PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Någon update på era statusar från Netonnet ?? Min är fortfarande Mottagen.

Min med, men fick ju bekräftat att jag ska få en så är inte så fasligt orolig över statusen.

Skrivet av Cash774:

Sa dem inte när din skickas ?

Nope, men tog gratisfrakten så förväntar mig inget förrän nästa helg typ.

Permalänk
Medlem

Så om man fick igenom sin order 13:40 är det inte säkert man får något? Eller hur ser det ut, har iaf fått en orderbekräftelse via Mail..

Permalänk
Medlem

Kan säga så hära man vet aldrig exakt 100 procent hur det står till vissa handläggare på kundservice ger förvirrande information ibland och fel informaton så avvakta och kolla din orderstatus då och då gäller Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Så om man fick igenom sin order 13:40 är det inte säkert man får något? Eller hur ser det ut, har iaf fått en orderbekräftelse via Mail..

Låter ju som man såfall kommer få det på ett senare datum, bättre det än att dom makulerar ordrar iallafall

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Så om man fick igenom sin order 13:40 är det inte säkert man får något? Eller hur ser det ut, har iaf fått en orderbekräftelse via Mail..

Jag fick orderbekräftelse senare än så och kundtjänst säger att jag har en reserverad. De kommer tydligen att skickas i början av nästa vecka. Expressfrakt spelar ingen roll för Ps5 vad det verkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Jag fick orderbekräftelse senare än så och kundtjänst säger att jag har en reserverad. De kommer tydligen att skickas i början av nästa vecka. Expressfrakt spelar ingen roll för Ps5 vad det verkar.

Ja precis som jag sa Jag har sett personer som beställt tidigare på Netonnet en ps5 som valde expressfrakt i tanken på dem ska få sina fortare eller behandlad fortare men alla som valde express och vanlig frakt fick sina samtidigt dem kontaktade kundtjänst för återbetalning då dem cashade ut extra för express frakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Ja precis som jag sa Jag har sett personer som beställt tidigare på Netonnet en ps5 som valde expressfrakt i tanken på dem ska få sina fortare eller behandlad fortare men alla som valde express och vanlig frakt fick sina samtidigt dem kontaktade kundtjänst för återbetalning då dem cashade ut extra för express frakten

Nä, lite konstigt är det. Men spelar inte så stor roll så länge det dimper ner en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Nä, lite konstigt är det. Men spelar inte så stor roll så länge det dimper ner en.

Dem är sånna Netonnet det är högt tryck corona tider många beställer online
men just på ps5 är jag ganska säker på att alla får sina utskickade samtidigt nästan gäller fri frakt och express

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Jag fick orderbekräftelse senare än så och kundtjänst säger att jag har en reserverad. De kommer tydligen att skickas i början av nästa vecka. Expressfrakt spelar ingen roll för Ps5 vad det verkar.

Tack, hoppas på det, lugnar nerverna lite😅

Permalänk

Skaffa Netonnet kortet, gratis expressfrakt alltid utan kostnad. Sen om det gör nån skillnad nu vet jag inte, men annars är det fint att få grejerna dagen efter om man beställer innan 21 eller 22, glömt vilket.

Permalänk
Medlem

Tidigare har Netonnet inte skickat ut direkt samma dag då de vill gå igenom ordrar så att någon inte försökt köpa mer än en maskin.
Så ni som köpt kommer ordern antagligen skickas tidigast måndag.
Expressfrakt brukar normalt gå fortare men inte säkert i detta fallet.
Netonnet kanske tom gör en fuling och har släppt maskiner som kommer in på lager nästa vecka först.
Ni som lyckats köpa får hålla ut ett litet tag till.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Nä, det är bara en glitch i systemet. Webhallen har ett mycket spännande system då de gick från 50 enheter påväg in till 10 på någon minut, och vid förra skeppningen kunde där poppa upp några i olika butiker men som inte fanns i verkligheten. Kan vara så simpelt som att man måste lägga dem någonstans i systemet för att hålla koll på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Nä, det är bara en glitch i systemet. Webhallen har ett mycket spännande system då de gick från 50 enheter påväg in till 10 på någon minut, och vid förra skeppningen kunde där poppa upp några i olika butiker men som inte fanns i verkligheten. Kan vara så simpelt som att man måste lägga dem någonstans i systemet för att hålla koll på dem.

Aa, och nu står det <10 på väg igen (var inte alls några på väg innan).. jaja, den från Hötorget försvann iaf

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Lyckades äntligen lägga en order igår hos Netonnet, fick orderbekräftelse kl1310, står dock fortfarande bara order mottagen på sidan. Vad tror ni, skall man äntligen lyckats fått tag på en???

Testade att skicka ett ärende eller förfrågan till dom, var dock fem dagars svarstid!!! 🙈

Visa signatur

F.Wester

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikwestermar:

Lyckades äntligen lägga en order igår hos Netonnet, fick orderbekräftelse kl1310, står dock fortfarande bara order mottagen på sidan. Vad tror ni, skall man äntligen lyckats fått tag på en???

Testade att skicka ett ärende eller förfrågan till dom, var dock fem dagars svarstid!!! 🙈

Vad jag har läst av kommentarerna så borde du ligga bra till. Skulle tagit och kontaktat Netonnet via chat eller på telefon 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikwestermar:

Lyckades äntligen lägga en order igår hos Netonnet, fick orderbekräftelse kl1310, står dock fortfarande bara order mottagen på sidan. Vad tror ni, skall man äntligen lyckats fått tag på en???

Testade att skicka ett ärende eller förfrågan till dom, var dock fem dagars svarstid!!! 🙈

Kan vara någon som cancellerat sin order. Hoppas!

Permalänk
Medlem

Är det någon överhuvudtaget som fått deras order på NoN ändrad från mottagen egentligen? Vet att det är lördag men skadar väl inte att fråga

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av Warus:

Vad jag har läst av kommentarerna så borde du ligga bra till. Skulle tagit och kontaktat Netonnet via chat eller på telefon 👍

Det var via chatten jag skickade ärendet. Haha 5dagars svarstid! 😅

Visa signatur

F.Wester

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Är det någon överhuvudtaget som fått deras order på NoN ändrad från mottagen egentligen? Vet att det är lördag men skadar väl inte att fråga

Några hade fått det ändrat till typ "redo att plockas", men de flesta har ursprungsstatus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Några hade fått det ändrat till typ "redo att plockas", men de flesta har ursprungsstatus.

Det jag anade, får väl vänta och se på måndag då

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Netonnet har vad jag känner till ingen orderstatus som man kan se på mina sidor som heter "redo att plockas".
Det som finns är mottagen och skickad. Rätta mig gärna om jag har fel.
Netonnet plockar ordrar på kvällar sön-tors så tidigast imorgon kväll kommer ni som beställt få besked att ordern är skickad.

Permalänk
Medlem

Kundtjänst sa att de ska skickas på tisdag. Så leverans på onsdag låter rimligt.

Permalänk
Medlem

Oroa er inte det är helg har själv order mottagen och dem flesta/alla typ har samma orderstatus på Netonnet Alltså Mottagen ni behöver ej stressa
dem skickar troligtvis Mån eller Tisdag

Permalänk

Min står och har stått sedan jag beställde som ”redo att plockas”.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

Min står och har stått sedan jag beställde som ”redo att plockas”.

Vilken tid gick din order igenom?

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Vilken tid gick din order igenom?

13:27

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

Skumt… Min gick igenom 13:47 och står bara ”Mottagen”, men alla säger ju olika, vissa har fått höra att de kommer få sitt nästa gång de har släpp och visa får de skickat på måndag/tisdag. Känns jävligt konstigt och dåligt om det är så att de tagit in fler ordrar än de har Ps5 och räddar sig själva genom att reservera framtida leveranser, positivt såklart att man slipper sitta och F5:a längre. Men samtidigt trist att behöva vänta, speciellt när man väl lyckats få in en order. Får väl hålla tummarna bara😅

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Skumt… Min gick igenom 13:47 och står bara ”Mottagen”, men alla säger ju olika, vissa har fått höra att de kommer få sitt nästa gång de har släpp och visa får de skickat på måndag/tisdag. Känns jävligt konstigt och dåligt om det är så att de tagit in fler ordrar än de har Ps5 och räddar sig själva genom att reservera framtida leveranser, positivt såklart att man slipper sitta och F5:a längre. Men samtidigt trist att behöva vänta, speciellt när man väl lyckats få in en order. Får väl hålla tummarna bara😅

Fast ingen vet om de blir skickade på Måndag/Tisdag. En person har fått reda på att hans order blev cancellerad pga översäljning. Så bli nu inte alldeles till er i byxorna bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Fast ingen vet om de blir skickade på Måndag/Tisdag. En person har fått reda på att hans order blev cancellerad pga översäljning. Så bli nu inte alldeles till er i byxorna bara

Sant. Dock var det väl någon som fick bekräftat att deras skulle skickas i veckan som kommer