PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Ni som beställde via utlottningen från MediaMarkt och Elgiganten, har ni fått era leveranser? Hur länge tog det?

Har en vän som vann utlottningen via MediaMarkt för två månader sedan. Han betalade med kort men har ännu inte fått konsolen. Bara en förhands info om att ett paket är påväg 😑

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller hintar POWER om Ps5 släpp för medlemmar inom kort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av ph0x:

Är det bara jag, eller hintar POWER om Ps5 släpp för medlemmar inom kort?

https://i.imgur.com/tECnXwE.png

Är medlem men ej fått något i inkorgen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Är medlem men ej fått något i inkorgen :/

Har du tackat ja till alla utskick?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av ph0x:

Har du tackat ja till alla utskick?

Nu har jag det

Permalänk

17 blad på min fläkt från Netonnet!

Permalänk
Medlem

Kollade precis upp det där med hur många blad osv. och läste att det skiljde sig mellan 38 dB och 43 dB tydligen, och då tänkte jag aha det låter ju rätt märkvärdigt...men så ser man sen att ens gamla PS4:a har förmågan att gå upp till hela 61 dB

Tror inte det kommer göra mig något iallafall!

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Kollade precis upp det där med hur många blad osv. och läste att det skiljde sig mellan 38 dB och 43 dB tydligen, och då tänkte jag aha det låter ju rätt märkvärdigt...men så ser man sen att ens gamla PS4:a har förmågan att gå upp till hela 61 dB

Tror inte det kommer göra mig något iallafall!

Ja folk överdriver, de är inte värsta grejen.

Permalänk
Medlem

Tills ni sitter där med en Nidec fläkt, been there done that. Outhärdligt "ufo" ljud enligt mig. Roliga är att fläkten är knäpptyst så fort den inte sitter i chassit.

Nu har jag en 23-bladig NMB, skillnaden är stor.

Permalänk
Medlem

Jämfört med PS4 Pro så lär det ju ändå vara en markant uppgradering med ljudnivån, och en vanlig gaming-PC lär ju dåna som ett sågverk i jämförelse. Känns inte lönt att vara kräsen med den här marknaden, och vad jag förstått så verkar det ju vara en enkel process att plocka ur fläkten, så att ersätta den med en tystare i framtiden lär ju inte vara några större problem. Alternativt vänta på en PS5 slim (eller vad som blir nästa modell) och uppgradera i hopp om tystare fläkt.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft en ps4 pro så kan inte uttala mig. Men absolut, jag är relativt kräsen till just ljudnivåer och det är väldigt enkelt att byta ut fläkten som du säger. Nu finns ersättningsfläktar att köpa om man stör sig på nidec fläkten som tur är.

XSX är tystast av de två oavsett version av ps5 i min tv-bänk, för den som någonsin haft fundering om det i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Är lite slö men betyder "Det är endast tillåtet att anmäla sig i en (1) utlottning, och max en anmälan per person och hushåll" att man bara får vara med i en utlottning och därmed inte får vara med denna gång även om man inte vunnit i en tidigare utlottning?

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Tills ni sitter där med en Nidec fläkt, been there done that. Outhärdligt "ufo" ljud enligt mig. Roliga är att fläkten är knäpptyst så fort den inte sitter i chassit.

Nu har jag en 23-bladig NMB, skillnaden är stor.

Håller med. Jag har också Nidecfläkten och UFO-oljudet är riktigt irriterande. Det är på en frekvens som skär igenom allt annat ljud. Och om man spelar mer krävande PS5 next generation spel så låter den ännu mer. Jag har beställt en NMB-fläkt och kommer att byta så fort jag får den. Orkar inte hålla på att skicka in PS5:an för att sedan hoppas att få tillbaka den med en annan fläkt. Lite för mycket lotteri för min del. Har haft PS4PRO och visst, den låter mer, men den har inte det irriterande högfrekventa oljud som Nidecfläkten har i PS5:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.No1:

Är lite slö men betyder "Det är endast tillåtet att anmäla sig i en (1) utlottning, och max en anmälan per person och hushåll" att man bara får vara med i en utlottning och därmed inte får vara med denna gång även om man inte vunnit i en tidigare utlottning?

Har du inte vunnit chansen att köpa under tidigare lotteri så får du vara med igen

Permalänk

Kan nån av er som får era konsoler ifrån Kjell o Company kolla vilken fläkt som sitter i? 🙂

Permalänk
Medlem

Frågor om fläktar får ni ta här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1589622-traden-om-play...
Frågor om coil whine tar ni här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1614827-playstation-5-...

Det är helt slumpmässigt vilken fläkt ni får i era konsoler. Bara för en person får exempelvis NMB från netonnet behöver inte det betyda att ni alla får det för de gjorde bokningarna samtidigt.

Vänligen håll er till topic nu då personer som försöker få tag i konsoler följer tråden och följer man en tråd får man även notiser.

Har ni frågor angående fläktar och/eller coil whine för PS5 kan ni PM:a mig eller skriva i någon av ovanstående trådar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någonting skumt på gång! Playstation 5 SE är borta från Webhallens hemsida, och det har ju bekräftats av supporten att de har konsoler på ingång (jag fick själv höra att de hade ett par kvar i kön, sen släpps resten av leveransen till allmänheten). Någon nämnde att de fått höra att släppet är den 15/6, så kan vara värt att hålla lite koll för de som inte fått tag på något än!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Någonting skumt på gång! Playstation 5 SE är borta från Webhallens hemsida, och det har ju bekräftats av supporten att de har konsoler på ingång (jag fick själv höra att de hade ett par kvar i kön, sen släpps resten av leveransen till allmänheten). Någon nämnde att de fått höra att släppet är den 15/6, så kan vara värt att hålla lite koll för de som inte fått tag på något än!

Disc versionen borta från Netonnet med

Permalänk
Medlem

Min PS5 från Netonnet kommer att skickas under dagen enl. deras kundservice. Beställde med vanlig frakt och fick orderbekräftelsen 13:49 i fredags Står fortfarande som "mottagen" om nån undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Min PS5 från Netonnet kommer att skickas under dagen enl. deras kundservice. Beställde med vanlig frakt och fick orderbekräftelsen 13:49 i fredags Står fortfarande som "mottagen" om nån undrar.

Prata du via chatt? Jag prata med en brud & hon sa att de är helt slut & kan ej bekräfta när jag får min vilket jag inte tror på eftersom han igår sa att ja får den i veckan. Känns som kundtjänst har ingen koll alls nowadays. ordern är lagd 13.27

Permalänk
Skrivet av voro12:

Min PS5 från Netonnet kommer att skickas under dagen enl. deras kundservice. Beställde med vanlig frakt och fick orderbekräftelsen 13:49 i fredags Står fortfarande som "mottagen" om nån undrar.

Vart ser du att det står "mottagen"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nchannelmosfet:

Vart ser du att det står "mottagen"?

Mina sidor - sen scrolla ner till köp historik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Prata du via chatt? Jag prata med en brud & hon sa att de är helt slut & kan ej bekräfta när jag får min vilket jag inte tror på eftersom han igår sa att ja får den i veckan. Känns som kundtjänst har ingen koll alls nowadays. ordern är lagd 13.27

Jepp, via chatt. Han skrev att det fanns en PS5 reserverad till mig på deras lager och att den kommer skickas under dagen 👍🏻

Permalänk
Medlem

Jag var just i kontakt med Netonnet-supporten och fick mer eller mindre samma svar - det finns en PS5:a reserverad för mig och den kommer skickas så den förhoppningsvis är hos mig innan helgen. Får man bekräftat att man har en PS5:a reserverad i sitt namn så bör den alltså komma den här veckan (med reservation för Postnords hantering).

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jepp, via chatt. Han skrev att det fanns en PS5 reserverad till mig på deras lager och att den kommer skickas under dagen 👍🏻

Ja går på svaret han skrev igår. Hon tjejen ja skrev me verka ej ha koll ändå

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om att mitt playstation 5 är skickat från NoN!
Orderbekräftelsen kom 13.05, tog fri frakt.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Nu fick jag leveransbekräftelse från Netonnet!

Orderbekräftelse 13:05 i fredags.
Snålleverans till utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

Väldigt många standard PS5or på Blocket som inte säljs på 8k. Tror det är rätt bra nyheter överlag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrows:

Väldigt många standard PS5or på Blocket som inte säljs på 8k. Tror det är rätt bra nyheter överlag

Man kan ju hoppas det. Uppenbarligen äckliga scalpers som lyckades plocka på sig en konsol förra veckan.

Permalänk
Skrivet av gythor:

Nu fick jag leveransbekräftelse från Netonnet!

Orderbekräftelse 13:05 i fredags.
Snålleverans till utlämningsställe.

Samma här! Beställde 13.20 i fredags. Stort tack alla vänliga här för all hjälp!!