Den stora trĂ„den om uppladdningsbara batterier 🔋 (Samt laddare)

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av kentan1983:

Jag har ett par Storhögen laddare över om nÄgon Àr intresserad. Saknar dock strömkabeln.

vad vill du ha för en?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Galadhnen:

Jag kunde bestÀlla hem bÄde AA och AAA senast, i slutet av december.

Om jag förstÄr saken rÀtt sÄ hÀnger det pÄ vad som finns i lager nÀra dig. Antagligen har du AAA i lager i ett varuhus i nÀrheten men inte AA.

Varuhusen skickar inte. Skickas frÄn Centrallagret.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Liitokala Lii 500
GP 2000mAh AA, laddar in >2800mAh
AAA kör jag HQ 1000mAh

PermalÀnk
Inaktiv
●

900mAh IKEA Ladda AAA gÄr inte fÄ tag pÄ lÀngre :/

PermalÀnk
●
Skrivet av SUMITOMO:

Varuhusen skickar inte. Skickas frÄn Centrallagret.

Tack för rÀttelsen!

Ja dÄ Àr det vÀl helt enkelt slut pÄ centrallagret om man inte kan fÄ det hemskickat.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kör med Ikea LADDA. Ryktas att det Àr samma som Eneloop Pro dÄ de beter sig identiskt nÀr det kommer till laddning och urladdning.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

PermalÀnk
●
Skrivet av giplet:

Ja, Storhögen Àr bra, men tyvÀrr har den utgÄtt för flera Är sedan och jag tror inte att den kommer komma tillbaka. Gissar att den var lite för bra för vad de tyckte var ett rimligt pris.

De flesta uppladdningsbara batterier Àr lite större Àn vanliga. Inte mycket att göra Ät.

Finns att köpa utomlands

https://www.ikea.com/nl/en/p/storhoegen-battery-charger-with-...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vet inte men det stÄr uppladdningsbara batterier pÄ förpackningen, och det Àr batterier som Àr uppladdningsbara. SÄ jag Àr nöjd.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Har inte sÄ mÄnga lösa laddningsbara batterier. Men jag köpte fyra Camlink AA 2500mAh för gott och vÀl över 10 Är sedan som har rullat och fortfarande rullar konstant i en multifjÀrr.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ortovox:

Är det bara jag som har problem med mina Ikea batterier som jag tycker inte hĂ„ller laddningen bra alls nĂ€r de ligger fullladdade. Man vill ju ladda upp batterierna sĂ„ de Ă€r redo nĂ€r man behöver byta. Jag vet att man kan förvĂ€nta sig viss urladdning men tycker mina Ikea laddas ur nĂ€stan snabbare nĂ€r de ligger Ă€n nĂ€r de anvĂ€nds

Borde inte vara sÄ men en intressant iakttagelse - vad Àr det för generation av batterier - de lite Àldre vita 'LADDA' eller de senaste med ljusare grÄ (R6 1900 mAh och R03 750 mAh) eller lite mörkare grÄ nyans (2450 mAh) ?? och vad för liggetid pratar vi om?.

Det Àr inte sÄ att det Àr laddaren som inte laddar dom ordentligt ??

- FDK-batterier (som Ikeas Àr om det stÄ 'made in japan' pÄ dem) Àr mer eller mindre berömda för att vara de batterier som sjÀlvurladdar sig minst av alla de olika tillverkarna som finns och de vita 'ladda' som jag provade nyligen var verkligen inte tomma pÄ nÄgot sÀtt trots över halvÄrs liggetid. Ofta brukar sifforna vara > 80% kvar pÄ 1 Är och bÀttre Àn 70% kvar efter 3 Är - dock har de legat sÄ lÀnge som 3 Är behöver de sannolikt cyklas med full laddning och full urladdning till 0.9 Volt slutspÀnning nÄgra gÄnger innan de ÄterfÄr full kapacitet igen.

DÀremot batterier som GP recyco och Ànnu vÀrre batterier med företagsegna namn som conrad, kjell, biltema, etc. kan var hur hemska som helst fast det stÄr low self dishcarge, ready2 use etc. som indikerar lÄng lagringstid laddade och Àr inte mycket att hoppas pÄ ett halvÄr senare, och priset tror jag togs av Varta-batterierna nu som heller inte klarade speciellt mÄnga Är i Äldring innan dess inre resistans sprang ivÀg (vilket Àr en indikation att batteriet har nÄtt Àndan av sin livslÀngd)...

PermalÀnk
●
Skrivet av Svantesson666:

SjÀlva körde jag bara pÄ Eneloop Pro tills dess att det bevisat att IKEA Ladda Àr EXAKT samma batteri. Sedan dess har jag bara köpt pÄ IKEA. Intressant att lÀsa hÀr om Àven Biltema anvÀnder samma batterier.

Du fÄr gÀrna dela med dig av bevisbördan sÄ man fÄr gotta sig lite

PermalÀnk
Medlem ★
●

nu Àr mina biltemas batterier ett antal Är gamla och pÄ den versionen jag har Àr det inte nÄgra FDK-batterier - dessutom nÄgot större pÄ diameter och lÀngd att de precis inte passar en Logitech MX mus - de Àr nÄgra 1/100-dels mm för lÄnga för att gÄ in utan ganska mycket vÄld och upplevd nÄgot större diameter medans det Àr inga problem med 'LADDA' eller de Àldre eneloop-batterierna.

Det Àr de trÄdlösa mus-tangentbord som jag har ganska mÄnga av som Àr de stora förbrukarna - speciellt G700-musen dÀr man bör ha en 4-pack med sig pÄ en större/lÀngre event - brukar rensa dem och stoppa in laddade per 6-mÄnader intervall ungefÀr oavsett om de indikerar tomma eller inte - ocksÄ för att inte driva dem för hÄrt ned i urladdat lÀge. Och om ni frÄga mig tycker jag det Àr bÀttre med lösa R6/R03-batterier som i nödfall kan vara Akaline-batterier köpt i nÀrmaste kiosk/livsmedelsaffÀr Àn inbyggda LiIon-batterier som MX-Mastern musen som jag tycker mÄste laddas för ofta, snabbare att fÄ igÄng det igen vid stop med att bara byta batterier om man redan Àr van vid det och har laddade batterier liggande - för det dÀr j***a sladden hittar man ju aldrig nÀr det skriker batteritorsk...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av JonkenPonken:

Du fÄr gÀrna dela med dig av bevisbördan sÄ man fÄr gotta sig lite

Beviset Àr enkel - det stÄr 'made in japan' pÄ batterierna och Japan har bara en enda fabrik som gör NiMh-batterier - FDK idag, den för detta Sanyo... (detta under förutsÀttning att det inte Àr counterfeit - vilket förekommer).

Nu har FDK ocksÄ olika kvalitetsklasser beroende pÄ om kapacitet, hÄllbarhet över tiden eller strömförmÄga - men skulle nog sÀga att deras sÀmsta alternativ motsvarar top-notch hos de andra tillverkarna vilket nÀrmast Àr ingenting, ingenting, och dÀrefter GP-batterier.

Det Àr som i sverige dÀr vi har SAFT i Oskarshamn (fd. SAB-NIFE och innan dess NiFe-Jungner) som enda tillverkare av NiMh-batterier för stationÀr bruk varav en stor marknad nu Àr olika solcell och vindsnurreparker i framförallt USA dÀr det lönar sig mycket att lagra energi nÀr det Àr blÄsigt för att sÀlja det dyrare nÀr det Àr mindre blÄsigt och elpriset sticker ivÀg.

PermalÀnk
Medlem ★
●

du fÄr exakt det du betalar för och vad som stÄr pÄ batteriet, högre "mAh" bÀttre batteri som varar lÀngre, lithium Àr vÀll fortf. det bÀsta man kan köpa i batterivÀg, etc inga konstigheter

PermalÀnk
Medlem
●

kör 18650 och 21700 i mina ficklampor iaf

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

PermalÀnk
Medlem ★
●

LiIon/LiPol kan vara av högst olika kvalitet efter att tuggat igenom en större samling powerbank för att ladda telefon i flykten sas.

Somliga hÄller inte mer Àn enstaka Är innan dess inre resistans rusar och markerar urladdat lÄng innan den kemiska nivÄn Àr sÄ, andra hÄller +5 Är utan problem och inte allt för sÀllan stÄr det Samsung pÄ batterierna nÀr man en dag river isÀr dem.

---

No Name NiMh-batterier sÄ har klassikern varit 3.3 Ah pÄ etiketten och vid riktig uppmÀtning pÄ sin höjd 2.7 Ah...

- en Sanyo/FDK har aldrig ljugit om sina batteriers kapacitet utan det har alltid varit minst det som det stÄtt pÄ batterier (förvisso med mikroskopisk text pÄ tex. Eneloop-batterierna dÀr man med lupp ser att det stÄr minst 1900 mAh) och senaste testet med vita 'LADDA* har bara bekrÀftat det.

jag skulle tro att Ikeas nuvarande LADDA 1900 mAh Àr det som Àr nÀrmast (samma som) enerloop-batterier som sÀljs idag.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har kört GP-laddare och Recyko/+-batterier i mÄnga Är, ett antal olika laddare frÄn dem och en Varta som Àven har stöd för 9v. Men till mitt störa förtret Àr dessa alla kopplade i par för laddning.

Nu nÀr mina Tado Smart Radiator Thermostat börjar fÄ slut pÄ krÀm i sina batterier ville jag förse dessa med laddningsbara istÀllet. Tado rekommenderar enbart just Panasonics Eneloop 1900mAh, sÄ jag kommer byta ut mina successivt.

Passade Àven pÄ att lÀgga lite mer pÄ en rejÀl laddare frÄn Panasonic BQ-CC65E, sÄ det kommer utvÀrderas nÀr sjÀlva batterierna anlÀnder.

Med tanke pÄ alla fina ord gÀllande IKEAs Ladda, fÄr det nog bli att införskaffa en uppsÀttning sÄdana med för utvÀrdering. Storhögen kÀnns som att det Àr en rysligt fin produkt till den prislappen, nÄgon som har lust att importera?

PermalÀnk
●
Skrivet av xxargs:

Beviset Àr enkel - det stÄr 'made in japan' pÄ batterierna och Japan har bara en enda fabrik som gör NiMh-batterier - FDK idag, den för detta Sanyo... (detta under förutsÀttning att det inte Àr counterfeit - vilket förekommer).

Nu har FDK ocksÄ olika kvalitetsklasser beroende pÄ om kapacitet, hÄllbarhet över tiden eller strömförmÄga - men skulle nog sÀga att deras sÀmsta alternativ motsvarar top-notch hos de andra tillverkarna vilket nÀrmast Àr ingenting, ingenting, och dÀrefter GP-batterier.

Det Àr som i sverige dÀr vi har SAFT i Oskarshamn (fd. SAB-NIFE och innan dess NiFe-Jungner) som enda tillverkare av NiMh-batterier för stationÀr bruk varav en stor marknad nu Àr olika solcell och vindsnurreparker i framförallt USA dÀr det lönar sig mycket att lagra energi nÀr det Àr blÄsigt för att sÀlja det dyrare nÀr det Àr mindre blÄsigt och elpriset sticker ivÀg.

SvÄrt att sÀga dÄ detta testet inte Àr med Pro, men det Àr nog svÄrt att fÄ billigare batteri med den prestandan LADDA har.

Detta Àr del tvÄ, sÄ om man vill se testet med helt nya batterier sÄ fÄr man leta rÀtt pÄ del ett, men det hÀr testet va betydligt mer intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=-jXQNY6rve8

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Qn1f3:

Har kört GP-laddare och Recyko/+-batterier i mÄnga Är, ett antal olika laddare frÄn dem och en Varta som Àven har stöd för 9v. Men till mitt störa förtret Àr dessa alla kopplade i par för laddning.

Nu nÀr mina Tado Smart Radiator Thermostat börjar fÄ slut pÄ krÀm i sina batterier ville jag förse dessa med laddningsbara istÀllet. Tado rekommenderar enbart just Panasonics Eneloop 1900mAh, sÄ jag kommer byta ut mina successivt.

Passade Àven pÄ att lÀgga lite mer pÄ en rejÀl laddare frÄn Panasonic BQ-CC65E, sÄ det kommer utvÀrderas nÀr sjÀlva batterierna anlÀnder.

Med tanke pÄ alla fina ord gÀllande IKEAs Ladda, fÄr det nog bli att införskaffa en uppsÀttning sÄdana med för utvÀrdering. Storhögen kÀnns som att det Àr en rysligt fin produkt till den prislappen, nÄgon som har lust att importera?

Är just den laddaren jag kollade pĂ„ för ett tag sen men aldrig kom till skott med att köpa. Sen para ihop den med nĂ„gra av deras (Panasonic) Eneloop.
Återkom gĂ€rna nĂ€r du fĂ„tt laddaren 🙂

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Testpilot ★
●
Skrivet av RVX:

Och Panasonic....eller Eneloop. Vad Àr deras fördelar? Finns det nÄn fördel med att köpa Eneloop rakt av istÀllet för IKEA's skulle ni sÀga?

