Veckans fråga: Äger du en 2D-skrivare?

Permalänk
Medlem

Nope! Behöver jag använda skrivare så lånar jag morsans

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har faktiskt två. En Brother HL2350 och en Lexmark MC2535 kombinerad färgskrivare/kopiator/scanner

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.

Permalänk
Medlem

Har en Star NL-10 som jag aldrig kommer göra mig av med!

Till vardags har jag en Epson-multiskrivare (XP-335) med piratpatroner. Den är just nu inne på sitt andra liv efter att jag skruvat isär skrivaren i mindre beståndsdelar och vattenbadat skrivarhuvudet. Nu är den som ny igen sedan ett år tillbaka!

Permalänk
Sötast

Köpte en färgscanner/skrivare kombo för ~8 år sedan då jag behövde scanna dokument. Skrev sedan ut tills bläckpatronen tog slut och har därefter slängt den. Väldigt sällan en sådan kom till nytta.

Permalänk
Medlem

Försökt hålla mig till att låna skrivaren på jobbet den gången per år jag behövt skriva ut något, men de har gjort det så otroligt komplicerat och jobbigt, säkert med mening Nu har jag nån billig HP laserksrivare uppställd på bokhylla, ikopplad och uppkopplad. Väldigt smidig användarupplevelse hittils iaf, hittas av och fungerar med alla enheter inkl mobiler och paddor.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Har en laserskrivare (Brother HL-L2350DW) som används flitigt, samt en bläckstråleskrivare (Canon Pixma IP 8700) som främst används för att skriva ut foton.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jo en epson med scanner och som har flera färgkassetter då man fotograferar o gärna skriver ut bilder.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

2 stycken bläckstråle. Vill ha en färglaser och/eller bläckstråle med patronfritt påfyllnadssystem.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Brother mfc 9340 laser.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Börjar bli svårt att få tag i bläckband och matnings papper till den här rackaren, kanske dags för en uppgradering?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Japp. En laserskrivare med inbyggd skanner och kopiator.
Min fru är lärare så den kommer till användning lite då och då. Den har varit särskilt bra att ha när man rest utomlands och behövt diverse fysiska dokument att visa upp vid tullen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hade en trogen HP 2690n (tror den het så, kommer inte helt ihåg) nätverks färg laser skrivare jag köpte i Netto i Danmark för 15+ år sen, tonern i den hade hållit extremt länge, har lyckats fylla flera väggar med mina "minnes memoarer collage" som ett slags tapet, jag brukar ha det på sovrummet då det ger en underbarn "från barndomen" känsla när man lägger sig och kan fundera över hela sitt liv på det sättet.

Sen när jag köpte hus så gick den äntligen slut för toner, och den kräver 4 styck individuella toners, och då jag bara betalte 999,- för den så ville jag inte riktigt ge mellan 1700-4000 spänn för ett nytt tonerkit. Så envist har jag väntat tills några år sen , och detta året fick den åka på soptippen.

MEN...

I min typiska jakt på Toner kassetter till den på blocket - så hade jag tur och kom över en lite större modell som kan skriva ut hela 21 färg sidor i minutet (galet snabbt), super-duper-industri laserskrivare från en körskola lokalt som aldrig använder den och skulle städa upp, den köpte jag för 500,- spänn MED 4 styck sprillans nya 3000-4000 sidors färgtoners. Yay, så den har jag nog resten av mitt liv.

HP var GRYMMA på att göra laser skrivare, de går sällan sönder, och torkar inte ut och fassnar i skrivhuvuden som t.ex. inkjet skrivare som Epson.

Den är monsterstor men också monstergrym, och funkar direkt i Windows 10 utan speciella drivers.

Har en annan mycket speciell skrivare som jag tyvärr måste av med då den tar för mkt. plats och jag inser att jag aldrig kommer att använda eftersom EPSON huvudet till denna speciella Substrate-Printer kostar flera tusen dollars, och i sedvanlig Epson style så har det dyra huvudet torkat ut... och det är synd...

Jag köpte den av en som hade köpt den på en auktion (bilden är nog från auktionen, men jag har allt som finns på bilden till den minus bordet) för tusentals kronor i bläck till den.

Ideén bak det galna köpet var att jag skulle använda den till att skriva ut dekaler PÅ mina 3D printade grejor (för det kan den!), men få använder den till sådana grejer, det var min Idé liksom. Kan man printa på koppar, flaskor, mobilskal, så kan man printa på 3D modeller Men har letat i flera år efter nytt och rimlig skrivhuvud, men ack nej...

Det är en BrotherJet 1900 (bolaget har sålds och ändras namn, och nej det är INTE en brother skrivare) det är faktisk en Modifierat EPSON R1900 inkjet skrivare med monster-motorer och 3D hävning (internt bord som hävs och sänks) så den kan ta objekten upp till 20 cm höga.

Permalänk
Medlem

Jag har en laserskrivare som jag införskaffat för 8 år sedan, funkar men bläcket har börjat sina samt torkat, såg ej bra ut när jag skrev ut hotellbokningen via den skrivaren. Föredrar att använda kontorets skrivare istället för mina 2-4 papper/ år.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

2D-skrivare är en av de fåtal teknikprylar jag aldrig har ägt men ändå alltid haft tillgång till (föräldrar, jobb, skola osv).

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Har en HP PageWide 477 , det är bläckstråler skrivare, men den är snabb med 55 sidor per minut och den har inte klassiska bläckproblemn med intorkning.

Permalänk
Medlem

Jag har en bläck/scanner, men ingen mjukvara som inte gör vattenstämplar på allt man scannar.
Sedan har jag ännu mer undanlagt någon gammal skrivare som har papper med hål i kanterna, den skriver bara svart text och bokstäverna ser ut som interlaced på en skärm.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Har en skrivare men skriver ut allt jag behöver på jobbet. Blir en hel del ibland. Skrev ut hela den svenska drakar och demoner rollspel på jobbet. I färg.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Har en HP DeskJet 2620 All-in-One Printer med en prenumeration på HP Instant Ink som jag betalar 0kr/månad för där jag kan skriva ut 15 sidor i månaden och få nya patroner gratis när dom gamla tar slut. Överskrider jag 15 sidor/månad kan jag betala 12kr för ytterligare 10 sidor.
Riktigt nice med gratis patroner och jag överskrider väldigt sällan 15 sidor i månaden.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Jag har en HP Laserjet 4000N (byggd -98 är jag rätt säker på). Fantastiskt driftsäker - jag är relativt övertygad om att jag kommer dö före den.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Brother 2365DW. Har man företag måste man ha en skrivare.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt en skrivare under mina snart 38 år här på jorden, har alltid kunnat skriva ut på skola/bibliotek/jobb eller hos föräldrarna de få gånger det behövts under åren.

Permalänk
Medlem

Har en gammal HP (med sån där gammal "skrivarkontakt" som jag får använda en usb-adapter-kabel på) som är svart-vit, har en scanner och fax... varav de två sistnämnda vägrar fungera i windows 10 Även någon form av kopiator-funktion som inte heller vill vara med då scannern inte vill fungera som sagt

Är visst en HP Laserjet 3020 PCL 5

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ser att många här har en skrivare från Brother. 😊

Själv har jag en Brother DCP-L3550CDW, kombinerad skrivare,scanner kopiator.

Najs att den stöder AirPrint, bara skriva ut direkt från iPhone/iPad.

Permalänk
Medlem

Egenföretagare så laser är ett måste, har en mfp från canon som är kanon.

Sonen skriver ut postnord fraktsedlar på den också med airprint, så papperslösa samhället verkar inte ha nåt 00-talister heller!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Var det inte med Canons företagskopieringsmaskiner man kunde skriva ut pengar på 1990-talet?
Har för mig att det var lite liv om det. Stoppades väll med att skrivarna i smyg skrev ut små, små gula punkter på alla utskrifter. Punkterna gick inte att se med blotta ögat men med hjälp av dem kunde dokumentet ­spåras tillbaka till exakt den skrivaren bedragaren använde.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det vara sällsynt i svenska hem med en skrivare?

Det papperslösa samhället är ju extremt långt ifrån verklighet, allt som har med staten och kommunen att göra måste ju fortfarande göras via papper

Surar dock över att bläck torkar så fort, använder någon gång i månaden men varje gång så är bläcket uttorkat så man får plocka ut skräpet och slänga lite hit och dit för att få rull på bläcket igen

Inte så jättemycket papper behövs längre, mot förr.

Numera skriver jag kanske ut två-tre sidor per år, och gör det på jobbet. (Klickade i motsvarande alternativ i undersökningen). Jag borde klickat "ja, jag har skrivare", då jag antagligen har allt från plotters, bläckstråle till laser, men uppe på vinden. Laserskrivarna ligger där de ligger, då de inte funkar sedan win7, saknar drivrutiner. Bläckstråle för jag skriver så sällan att skrivhuvudena torkar. Så jag har lagt ner det där med skrivare hemma.

De krånglade bara, och var ett stort svart hål i IT-budgeten. Kostnad per utskrift måste ha varit hundralappar!
Så jag skriver ut de få gångerna jag behöver på jobbet istället.

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal HP LaserJet 1020 som funkar kanon sedan väldigt många år tillbaks i vårt hemmanätverk

Permalänk
Medlem

Har en Canon Pixma Mp550 som jag inte har använt senaste 5 månaderna men kan användas ganska mycket i omgångar bla. för att skriva ut foton och att scanna.
Så jag skulle säga att det är en produkt jag inte gärna skulle vara utan.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Skriver sällan ut något och skulle egentligen kunna skriva ut på jobbet. Men har en skrivare som jag inte använder så ofta för vissa saker måste man skriva ut, även om jag inte gillar papper.

Permalänk
Medlem

En skrivare ingår i varje välmöblerat hem.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave