Apple lanserar Iphone 13 den 14 september

Permalänk
Medlem

Har länge sett framemot 120 Hz! Kommer byta från 12PM till 13PM.

Permalänk
Medlem

Känns som en schysst uppgradering från min trogna X. Den duger gott och väl än idag (minus batteritiden som drainar ur sig lite för snabbt vid aktivitet) men personligen vill jag ha nytt.

Blir en 13 Pro Max. Taggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Har länge sett framemot 120 Hz! Kommer byta från 12PM till 13PM.

Jag har också sätt fram emot det länge, men kan däremot inte motivera att byta pga att denna (12Pro Max) var så svindyr och man bara haft den i ett år.
Ska du sälja din nuvarande vidare? Vad ligger de på just nu på begagnatmarknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Skulle det vara svårt för Apple att skippa lansering av iPhone ett år, bara hoppa över lanseringen och lägga det året på att bygga något bättre? Eller Apples inkomst kommer till största delen från nya telefoner?

Det är redan 2-årscykler på iPhone, arbetet med iPhone 13 började när iPhone 11 släpptes och på motsvarande sätt började arbetet med iPhone 12 när iPhone XS släpptes.

Och ja, iPhone är Apples enskilt största kassako.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chand:

Jag har också sätt fram emot det länge, men kan däremot inte motivera att byta pga att denna (12Pro Max) var så svindyr och man bara haft den i ett år.
Ska du sälja din nuvarande vidare? Vad ligger de på just nu på begagnatmarknaden?

Swappie ger runt 8500:-
Eller så säljer jag privat.

Med tanke på hur mycket telefonen används tycker jag det är värt det.

Permalänk
Medlem

Nu får dom komma på något väldigt innovativt.

Är det inte dags för Apple att återuppfinna något snart? Något som blir lika populärt som iPad, iPhone, iPod, Apple Watch.
Dom ligger lite i lä på återuppfinnarfronten, skulle vara coolt med en ny wow-pryl som redan finns men som blir fulländad in i minsta perfekta detalj.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Zzzzzzzzzz.....

Permalänk

inte för att vara den som är tråkig. Men varje gång man köper en ny smartphone nu för tiden så känns den exakt som den gamla man hade innan. Fast med ny design.

Ingen speciell ny innovation, utan en sproilans ny smartphone idag känns & fungerar nästan i princip lika bra som en smartphone för 3-5 år sedan.

Frånsett batteriet då som alltid blir dåligt.

Nej! Längtar efter det där hoppet som när man gick till sin första smartphone! Det var magiskt!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Se hur mycket dyrare dom komme vara nu i dessa tider. Sen har vi ju appleskatten med

Permalänk

Har en 11Pro nu, får se om jag passar på att byta, vartannat år brukar vara bra, 11:an får isf sonen ärva, och lillasyster får hans Xr. alla glada

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

IPhone 13 pro max kosta vad de vill den ska jag ha direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Känner exakt samma, sitter dock med vanliga 11:an.
Planen är att köra den till 14 åtminstone, eventuellt 15. Har tappat den otaliga gånger faktiskt...utan skal. Och inga sprickor eller skador. Kör alltid utan skärmskydd så displayen har en del smårepor som syns under starkt ljus, plus att baksidan runt hörnen är aningen repiga. Men själva telefonen i sig....ser ingen anledning alls att byta ut den. Köptes för 8000:- vilket är max för vad jag vill lägga på en telefon.

Är ju dock rätt enkelt och tacksamt att bara "förlänga" ett abbonemang man haft i flera år nu. Tidigare år har jag haft oturen (turen?) att mina telefoner varit precis på gränsen till användbara (skador på yuttre, dåligt batteri, glappande laddare osv) men just denna 11 Pro håller fortfarande förvånansvärt bra och kameran är ju betydligt bättre än tidigare jag haft på t.ex iPhone 8 eller iPhone 5. Så känner inte behovet av att behöva uppgradera telefonen pga kameran. Och 120Hz eller 60Hz gör mig ingen större skillnad faktiskt, spelar ändå inte.

Men visst, är det många nya coola grejer kanske jag förlänger ändå. Tror dock min iPhone 11 Pro klarar sig bra minst ett år till. Eller så avsätter jag dem kronorna jag sparar på att inte köpa en ny telefon på att köpa en Mac Air istället.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Är ju dock rätt enkelt och tacksamt att bara "förlänga" ett abbonemang man haft i flera år nu. Tidigare år har jag haft oturen (turen?) att mina telefoner varit precis på gränsen till användbara (skador på yuttre, dåligt batteri, glappande laddare osv) men just denna 11 Pro håller fortfarande förvånansvärt bra och kameran är ju betydligt bättre än tidigare jag haft på t.ex iPhone 8 eller iPhone 5. Så känner inte behovet av att behöva uppgradera telefonen pga kameran. Och 120Hz eller 60Hz gör mig ingen större skillnad faktiskt, spelar ändå inte.

Men visst, är det många nya coola grejer kanske jag förlänger ändå. Tror dock min iPhone 11 Pro klarar sig bra minst ett år till. Eller så avsätter jag dem kronorna jag sparar på att inte köpa en ny telefon på att köpa en Mac Air istället.

Har inget abbobemang på telefonen, föredrar att köpa allt rakt av.
Men ja, 11:an har verkligen hållt för alla fallskador och tapp den råkat ut för.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chand:

Jag har också sätt fram emot det länge, men kan däremot inte motivera att byta pga att denna (12Pro Max) var så svindyr och man bara haft den i ett år.
Ska du sälja din nuvarande vidare? Vad ligger de på just nu på begagnatmarknaden?

Det ironiska med Apple är att de alltid behåller något värde. Det är helt sjukt att det går att sälja gamla iPhone 6:or och få några hundralappar för dem. Försök att sälja en Samsung S5 från 2014 och du upptäcker att det är skitsvårt att få den såld överhuvudtaget.

Skrivet av Elakekocken:

Nu får dom komma på något väldigt innovativt.

Är det inte dags för Apple att återuppfinna något snart? Något som blir lika populärt som iPad, iPhone, iPod, Apple Watch.
Dom ligger lite i lä på återuppfinnarfronten, skulle vara coolt med en ny wow-pryl som redan finns men som blir fulländad in i minsta perfekta detalj.

iPhone är deras största kassako, men det skulle inte skada om de kom med något nytt. Personligen tycker jag att deras nya killer-produkt är övergången till M1. Helt GALEN prestanda + batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

iPhone är deras största kassako, men det skulle inte skada om de kom med något nytt. Personligen tycker jag att deras nya killer-produkt är övergången till M1. Helt GALEN prestanda + batteritid.

Absolut.

Saknar bara någon ny wow-produkt. Nu säger jag inte att dom ska göra VR-glasögon - MEN - hade dom gjort det så hade dom f*n gjort det ordentligt precis som med iPhone, iPad och Apple Watch när de kom.
Försöker febrilt komma på vad dom ska återuppfinna bara… Hade ju gärna sett en TV-skärm på 65” med inbyggd Apple TV fast med innovation bara Apple kan komma på. Men annars en variant på wearables. Smart halsband? I många yrken får man ju inte ha klocka, men halsband under kläderna är det ju inte många som klagar på. Äh vette fasen vad men skulle vara sjukt kul om de kunde hitta på en helt ny produkt från DERAS sida som inte är Tile eller någon relaterad småprodukt till HomeKit.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Absolut.

Saknar bara någon ny wow-produkt. Nu säger jag inte att dom ska göra VR-glasögon - MEN - hade dom gjort det så hade dom f*n gjort det ordentligt precis som med iPhone, iPad och Apple Watch när de kom.
Försöker febrilt komma på vad dom ska återuppfinna bara… Hade ju gärna sett en TV-skärm på 65” med inbyggd Apple TV fast med innovation bara Apple kan komma på. Men annars en variant på wearables. Smart halsband? I många yrken får man ju inte ha klocka, men halsband under kläderna är det ju inte många som klagar på. Äh vette fasen vad men skulle vara sjukt kul om de kunde hitta på en helt ny produkt från DERAS sida som inte är Tile eller någon relaterad småprodukt till HomeKit.

Ryktas om att Apple har utvecklat ett VR/AR-headset i flera år nu och att det närmar sig release för den, se ex https://www.macrumors.com/2021/09/02/ar-vr-headset-iphone-con...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Ryktas om att Apple har utvecklat ett VR/AR-headset i flera år nu och att det närmar sig release för den, se ex https://www.macrumors.com/2021/09/02/ar-vr-headset-iphone-con...

Hah! Fräckt! Ska bli spännande att se om det blir något av det!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag checkar in nästa år då jag tidigast kommer byta ut min 11:a som så sent som igår överlevde ett 1-meters fall i asfalt utan att få en spräckt skärm eller liknande. Lite skrapsår på sidan but hey.
Ska dock bli kul att följa vad dom lanserar, framförallt nya iPhone lineupen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Absolut.

Saknar bara någon ny wow-produkt.

Smarta glasögon (apple glasses) och då även med olika förstorningar så att det inte bara passar de som inte ännu har fått sämre syn. Om dessa glasögon blir bra, så blir det verkligen wow.
Jag tror dock vi får vänta många år till.

*edit*
Apple glasses utan förstoring skulle bara göra mig sur, då de för mig personligen hade varit kass ofta då jag ej kan läsa längre utan. Iofs kanske linser innanför går, men det vill jag ej ha.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att iPhone 13 Mini får bättre batteri än vad 12 Mini har. Sen vore det ett plus om 3.5mm kontakten gjorde comeback men det ska man nog inte förvänta sig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk

Nu börjar det och jag säger bara en sak:
-Tim Cook, shut up and take my money!

Permalänk
Medlem

oh fan 240hz! Hade man inte trott!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Inaktiv

Ipad Mini är intressant. Hade en Ipad mini för många år sen som jag gillade.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte skriva tidigare att jag hoppades på ipad mini men inte förväntade mig att septembereventet skulle lägga fokus på paddorna. Men fel hade jag! Där är den! Blir att beställa minst en.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Inte imponerad än, men de sparar det bästa till sist. iPad mini ser jag som en sådan där gimmick som är skitbra att ha vissa gånger, men problemet är att den inte alltid räcker till. Och det tar plats att ha för mycket i ryggsäcken och man bör begränsa antal datorenheter.
*edit*
Bra tillfällen med iPad mini. På gymmet på löpbandet när man springer, kanske bredvid tangentbordet vid datorn för att rita, läsa etc. Det går att göra en lång lista på speciella tillfällen då denna storlek är bäst.

*edit2*
iWatchen ser betydligt snyggare ut, spännande. Och Usb c kabel. Kan mina drömmar slå in och usb c på iPhone?

Fitness plus. Liknande har jag väntat på länge.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en mini.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att läckorna var fel om Apple Watch 7. De kanske fick reda på hur 8an ser ut så som med läckan av iPhone 14

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Nya iPad mini är ju intressant, fast funderar på att köpa en vanlig iPad då den ändå har det mesta jag behöver få ut från en platta, men billigare.

Permalänk
Inaktiv

Inget M1 chip i Iphone. Boooooo.

Permalänk
Medlem

Världen konsumeras till förintelse under stående ovationer. Människan är poängen i sitt egna galghumorskämt.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.