så den kan hämtas ut i deras namn, men att du fortfarande betalar den? (eller: även att den personen betalar, så betalar du denne, whichever).

Hoppas du får det att funka på nåt sätt.

Var precis och testade klockan i en butik. Damn, den är fin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Det låter som en ganska bra ide'! Tack för tipset.

Misstänker att de kan kräva leg vid uthämtning, men för höra med dem. Ännu finns det hopp

Postnords app är ju gjord just så att du inte skall behöva fysisk leg eftersom du identifierar dig via bank-ID istället.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Postnords app är ju gjord just så att du inte skall behöva fysisk leg eftersom du identifierar dig via bank-ID istället.

Sist, och den enda gången jag testade det, fick jag snällt nog hala upp plast-legget, fast jag bank-id:at mitt paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Sist, och den enda gången jag testade det, fick jag snällt nog hala upp plast-legget, fast jag bank-id:at mitt paket.

Låter ju spontant som att den anställde gjorde fel?
https://www.postnord.se/foretagslosningar/artiklar/e-handel/h...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av stgr:

Sist, och den enda gången jag testade det, fick jag snällt nog hala upp plast-legget, fast jag bank-id:at mitt paket.

Jag har inte haft med mig leg på flera år nu och förmodligen hämtat ut 100-talet paket med appen, så det var nog en outlier.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av stgr:

Sist, och den enda gången jag testade det, fick jag snällt nog hala upp plast-legget, fast jag bank-id:at mitt paket.

Och du är helt hundra på att du inte råkade visade QR-koden från innan du signerat med bank-ID, alternativt uppgav fyrsiffrig kod, försändelse-ID eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Produkt: Herman Miller Aeron, Grafitsvart (M) - Zonal back support
Länk: https://www.dpj.se/ergonomiska-kontorsstolar/14797-herman-mil...
Kategori: Kringutrustning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=921405
Pris: 9990:-

Fick bli en ny stol så att ryggen orkar med framöver 🙂

Ni som köper denna. Vad talar vi om för skillnad i jämförelse med t.ex denna > https://www.ikea.com/se/sv/p/jaervfjaellet-kontorsstol-med-ar...

Genuint intresserad. Funderar på att beställa en ny stol till kontoret.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Ni som köper denna. Vad talar vi om för skillnad i jämförelse med t.ex denna > https://www.ikea.com/se/sv/p/jaervfjaellet-kontorsstol-med-ar...

Genuint intresserad. Funderar på att beställa en ny stol till kontoret.

Har haft liknande IKEA-stol(en billigare än du länka) innan Aeron som jag har nu.

Aeron är ju helt klart bekvämare(dock utan nack/huvud-stöd), tänker då främst på det justerbara armarna.
Tycker inte prisskillnaden är värt det i stora drag. Men beroende på hur länge en Aeron håller och 12-års garantin
så kan det vara värt det i slutändan. Skulle jag köpa en stol nu så skulle jag leta efter nå mellanting av en Aeron
och IKEA-stol i 4-8000 krs området.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Ni som köper denna. Vad talar vi om för skillnad i jämförelse med t.ex denna > https://www.ikea.com/se/sv/p/jaervfjaellet-kontorsstol-med-ar...

Genuint intresserad. Funderar på att beställa en ny stol till kontoret.

Synkrongungan, normalt sett. Stolar med synkrongunga kostar alltid ett par tusenlappar med än de utan.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av Snill3t:

Det låter som en ganska bra ide'! Tack för tipset.

Misstänker att de kan kräva leg vid uthämtning, men för höra med dem. Ännu finns det hopp

Annars kan du ge någon du litar på en fullmakt, då kommer det (nästan) garanterat inte vara några problem.
https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fullmakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Har haft liknande IKEA-stol(en billigare än du länka) innan Aeron som jag har nu.

Aeron är ju helt klart bekvämare(dock utan nack/huvud-stöd), tänker då främst på det justerbara armarna.
Tycker inte prisskillnaden är värt det i stora drag. Men beroende på hur länge en Aeron håller och 12-års garantin
så kan det vara värt det i slutändan. Skulle jag köpa en stol nu så skulle jag leta efter nå mellanting av en Aeron
och IKEA-stol i 4-8000 krs området.

Skrivet av mpat:

Synkrongungan, normalt sett. Stolar med synkrongunga kostar alltid ett par tusenlappar med än de utan.

Skrivet av delta76:

Aeron is like the golden standard of office chair. Build quality and comfort are top notch.

If you have the fund to buy it, i would say it is worth it. Your lower back will thank you and if you use it for 10 years it will be less than 3 kr per day.

Tack för svar. Den stol jag har idag har nackstöd. Helt ärligt vet jag inte om det hjälpt/hjälper mig så mycket.

Har tidigare haft stolar utan nackstöd så jag tror inte att det är något jag behöver.

Aeron eller Kinnarps. Undrar vem som gör bäst stolar.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tack för svar. Den stol jag har idag har nackstöd. Helt ärligt vet jag inte om det hjälpt/hjälper mig så mycket.

Har tidigare haft stolar utan nackstöd så jag tror inte att det är något jag behöver.

Aeron eller Kinnarps. Undrar vem som gör bäst stolar.

Hade en Ikea stol likt den du länkade. Köpte en gammal Herman Miller aeron och fixade upp den och det är bland det bästa jag någonsin gjort för mig själv. Sitter många timmar vid datorn, både när jag pluggade och nu i jobbet. Värt att investera i en stol man sitter skönt i. Om du mot förmodan skulle ångra dig så får du nog tillbaka mycket av pengarna på andrahandsmarknaden. Själv har inte saknat nackstöd men det tror jag är högst personligt.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1