Tycker ni borde ändra meddelandet när det gäller 404-sidan.
Har haft sidan på bokmärken och varje gång jag har surfat in den senaste veckan för att kolla så har jag fått upp
Detta har gjort så att jag har trott att den legat nere (och kollat andra butiker istället). Men märkte nyss att URL:n (https://www.komplett.se/k/k.aspx) inte är aktuell längre. Ni borde ha ett annat meddelande eller en redirect till korrekt sida.
Aj då, ja det ska vi ta en titt på så det blir lite tydligare. Tack för att du uppmärksammade oss på det.
Enligt info så ska det gå att köpa ASUS bildskärmar med FLEX, mem jag hittar ingen ”blå” knapp på exempelvis ASUS ROG Strix XG349C.
https://i.imgur.com/NhZa1QM.png
Konceptet blir ju i princip en hyra av produkten och vill man köpa ut den så får du betala mer än ordinarie pris vilket gör att det blir en ränta trots att Komplett säger annat. Förstår inte syftet.
Skärmar från Asus går att Flexa. Varje produkt måste först, manuellt, kontrolleras och få ett "restvärde" innan flexknappen blir synlig. Detta görs på rutin men jag ser att för just XG349C och ett par andra ASUS-skärmar så har det missats i sommarvärmen. Men vi fixar detta direkt och du bör kunna Flexa dessa modeller i nästa vecka, om inte tidigare. Tack för att du noterade detta.
Nu missförstod du nog vad Flex är. Det är inte en hyra, du äger produkten. Flex är en typ av avbetalningsplan på 36 månader där du redan efter 24 månader kan förnya avtalet med en ny produkt utan att betala klart den tidigare. Eller så kan du fortsätta betala klart produkten på totalt 36 månader.
Om vi tar Komplett a141 Epic Gaming PC som exempel. Där betalar du 392kr i månaden under 36 månader. Ett totalpris på strax över 17 000kr. Mot 15 000kr du får slant upp om du vill betala direkt. Väljer du att Flexa till en annan produkt efter 24 månader så har du bara betalat ca 9 500kr och då sparat ca 5 500kr
Det blir såklart en extrakostnad för att du gör en avbetalning, men det är ingen procentuell ränta utan ett fast månadspris. Du behöver inte "köpa loss" produkten då du äger den.
En skärm kan jag förstå. Men ta en laptop tillexempel, chansen att den uppfyller alla lämna-tillbaka-kriterier efter 2 år känns ju lite risky.
Om du inte skadat eller på annat sätt orsakat onormalt slitage så bör du inte vara orolig. Men mycket kan hända på två eller tre år och därför erbjuder vi även ett trygghetsavtal som kan hjälpa en få lite lugn i själen, särskilt om man har för avsikt att Flexa till en ny produkt efter 24 månader. Du äger ju produkten och behöver inte skicka tillbaka den om du inte ska Flexa.
//Erik
Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram