Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

OBS OBS OBS
Tänk på att det är inte amazon dem själva som säljer sonos arcen utan en 3:e partssäljare!

Hur stor risk tar man?
Jag sitter med fingret på köpknappen nu.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Ja alltså jag spelar ju en hel del på min CX och ett år senare så har jag inte en tillstymmelse till inbränning. Om du skulle jämföra oled mot plasma som också led av risk för inbränning så är det en stor skillnad då det på plasman på riktigt var en hög chans.

Spel är nog lugnt, men desktop går ju bort fortfarande tycker jag. Linus var inte helt nöjd direkt:

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Newbranch:

Hur stor risk tar man?
Jag sitter med fingret på köpknappen nu.

Du får i värsta fall ligga ute med pengarna i några veckor, Amazon kommer ge dig pengarna tillbaka.

Åkte själv på en mina med någon polack som låtsades sälja kameror förra julen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Hur stor risk tar man?
Jag sitter med fingret på köpknappen nu.

Jag med, säljaren är helt ny utan recensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av tp0mzgz:

Jag med, säljaren är helt ny utan recensioner

Ni behöver inte oroa er, som tidigare talare så : I värsta fall så kommer ni vara ute med pengar någon vecka eller två.

Säga va man vill om amazon och deras arbetsvillkor/synsätt på arbetare - men som konsument blir man inte blåst (min erfarenhet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Jag slog till på Sonos'en, sanslöst pris. Slutsåld överallt.

Vad var det för pris? Ser ut att ligga på 5 300 SEK nu.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Vad var det för pris? Ser ut att ligga på 5 300 SEK nu.

5300, tror dock de e ganska sannolikt att köpet kommer bli annulerat.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Ni behöver inte oroa er, som tidigare talare så : I värsta fall så kommer ni vara ute med pengar någon vecka eller två.

Säga va man vill om amazon och deras arbetsvillkor/synsätt på arbetare - men som konsument blir man inte blåst (min erfarenhet).

Jag litar på dig, kära främling på internet. Beställningen är gjord.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Jag litar på dig, kära främling på internet. Beställningen är gjord.

Lade också beställning, valde faktura då jag misstänker att jag aldrig kommer se någon Arc. Låter lite för bra för att vara sant.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Lade också beställning, valde faktura då jag misstänker att jag aldrig kommer se någon Arc. Låter lite för bra för att vara sant.

Det har du nog rätt i, en parkettgolvfirma i Tyskland som säljer ser det ut som. Men de kanske jobbar med mer än bara golv

Permalänk
Medlem

Min ARC beställning blev makulerad nu.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Gick snabbt med makuleringen tydligen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa amazfit gtr 2 som det verkar komma reas till 1000kr hos affärer denna BF.
Dock hittade jag hos amazon
https://www.amazon.se/Huami-Amazfit-Classic-Obsidian-Black/dp...
Visst är det samma eller har jag fel?

Länk utbyt /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Funderar på att köpa amazfit gtr 2 som det verkar komma reas till 1000kr hos affärer denna BF.
Dock hittade jag hos amazon
https://www.amazon.se/Huami-Amazfit-Classic-Obsidian-Black/dp...
Visst är det samma eller har jag fel?

Tror de är samma, men de säljs inte av Amazon utan av LueamaFit Smartwatches som inte har några recensioner så skulle nog hellre köpa av någon svensk retailer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Gick snabbt med makuleringen tydligen

Min beställning lever fortfarande. De kanske låter några gå igenom (och ta smällen) för att undvika att bli bannade från att sälja på Amazon?

Permalänk
Medlem

Webhallen fyndvara:

Xiaomi Mi Electric Scooter Essential (Fyndvara - Klass 2)
2009kr

https://www.webhallen.com/se/product/323744-Xiaomi-Mi-Electri...

EDIT: Såld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Min ARC beställning blev makulerad nu.

Min med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror de är samma, men de säljs inte av Amazon utan av LueamaFit Smartwatches som inte har några recensioner så skulle nog hellre köpa av någon svensk retailer.

Aha, missade det. Tack!
Ska avvakta lite då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Min ARC beställning blev makulerad nu.

Skrivet av RVX:

Gick snabbt med makuleringen tydligen

Min beställning är fortfarande aktiv, så frågan är om mackulering beror på scam eller brist på varor Men gissar att min kommer gå samma öde till mötes..

Permalänk
Medlem

Fick ett erbjudande från min lokala Ica Maxi i mailen där bland annat LG OLED55A16 kostar 7899:-, det måste väl ändå vara ett jäkligt bra pris? Vet inte om det gäller i alla affärer eller bara några enstaka dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rowikk:

Min beställning är fortfarande aktiv, så frågan är om mackulering beror på scam eller brist på varor Men gissar att min kommer gå samma öde till mötes..

Min makulerades också, trots att jag beställde inom Tyskland. Gottverdammt!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Fick ett erbjudande från min lokala Ica Maxi i mailen där bland annat LG OLED55A16 kostar 7899:-, det måste väl ändå vara ett jäkligt bra pris? Vet inte om det gäller i alla affärer eller bara några enstaka dock.

Gäller alla vad jag vet.
Ordinariepris är väl typ strax under 10k. Så det är ju någon tusenlapp iaf.

Permalänk
Medlem

Ni som handlat på Amazon.se eller i annat i övrigt med för den delen. Hittat någon bra deal för SSD/NVME? Är på jakt efter ny systemdisk, 2TB eller 4TB i storlek. Tänkte försöka fynda nu under reorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Är nu uppe på över 10k igen efter vad som synes vara en sabla massa makulerade ordrar

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Ni som handlat på Amazon.se eller i annat i övrigt med för den delen. Hittat någon bra deal för SSD/NVME? Är på jakt efter ny systemdisk, 2TB eller 4TB i storlek. Tänkte försöka fynda nu under reorna.

Komplett har rea på WD Black SN850 2 TB (och 1 TB), en av de absolut bästa SSD:erna som finns på marknaden. 2TB-varianten är billigare på Komplett än på Amazon för tillfället.

https://www.komplett.se/product/1173105/datorutrustning/lagri...

https://www.tweaktown.com/reviews/9668/wd-black-sn850-2tb-nvm...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Komplett har rea på WD Black SN850 2 TB (och 1 TB), en av de absolut bästa SSD:erna som finns på marknaden. 2TB-verianten är billigare på Komplett än på Amazon för tillfället.

https://www.komplett.se/product/1173105/datorutrustning/lagri...

https://www.tweaktown.com/reviews/9668/wd-black-sn850-2tb-nvm...

Tack för tipset ska kika på detta.

Permalänk
Medlem

Finns det någon dedikerad Black friday / Black week tråd i år?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Någon som kan lägga en beställning via Elgiganten, pinsamt nog så har de lyckats i år också. Kan knappt lägga något i kundvagnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Någon som kan lägga en beställning via Elgiganten, pinsamt nog så har de lyckats i år också. Kan knappt lägga något i kundvagnen.

Yep, min ugn gick igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Någon som kan lägga en beställning via Elgiganten, pinsamt nog så har de lyckats i år också. Kan knappt lägga något i kundvagnen.

Kan inte ens logga in just nu, var inloggad strax innan 19, men var utloggad när jag skulle försöka handla några minuter senare...