Var finns kalsonger med hård resår?

Permalänk

Var finns kalsonger med hård resår?

Jag hatar kalsonger med mjuk resår. Jag vill ha kalsonger med hård resår var kan man köpa dem?

Permalänk

Det kunde du på 80-talet.. Inte längre!

Permalänk
Skrivet av JonseredRocks:

Det kunde du på 80-talet.. Inte längre!

Inga trollsvar tack!

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Inga trollsvar tack!

Det var inget "troll" svar, men förlåt så mycket..
Lycka till med att finna vad du söker då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag hatar kalsonger med mjuk resår. Jag vill ha kalsonger med hård resår var kan man köpa dem?

Vad menar du med hård? Att den inte sträcks ut mycket?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Vad menar du med hård? Att den inte sträcks ut mycket?

Att den ska sitta tajt, den ska spänna, redigt. Så att det trycker in på magen lite. Jag är världans trött på mjuka resårer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Att den ska sitta tajt, den ska spänna, redigt. Så att det trycker in på magen lite. Jag är världans trött på mjuka resårer.

Låter som du har en storlek för stor din smak?

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Låter som du har en storlek för stor din smak?

Nej du förstår inte. Jag har kalsonger med rediga resårer. Alltså de är rätt tjocka resårer inte de tunna mjuka.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag aldrig någonsin funderat över mina kalsongers resårer så jag blir ju lite nyfiken. Hur är de med hård resår bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag hatar kalsonger med mjuk resår. Jag vill ha kalsonger med hård resår var kan man köpa dem?

Var in på Dressman i centrala stockholm i början på oktober. Nära kassan fanns det 3-pack svarta kalsonger med bred/hög resår som sitter ordentligt, skulle dock inte beskriva dem som pensionärs-modell som hissas över höfterna för att jämna ut magen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Måste erkänna att jag aldrig någonsin funderat över mina kalsongers resårer så jag blir ju lite nyfiken. Hur är de med hård resår bättre?

Det känns tydligt att de sitter uppe, så man slipper oroa sig för att man ovetandes har tappat dem när man är ute och promenerar...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag hatar kalsonger med mjuk resår. Jag vill ha kalsonger med hård resår var kan man köpa dem?

Jag köpte på mig ett gäng fillingar i bambuviskos av märket Walking senast jag var i Ullared...dessa har, i mitt tycke, ganska stark stretch i resåren. Hur väl de sitter beror ju självklart på exakt modell, storlek, bärarens kroppsform etc., men jag tycker resåren på dessa känns klart fastare än på många andra märken/modeller jag testat. Går även bra att gå ner någon storlek då materialet i sig har en del stretch.

På senare år har jag annars mestadels beställt från Zalando. Både Björn Borg och Calvin Clein har boxers med en, i mitt tycke, bra resår.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Måste erkänna att jag aldrig någonsin funderat över mina kalsongers resårer så jag blir ju lite nyfiken. Hur är de med hård resår bättre?

Jag älskar känslan att de trycker åt magen. Så om man är lite mullig eller har ätit en lite väl stor middag så trycker resåren åt magen.

De resårer jag syftar på är inte dessa tunna resårer utan mer bastanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag älskar känslan att de trycker åt magen. Så om man är lite mullig eller har ätit en lite väl stor middag så trycker resåren åt magen.

De resårer jag syftar på är inte dessa tunna resårer utan mer bastanta.

Kolla på Dressmann, vet att de har minst en modell med bred, tight resår.

Permalänk
Medlem

Finns många ställen med många sorter. Kolla även ställen som Jula och Swedol.

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Det känns tydligt att de sitter uppe, så man slipper oroa sig för att man ovetandes har tappat dem när man är ute och promenerar...

Använd byxor så tappar du dem inte!

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Newbody

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S