Eneloop Àr vÀl batterivÀrldens Rolls Royce nÀstan. Skillnaden pÄ IKEAs och deras egna Àr framförallt olika kapaciteter (Eneloops egna hade fler alternativ att vÀlja pÄ sist jag kollade) - annars Àr IKEAs exakt samma sak rakt av med annan klisterlapp bara, till ett lÀgre pris dessutom (antar att IKEA har nÄgon riktigt jÀdrans bra deal hÀr).

Kör uteslutande IKEAs uppladdningsbara hÀr hemma för allt som inte har inbyggt eller anvÀnder knappcell. Detta med en station frÄn IKEA ocksÄ. Batterier som har nÄgot Är pÄ nacken Àr fortfarande som nya.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Är just den laddaren jag kollade pĂ„ för ett tag sen men aldrig kom till skott med att köpa. Sen para ihop den med nĂ„gra av deras (Panasonic) Eneloop.
Återkom gĂ€rna nĂ€r du fĂ„tt laddaren 🙂

Laddaren ligger bredvid mig, kan köra en unboxing med extra allt?

Ska bra samla styrka till att göra inbrott i den vÀrdelösa Fort Knox-förpackningen.

Jag Äterkommer nÀr jag har kört lite med den, pinga mig gÀrna om det drar ut pÄ tiden.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tycker IKEAs nya AA, 2450 mAh, Àr ok, men deras nya AAA, 750 mAh, Àr för lite nÀr 1000 mAh nu verkar vara standard.

Har annars slutat helt med alkaline AA-batterier och gÄtt över till NiMh. TyvÀrr verkar mÄnga tillverkare nu ha slutat med AA och gÄtt över till AAA i nya produkter, sÄ dÀr kör jag fortfarande alkaline pÄ en del.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Yatagarasu:

Eneloop Àr vÀl batterivÀrldens Rolls Royce nÀstan. Skillnaden pÄ IKEAs och deras egna Àr framförallt olika kapaciteter (Eneloops egna hade fler alternativ att vÀlja pÄ sist jag kollade) - annars Àr IKEAs exakt samma sak rakt av med annan klisterlapp bara, till ett lÀgre pris dessutom (antar att IKEA har nÄgon riktigt jÀdrans bra deal hÀr).

Kör uteslutande IKEAs uppladdningsbara hÀr hemma för allt som inte har inbyggt eller anvÀnder knappcell. Detta med en station frÄn IKEA ocksÄ. Batterier som har nÄgot Är pÄ nacken Àr fortfarande som nya.

Nördade ner mig pĂ„ detta för ett antal Ă„r sedan och lĂ€ste tester mm dĂ€r det spekulerades i att Eneloop och IKEA körde samma batterier. SĂ„g nĂ„got test dĂ€r man mĂ€tta spĂ€nningen medans de laddades ur och man kunde dĂ„ se att Eneloopbatterierna platĂ„ade ut runt 1.25v vid 1A(?) belastning medan IKEA lĂ„g pĂ„ 1.2v. Är inte stensĂ€ker pĂ„ siffrorna, men det skilde i alla fall 0.05v oavsett belastning. I övrigt verkade det inte vara nĂ„gon skillnad alls. Det lĂ€r vara vĂ€ldigt fĂ„ anvĂ€ndningsomrĂ„den dĂ€r denna skillnaden spelar nĂ„gon som helst roll...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Qn1f3:

Laddaren ligger bredvid mig, kan köra en unboxing med extra allt?

Ska bra samla styrka till att göra inbrott i den vÀrdelösa Fort Knox-förpackningen.

Jag Äterkommer nÀr jag har kört lite med den, pinga mig gÀrna om det drar ut pÄ tiden.

We have a deal

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Testpilot ★
●
Skrivet av Frispel:

Nördade ner mig pĂ„ detta för ett antal Ă„r sedan och lĂ€ste tester mm dĂ€r det spekulerades i att Eneloop och IKEA körde samma batterier. SĂ„g nĂ„got test dĂ€r man mĂ€tta spĂ€nningen medans de laddades ur och man kunde dĂ„ se att Eneloopbatterierna platĂ„ade ut runt 1.25v vid 1A(?) belastning medan IKEA lĂ„g pĂ„ 1.2v. Är inte stensĂ€ker pĂ„ siffrorna, men det skilde i alla fall 0.05v oavsett belastning. I övrigt verkade det inte vara nĂ„gon skillnad alls. Det lĂ€r vara vĂ€ldigt fĂ„ anvĂ€ndningsomrĂ„den dĂ€r denna skillnaden spelar nĂ„gon som helst roll...

StÀmmer bra det!

Folk har dissikerat Ikeas batteri och kom fram till att det Àr Eneloops helt och hÄllet mer eller mindre. Vilket stÀmmer bra överens med testet som lÀnkades ovan tidigare ocksÄ.

Ärligt talat Ă€r det inte vĂ€rt att köpa nĂ„got annat Ă€n LADDA sĂ„ lĂ€nge man inte behöver mer kapacitet Ă€n vad Ikea erbjuder. Men Ă€ven dĂ„ Ă€r det svĂ„rt att hitta alternativ som hĂ„ller över tid och inte tappar kapacitet och gör dem sĂ€mre Ă€n LADDA i slutĂ€ndan.

Typ bara Duracell som Àr enda vettiga alternativet mig veterligen (eller köpa Eneloop direkt dÄ)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kör lithium AA batterier som gÄr att ladda med usb kabel.

Fördel: HÄller 1.5v konstant (anvÀnder regulator), vissa produkter fungerar bÀttre vid högre spÀnning.

Nackdel: DÄ batteriet Àr slut sÄ gÄr den frÄn 1.5 till 0v, dvs ingen förvarning nÀr produkterna börjar fungera dÄligt...
Är lite dyra (kommer inte ihĂ„g vad jag betalade nu)
Finns inte att köpa i alla butiker.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Yatagarasu:

StÀmmer bra det!

Folk har dissikerat Ikeas batteri och kom fram till att det Àr Eneloops helt och hÄllet mer eller mindre. Vilket stÀmmer bra överens med testet som lÀnkades ovan tidigare ocksÄ.

Ärligt talat Ă€r det inte vĂ€rt att köpa nĂ„got annat Ă€n LADDA sĂ„ lĂ€nge man inte behöver mer kapacitet Ă€n vad Ikea erbjuder. Men Ă€ven dĂ„ Ă€r det svĂ„rt att hitta alternativ som hĂ„ller över tid och inte tappar kapacitet och gör dem sĂ€mre Ă€n LADDA i slutĂ€ndan.

Typ bara Duracell som Àr enda vettiga alternativet mig veterligen (eller köpa Eneloop direkt dÄ)

Duracell och Energizer anvÀnder ocksÄ FDK-batterier i deras lite mer premium-kvaliteer av NiMh, precis som Panasonic som Àger varumÀrket Eneloop...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Sions:

Kör lithium AA batterier som gÄr att ladda med usb kabel.

Fördel: HÄller 1.5v konstant (anvÀnder regulator), vissa produkter fungerar bÀttre vid högre spÀnning.

Nackdel: DÄ batteriet Àr slut sÄ gÄr den frÄn 1.5 till 0v, dvs ingen förvarning nÀr produkterna börjar fungera dÄligt...
Är lite dyra (kommer inte ihĂ„g vad jag betalade nu)
Finns inte att köpa i alla butiker.

LÄter som batterier med inbyggd omvandlare - iden Àr bra men inte för lÄgströmsförbrukare (bit under 1 mA) dÄ kostnaden för regulatorns egenförbrukning blir procentuellt stor.

HĂ„ller man pĂ„ med 'sporten' att göra utrustning som gĂ„r pĂ„ batteri sĂ„ lĂ€nge som möjligt typ sittande lĂ„ng tid utomhus sĂ„ hatar man alla former av mellanregulatorer och vill att utrustningen skall gĂ„r direkt pĂ„ batterispĂ€nningen och man jagar varenda ÎŒA i onödig strömförbrukning...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kör GP recyko 2000, 4 st AA + 4 st AAA, samma laddare funkar för bÄda batterier, smidigt.

PermalÀnk
Testpilot ★
●
Skrivet av xxargs:

Duracell och Energizer anvÀnder ocksÄ FDK-batterier i deras lite mer premium-kvaliteer av NiMh, precis som Panasonic som Àger varumÀrket Eneloop...

Case in point - köp bara FDK och inget annat

Men de flesta kÀnner inte till varken FDK, "Made in Japan", vad ens ett Ni-MH-batteri eller nÄgot av det dÀr. Enklare att bara sÀga "köp LADDA, bÀsta bang for your buck och finns inte bÀttre batterier och ska du av nÄgon anledning inte ha IKEA köp Duracell"

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >