Fredagspanelen 243: 18 000 CUDA-kärnor och OLED-nyheter

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 243: 18 000 CUDA-kärnor och OLED-nyheter

Nvidia har avtäckt "Hopper", Alienware har lanserat QD-OLED, fusionreaktorer är på ingång och vi misslyckas med att ställa in skärpan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir på riktigt lite irriterad när jag hör sådant här.

Om man är ny på jobbet kan det omöjligt vara dennas fel att saker gått lite snett, det skall finnas folk med mer erfarenhet som skall kontrollera att sådana här misstag inte sker.
Sker de ändå är det under inga omständigheter heller en anställd eller nyanställd som skall ta den smällen offentligt. Den tar den erfarna personal på sig eller gör bedömningen att någon annan åtgärd skall utföras för att minimera problemet.

Det är heller inte första gången som det strular med era videos så jag börjar känna att det verkar finnas något slags grundproblem här som man borde kanske ta tag i istället.

Kanske ett litet problem att bli irriterad över men man kastar inte sina kollegor under bussen.

Mvh
Projektledare

Permalänk
Medlem

Vaddå ur fokus, måste skaffa nya glasögon tror jag för hos mig är det skarpt

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Triton242:

Kanske ett litet problem att bli irriterad över men man kastar inte sina kollegor under bussen.

Haha ändå fint att läsa. Men även om jag är ny på SweC är jag inte ny i gamet och vet hur saker ska se ut. Det var mest jag som ville lyfta fram att det var mitt fel att videon var ur fokus, så det är jag som kastar mig själv under bussen. Inte någon annan. Oavsett det är ett misstag jag inte kommer göra om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Blir på riktigt lite irriterad när jag hör sådant här.

Om man är ny på jobbet kan det omöjligt vara dennas fel att saker gått lite snett, det skall finnas folk med mer erfarenhet som skall kontrollera att sådana här misstag inte sker.
Sker de ändå är det under inga omständigheter heller en anställd eller nyanställd som skall ta den smällen offentligt. Den tar den erfarna personal på sig eller gör bedömningen att någon annan åtgärd skall utföras för att minimera problemet.

Det är heller inte första gången som det strular med era videos så jag börjar känna att det verkar finnas något slags grundproblem här som man borde kanske ta tag i istället.

Kanske ett litet problem att bli irriterad över men man kastar inte sina kollegor under bussen.

Mvh
Projektledare

Tror projektledaren skulle ta och unna sig en kall öl och chilla lite! Trevlig fredag på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Tror projektledaren skulle ta och unna sig en kall öl och chilla lite! Trevlig fredag på dig

Ja man kan bagatellisera sådana här saker om man önskar det, jag pekar bara på ett osunt sätt att leda på men som är allt för vanligt.

Permalänk
Medlem

Tips till er som stör sig på blurret, kör på mobilen, liten skärm hjälper osäker om jag ens hade märkt det

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Triton242:

Ja man kan bagatellisera sådana här saker om man önskar det, jag pekar bara på ett osunt sätt att leda på men som är allt för vanligt.

Jag tror mer bara att du kanske övertolkade eller läste in egna dåliga erfarenheter lite här. Det var all in good fun, med all kärlek.

Hade jag tolkat in ens en antydan av obekvämlighet kring att vi skojar med varandra så hade jag lagt ner det.

Att bjuda på sig själv är min melodi. Men givetvis inget jag tvingar på någon annan.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Enviro:

Haha ändå fint att läsa. Men även om jag är ny på SweC är jag inte ny i gamet och vet hur saker ska se ut. Det var mest jag som ville lyfta fram att det var mitt fel att videon var ur fokus, så det är jag som kastar mig själv under bussen. Inte någon annan. Oavsett det är ett misstag jag inte kommer göra om!

Jag körde själv en här:
https://www.sweclockers.com/artikel/31376-fredagsofokus-12-vi...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kan man ju njuta av att se en Gizmondo i full skärpa, det är inte fy skam!

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Triton242:

Blir på riktigt lite irriterad när jag hör sådant här.

Om man är ny på jobbet kan det omöjligt vara dennas fel att saker gått lite snett, det skall finnas folk med mer erfarenhet som skall kontrollera att sådana här misstag inte sker.
Sker de ändå är det under inga omständigheter heller en anställd eller nyanställd som skall ta den smällen offentligt. Den tar den erfarna personal på sig eller gör bedömningen att någon annan åtgärd skall utföras för att minimera problemet.

Det är heller inte första gången som det strular med era videos så jag börjar känna att det verkar finnas något slags grundproblem här som man borde kanske ta tag i istället.

Kanske ett litet problem att bli irriterad över men man kastar inte sina kollegor under bussen.

Mvh
Projektledare

Som utvecklare under många många år, du är verkligen en projektledare i dess bemärkelse det var med glimten i ögat som jag tolkar det imo, ett tecken på ett sunt "team" eller något, skål

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Trevligt med fredagspanel! God helg på er 😊

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha ändå fint att läsa. Men även om jag är ny på SweC är jag inte ny i gamet och vet hur saker ska se ut. Det var mest jag som ville lyfta fram att det var mitt fel att videon var ur fokus, så det är jag som kastar mig själv under bussen. Inte någon annan. Oavsett det är ett misstag jag inte kommer göra om!

Fast så illa var det ändå inte. Trodde det skulle vara som på nyhetsbilden.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Haha, snyggt genidrag du kom med @UndaC

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kladdpapper:

Fast så illa var det ändå inte. Trodde det skulle vara som på nyhetsbilden.

Vi kan nog konstatera att vad som mest bara var ett litet skämt blev lite misstolkat.
Det var mest bara menat som trams. Inte jordens undergång

Jag trodde att det var så pass over the top skulle göra det tydligt att vi skojade lite.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi kan nog konstatera att vad som mest bara var ett litet skämt blev lite misstolkat.
Det var mest bara menar som trams. Inte jordens undergång

Jag trodde att det var så pass over the top skulle göra det tydligt att vi skojade lite.

Nejdå nejdå, inget jag reagerade speciellt mycket över. Men med tanke på reaktionen i första inlägget i tråden trodde jag att alla anställda på sweclockers piskade honom medan han stod naken i ett hörn.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kladdpapper:

Nejdå nejdå, inget jag reagerade speciellt mycket över. Men med tanke på reaktionen i första inlägget i tråden trodde jag att alla anställda på sweclockers piskade honom medan han stod naken i ett hörn.

Det tar vi nästa fredag

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det tar vi nästa fredag

Tar ni det Live, utan sudd då?

Permalänk
Medlem

Sweclockers som Suddclockers; All clockers matter!!

Tack för ännu ett informativt och lätthjärtat underhållande program. 🙂👍

Visa signatur

Save Scummer!