Apple lanserar Iphone 13 den 14 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Världen konsumeras till förintelse under stående ovationer. Människan är poängen i sitt egna galghumorskämt.

Cinematic mode!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Behövs det verkligen en ny iphone redan?

"Behövs" har inget med saken att göra. Frågadig istället om det går att skjuta iväg försäljning på en ny modell åt fansen redan (svaret är alltid ja och folk vill ha nytt tyvärr)

Permalänk
Medlem

Gör en armhävning varje gång dom nämner machine learning

Permalänk
Medlem

128GB som standard på iPhone 13, about fucking time! Tack Apple!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Inget M1 chip i Iphone. Boooooo.

M1 är ju en datoranpassad apple-processor. Dvs en uppskalad A14 som presterar bättre pga att den får förbruka mer ström, så de har kunnat lägga till kärnor etc.

Den passar inte för något så litet som en telefon. De hade kunnat göra det i ett marknadsföringssyfte kanske och underklocka skiten ur den. Men det hade bara varit för att blidka dom som inte fattat att processorerna dom gör för iphones, dvs A-serien, är best in class redan som det är.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av playguu:

Gör en armhävning varje gång dom nämner machine learning

Det gjorde jag förra året också. Här är en bild på mig:

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

M1 är ju en datoranpassad apple-processor. Dvs en uppskalad A14 som presterar bättre pga att den får förbruka mer ström, så de har kunnat lägga till kärnor etc.

Den passar inte för något så litet som en telefon. De hade kunnat göra det i ett marknadsföringssyfte kanske och underklocka skiten ur den. Men det hade bara varit för att blidka dom som inte fattat att processorerna dom gör för iphones, dvs A-serien, är best in class redan som det är.

Jag var helt inställd på att köpa en Apple Watch. Men den verkar inte få m1 heller så jag avstår. Förstår inte hur Apple kan överge en produkt så fullständigt?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Vad kostade iPad mini? Missade det

Vanliga var ju 329 USD?

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Vad kostade iPad mini? Missade det

Vanliga var ju 329 USD?

499 USD tyckte jag jag såg. Vilket jag tror är mer än förut.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

HOLY MOLY!!!! Har använt android sen 2010 och jag tänker byta till Iphone tills nästa mobiltelefon. Det ändå som hållt mig tillbaka de senaste åren är att de inte haft 90/120hz och nu är jag redo Iphone 13 pro <3

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Den nya blåa färgen för Pro modellerna, älskart!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

499 USD tyckte jag jag såg. Vilket jag tror är mer än förut.

Stämmer. Nya vanliga iPad var 329 USD, 299 educational vad dom nu menar med det.

Känns som att iPad mini blir en mer exklusiv produkt och snarare en iPad Pro mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

499 USD tyckte jag jag såg. Vilket jag tror är mer än förut.

Jävlar, för en ipad mini? Det var ju riktigt dyrt för en 8 tums display padda.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Stämmer. Nya vanliga iPad var 329 USD, 299 educational vad dom nu menar med det.

Känns som att iPad mini blir en mer exklusiv produkt och snarare en iPad Pro mini.

De vet säkert vad de håller på med, men är inte det väldigt konstigt att ta mer betalt för en mini? Givetvis har den fullstora två olika modeller, men ändå...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

inte för att vara den som är tråkig. Men varje gång man köper en ny smartphone nu för tiden så känns den exakt som den gamla man hade innan. Fast med ny design.

Ingen speciell ny innovation, utan en sproilans ny smartphone idag känns & fungerar nästan i princip lika bra som en smartphone för 3-5 år sedan.

Frånsett batteriet då som alltid blir dåligt.

Nej! Längtar efter det där hoppet som när man gick till sin första smartphone! Det var magiskt!

https://i.ibb.co/tbyH0kd/des.jpg

Hoppet från dumtelefon till smarttelefon kommer man nog aldrig uppleva igen. Det närmaste man kan komma idag är nog från bil med förbränningsmotor till elbil.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag som bara ville ha release datum för iOS 15..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hoppet från dumtelefon till smarttelefon kommer man nog aldrig uppleva igen. Det närmaste man kan komma idag är nog från bil med förbränningsmotor till elbil.

Jag tror hoppet från styrd bil till fullständigt autonom bil är mycket mer likt, eller större än, hoppet från dumfån till smartfån. Det hoppas och tror jag många kommer uppleva inom relativ framtid.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Känns som att iPad mini blir en mer exklusiv produkt och snarare en iPad Pro mini.

Mer en Air Mini än en Pro Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

HOLY MOLY!!!! Har använt android sen 2010 och jag tänker byta till Iphone tills nästa mobiltelefon. Det ändå som hållt mig tillbaka de senaste åren är att de inte haft 90/120hz och nu är jag redo Iphone 13 pro <3

Såg du priset för 13 pro? Starts at 999usd. Vilket i svenska pengar borde bli 13-14k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Världen konsumeras till förintelse under stående ovationer. Människan är poängen i sitt egna galghumorskämt.

Djupt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hoppet från dumtelefon till smarttelefon kommer man nog aldrig uppleva igen. Det närmaste man kan komma idag är nog från bil med förbränningsmotor till elbil.

Jag tyckte det var stort att börja använda min elscooter istället för cykeln till jobbet och när jag hälsar på föräldrarna. Det 'känns' mer revolutionerande än att köra elbil (nu har jag dock inte kört någon Tesla).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

499 USD tyckte jag jag såg. Vilket jag tror är mer än förut.

6000+ ligger den på nu på apple.se

Permalänk

En hel del förbättringar på iPhone. Och nu börjar äntligen Ai i dem användas till något som syns. Jag tänker på cinematic mode som var otroligt grymt. Hög framerate ihop med överlägst bästa cpu&gpun är heller inte fel.

Jag kollade in den modellen som jag tycker duger som jobbtelefon. iPhone 13 Pro Max 256GB så kostar den endast 14795kr på Apple store. Ska man ha lika mycket minne som min budgettelefon har med sitt sdd kort, så kostar iPhone med 512GB endast 17495kr. Jag förstår inte argumenten som vissa har att iPhone är dyra.

Permalänk
Medlem

Väntade ända in i slutet på orden ”before you go - we have one more thing to share”.

Aja får vänta tills nästa år kanske.

Blir en iPhone 13 Pro. Max blir för stor tror jag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hade lite förväntningar på Apple watchen då jag vill uppgradera till en sån. Förhoppningen låg på ny design likt iPhone 12/13 men dealbreakern ligger på batteritiden.. Ursäkta men hur fan kan man skryta med 18 timmar på nåt man vill ha på sig dygnet runt? Aja får vänta ett år till(minst).

Permalänk
Medlem

Det blir en ny klocka för mig. En blå 7a, beställer så fort det går.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Såg du priset för 13 pro? Starts at 999usd. Vilket i svenska pengar borde bli 13-14k.

12 295 landade det på apple.se, billigare än jag trodde.

Permalänk
Medlem

Såg nån om de va skillnad på 13 Pro och Max förutom storleken? Med 12 Pro och Max var de ju med kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

12 295 landade det på apple.se, billigare än jag trodde.

Det plus trade-in blir 9000:- nånting för mig. Lätt värt det.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Kul att dom fortsätter sin jakt på att få ner användandet av plast i förpackningsmaterial och att använda återvunnen metall och plast i telefonerna.
Hoppas fler tillverkare apar efter eller tar det ett steg längre.