Amazon gör Tomb Raider-serie

Permalänk
Melding Plague

Amazon gör Tomb Raider-serie

Phoebe Waller-Bridge ska skriva manus och exekutivproducera den nya serien, och säger att hon har varit ett fan sedan hon började spela i tonåren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Alicia skulle jag nog helst vilja se som Lara i serien, alternativt Camilla Luddington (som gör rösten till Lara i spelen).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det kan väl knappast bli sämre än Amazon-producerade LOTR..

Permalänk
Medlem
Citat:

Phoebe Waller-Bridge

Tack, det är bra.

Permalänk
Medlem

Jag är försiktigt hoppfull. Så mycket skit som produceras nu som tvunget ska klämma in ideologi och politik i precis allting.

Så, vi får se.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hoppas det är åtminstone bättre än 2018 filmen. Borde inte vara så svårt.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Känns som att det kommer bli ett fiasko om Phoebe Waller-Bridge är inblandad på något sätt. Manus är ju rätt viktigt, så finns stor chans att det blir en katastrof.

Permalänk
Medlem

hoppas de lär sig av Fallout, och tar med folk som har koll på spelen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Skeptisk

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill, Amazon satsar på "datorspels-serier".
Kul!

Om de bara kunde styra upp sin fullständigt värdelösa app också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Alicia skulle jag nog helst vilja se som Lara i serien, alternativt Camilla Luddington (som gör rösten till Lara i spelen).

Tror Wikander har sagt att hon inte är intresserad. Luddington är inte mycket till skådespelerska, hon är mest med när hon skall se snygg ut.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Rhona Mitra som Lara Croft, fast hon är nog lite för gammal för det nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Rhona Mitra som Lara Croft, fast hon är nog lite för gammal för det nu

Jag röstar på Ana de Armas. De får köra nån AI-teknik som får henne att låta lite brittisk.

Permalänk
Medlem

Om dom haft lite vett o sans så skulle dom gjort serien i datorgrafik.
Kopierat det rakt av från dom senaste spelen och släng på Hollywoodmagi så det blir så snyggt som möjligt.

När detta inte är ett problem överhuvudtaget idag så är det rätt fånigt att göra det som en vanlig serie.
Kan jag tycka.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag är försiktigt hoppfull. Så mycket skit som produceras nu som tvunget ska klämma in ideologi och politik i precis allting.

Så, vi får se.

Jag skulle satsa mer på försiktigt än hoppfull just nu. Tillräckligt med kontrovers runt Phoebe och hennes ideér och insatser i Indiana Jones samt även rykten om James Bond- jag ser ingen anledning till hoppfullhet just nu. Glad om motsatsen sker dock.

Permalänk
Medlem

Jag ser gärna Francesca Amewudah-Rivers som Lara. Tror hon skulle gjort det bra.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag ställer mig något frågande till varför just Tomb Raider behöver göras till film/serie.
Det känns som att berättelsen i sig är bättre lämpad för just mediet spel. Actionscenerna och pusselklurandet fungerar jättebra när du som spelare är den som genomför uppgifterna men på film blir det mest bara generiska actionscener.

Permalänk
Medlem

I jämställdhetens namn så tycker jag att Denzel Washington borde spela Lara. Tror det blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag ställer mig något frågande till varför just Tomb Raider behöver göras till film/serie.
Det känns som att berättelsen i sig är bättre lämpad för just mediet spel. Actionscenerna och pusselklurandet fungerar jättebra när du som spelare är den som genomför uppgifterna men på film blir det mest bara generiska actionscener.

Håller helt med, har svårt att se hur dom ska göra detta spännande.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Om dom haft lite vett o sans så skulle dom gjort serien i datorgrafik.
Kopierat det rakt av från dom senaste spelen och släng på Hollywoodmagi så det blir så snyggt som möjligt.

När detta inte är ett problem överhuvudtaget idag så är det rätt fånigt att göra det som en vanlig serie.
Kan jag tycka.

Håller med. Tomb Raider skulle göra sig mycket bättre som animerad. Jag skulle älska om de vågade göra det med lite mer abstrakt stil likt Aeon Flux:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Detta ska man nog ha rätt låga förväntningar på.

Permalänk
Medlem

Så länge det inte påverkar budgeten och/eller produktionen av Fallout så får dom göra tv serie av vad som helst för mig.
Howard the Duck vore ju rätt ballt, t.ex.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Med tanke på Amazons agenda så blir det nog inte den version av Lara Croft 99.9999999% av tittarna vill se.

Jag visste inte att de hade kapitalistiska och anti-fackliga budskap i sina serier.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Alicia skulle jag nog helst vilja se som Lara i serien, alternativt Camilla Luddington (som gör rösten till Lara i spelen).

Vikander som i den senaste filmen? Hoppas du skojar! Passade precis så dåligt som man befarade på förhand.

Permalänk
Medlem

"har skrivit manus till serien Killing Eve och Bondfilmen No Time to Die."
Ja, eh, det blir nog en passning från mig

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Så länge det inte påverkar budgeten och/eller produktionen av Fallout så får dom göra tv serie av vad som helst för mig.
Howard the Duck vore ju rätt ballt, t.ex.

Ny Stargate är viktigare en både Tomb Raider och Fallout fortsättning, det säger jag som Fallout nerd som gillade serien.

Dax de kommer igång med Stargate nu på Amazon eller MGM.....

Permalänk
Medlem

Jag gissar det blir Anya Taylor-Joy, hon verkar ju vara överallt för tillfället.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Alicia skulle jag nog helst vilja se som Lara i serien, alternativt Camilla Luddington (som gör rösten till Lara i spelen).

Alicia är för gammal. Bör vara en kvinna mellan 20-25.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag ställer mig något frågande till varför just Tomb Raider behöver göras till film/serie.
Det känns som att berättelsen i sig är bättre lämpad för just mediet spel. Actionscenerna och pusselklurandet fungerar jättebra när du som spelare är den som genomför uppgifterna men på film blir det mest bara generiska actionscener.

Indiana Jones.
National Treasure.
The Goonies.
Uncharted.

Några av dessa klassas väl som bättre filmer än de andra.
Med rätt personer bakom så behöver inte eventuella pussel vara en omöjlighet.

Problemet är ändå att Phoebe Waller-Bridge är inblandad.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag ställer mig något frågande till varför just Tomb Raider behöver göras till film/serie.
Det känns som att berättelsen i sig är bättre lämpad för just mediet spel. Actionscenerna och pusselklurandet fungerar jättebra när du som spelare är den som genomför uppgifterna men på film blir det mest bara generiska actionscener.

Det kommer förmodligen bli en trött kopia likt någon av alla de serier som försökt kopiera första Indiana Jones-filmerna. Det går säkert att få ihop en intressant film på temat "jaga efter ett bortglömt tempel i djungel", men kommer detta gå att kombinera med spelen och dess historier? Jag tror att det är att binda ris åt egen rygg rent berättarmässigt, men förstår samtidigt att ett välkänt namn kan betyda mycket ekonomiskt.