Kärnisolering/minnesintegritet. Sämre prestanda

Permalänk

Kärnisolering/minnesintegritet. Sämre prestanda

Hej alla.

Undrar hur ni här på forumet ser på kärnisolering och minnesintegritet.

Har själv inte haft nån jättekoll på detta, förrän ett par dagar sedan. Då började det dyka upp varningar i windows 11 om att denna funktion (minnesintegritet) var avstängd, och jag uppmanades då att slå på den. Detta gjorde jag så klart eftersom man vill så hög säkerhet som möjligt i dessa tider.

Märkte dock att efter jag slog på denna funktion blev det sämre prestanda i vissa spel, med omkring 5 till 6 procent. Bland annat i F1 22. Hittade lite information på Toms Hardware bl a.
https://www.tomshardware.com/news/windows-11-gaming-benchmark...

Är lite nyfiken på hur ni här på forumet tänker om detta. Har ni det på eller av? Är jag ute på hal is om jag har denna funktion avstängd bara för lite bättre prestanda i spelandet? Bilderna nedan visar resultatet i F1 22.

/Christer

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

Kör alltid med alla säkerhetsfunktioner på. Kostar prestanda, men nu finns uppskalningsfunktioner som DLSS, NIS osv som ger ännu mera tillbaka.