3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Bokade samma modell 3/10, när jag frågade innan idag hade jag plats 73 (om jag nu inte minns fel, satt i ett digitalt möte samtidigt som jag halvt fokuserade på), och nån vecka innan jul hade jag också något runt 14x

Jag försökte fråga om han kunde svara på ungefär hur många kort de får in i veckan men det gick inte att få reda på =(
Så det känns som att det kommer in större leveranser än vad det gjort tidigare, hoppas jag...

Edit: Också inet

Jag frågade också om hur mycket dom får in men fick samma svar som dig.
Vet inte hur man taggar men Asus David kanske kan ge oss lite info?

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Jag frågade också om hur mycket dom får in men fick samma svar som dig.
Vet inte hur man taggar men Asus David kanske kan ge oss lite info?

Sitter också i samma sitts... jag räknade fram på en 6 veckors period att jag hade tagit mig 30 platser fram i kön, dock så var detta under jul tiderna.

Plats 114 hade jag 2021-01-05 och jag beställde 28 september

Permalänk
Skrivet av RageFire:

Någon som hört något om Strix Oc 3080?
Om de trappat upp produktionen, leveranser osv?
Har inte sett Asus David här på ett tag nu. Lite info hade inte vart fel.
8e december var min kö-plats 143
Idag fick jag reda på att jag ligger på 74
Känns som om man är riktigt nära nu men ändå inte 😁

Bokade 1/10
Butik Inet

Skrivet av Neeon123:

Bokade samma modell 3/10, när jag frågade innan idag hade jag plats 73 (om jag nu inte minns fel, satt i ett digitalt möte samtidigt som jag halvt fokuserade på), och nån vecka innan jul hade jag också något runt 14x

Jag försökte fråga om han kunde svara på ungefär hur många kort de får in i veckan men det gick inte att få reda på =(
Så det känns som att det kommer in större leveranser än vad det gjort tidigare, hoppas jag...

Edit: Också inet

Hade dom uppdaterar listan eller när var den uppdateras senast? Hörde av mig i måndags och då var den inte uppdaterad sen den 28/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Hade dom uppdaterar listan eller när var den uppdateras senast? Hörde av mig i måndags och då var den inte uppdaterad sen den 28/12

Det sa han som jag chattade med inte, tänkte inte på att fråga heller.

Någon annan kanske frågade?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Skrivet av Neeon123:

Det sa han som jag chattade med inte, tänkte inte på att fråga heller.

Någon annan kanske frågade?

Nu har Webhallen äntligen uppdaterat sidan på 3080 STRIX NON OC!!! Jag får förhoppningsvis mitt kort "redan" nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Nu har Webhallen äntligen uppdaterat sidan på 3080 STRIX NON OC!!! Jag får förhoppningsvis mitt kort "redan" nästa vecka!

Åh nu blir man ju hype.
Proshop har ju också uppdaterad, med 10st inkommande Strix 3080 Non-OC. Första leveransen för det kortet. Synd att köerna är långa dock

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Jag frågade också om hur mycket dom får in men fick samma svar som dig.
Vet inte hur man taggar men Asus David kanske kan ge oss lite info?

Beställde också ett 3080 Strix Oc från inet. Beställde den 14 oktober. Kollade köplats igår och hade då köplats 96. Hade köplats 142 den 7 januari så det rör ju på sig.

Permalänk

Hoppas @webhallen får in sin leverans på 30st TUF icke OC imorgon. Inga fler förseningar 🥺

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Hoppas @webhallen får in sin leverans på 30st TUF icke OC imorgon. Inga fler förseningar 🥺

110-115 eller så, så blir jag nöjd 😜

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mybox:

Vänta, så det blir faktiskt kort den 16 januari eller var det ett misstag som det visade den 16 januari till att börja med? Måste bara fråga för att vara säker

Jag som beställde 3080 strix non oc var så redo att äntligen få det kort jag beställde 17 september 14:57, men sedan skjöts upp igen

Kort är pä väg men vissa beställningar fick felaktigt ett leveransdatum en månad fram, istället för några dagar som förseningen innebär. Som sagt ska det vara fixat nu
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Snackade med webhallen nyss och jag beställde ett strix 3080oc på nyårs och har plats 237. Enligt hon jag snackade med så skulle dom få in en leverans här i dagarnan dock inte så de täcker mig. Sen skulle dom få en i slutet av januari/början av februari och de skulle tänka min plats.

Permalänk
Skrivet av Hakaboga:

Snackade med webhallen nyss och jag beställde ett strix 3080oc på nyårs och har plats 237. Enligt hon jag snackade med så skulle dom få in en leverans här i dagarnan dock inte så de täcker mig. Sen skulle dom få en i slutet av januari/början av februari och de skulle tänka min plats.

Vilken av Strix? Vita eller svarta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Vilken av Strix? Vita eller svarta?

Svarta

Permalänk
Skrivet av Hakaboga:

Oj! Vi får hoppas. Är mellan 0-100 därav frågade jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

Snackade med webhallen nyss och jag beställde ett strix 3080oc på nyårs och har plats 237. Enligt hon jag snackade med så skulle dom få in en leverans här i dagarnan dock inte så de täcker mig. Sen skulle dom få en i slutet av januari/början av februari och de skulle tänka min plats.

Var det verkligen Webhallen? Patrik har sagt att de inte ger ut köplatser, utan tidpunkter med köplatsintervall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Var det verkligen Webhallen? Patrik har sagt att de inte ger ut köplatser, utan tidpunkter med köplatsintervall.

Webhallen har väll typ 600+ order och de flesta är när de öppnade igen för att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Var det verkligen Webhallen? Patrik har sagt att de inte ger ut köplatser, utan tidpunkter med köplatsintervall.

De var det. Har en order där som gått ut ur sortiment så ringde kundservice som hjälpte mig med det och sen frågade jag ang min andra order jag har där som är 3080strix oc. Så de svaren fick jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

De var det. Har en order där som gått ut ur sortiment så ringde kundservice som hjälpte mig med det och sen frågade jag ang min andra order jag har där som är 3080strix oc. Så de svaren fick jag.

Intressant. Vilket datum/tid lade du beställning på strix oc?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Intressant. Vilket datum/tid lade du beställning på strix oc?

Orderdatum: 2020-12-31

Permalänk

Börjar lite smått tvivla att på att man nånsin kommer får sitt 3080 Tuf icke OC från Elgiganten.. beställde 26/10. Nu när dom börjar plocka bort kort från hemsidan..

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Uppdatering från Inet.

Beställde mitt kort 01/10 - 14:04
ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

28/12 hade jag köplats 310
14/01 (idag) har jag köplats 269

Håll ut mina vänner!! Glöm inte att köpa en AC så det går att lira i sommarvärmen!!!!

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Skrivet av Onicoz:

Uppdatering från Inet.

Beställde mitt kort 01/10 - 14:04
ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

28/12 hade jag köplats 310
14/01 (idag) har jag köplats 269

Håll ut mina vänner!! Glöm inte att köpa en AC så det går att lira i sommarvärmen!!!!

Deras lista uppdaterad idag då eller? 😬

Permalänk
Medlem

Wohooo,"Din order håller nu på att plockas". Det var alltså tredje gången gillt på levdatum från Inet

Edit: EVGA 3080 FTW3 Ultra, beställt 11/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onicoz:

Uppdatering från Inet.

Beställde mitt kort 01/10 - 14:04
ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

28/12 hade jag köplats 310
14/01 (idag) har jag köplats 269

Håll ut mina vänner!! Glöm inte att köpa en AC så det går att lira i sommarvärmen!!!!

Troligtvis så kommer vi få våra kort i stort sätt samtidigt då vi ligger så nära varandra i beställningsdatum. Mitt nya bygge är onödigt fullsmetad med fläktar och en Noctua nh-d15 i ett Meshify 2, så tänker att den får själv agera som AC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Troligtvis så kommer vi få våra kort i stort sätt samtidigt då vi ligger så nära varandra i beställningsdatum. Mitt nya bygge är onödigt fullsmetad med fläktar och en Noctua nh-d15 i ett Meshify 2, så tänker att den får själv agera som AC.

Att likställa fläktar med AC är lite som att säga att en elvisp är en doppvärmare

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men har någon som köpt via Amazon lyckas få tag på nedladdningskod för Cod Cold war?

Permalänk
Skrivet av Osmanix:

Jag la en beställning på ett 3070 tuf (non-oc) igår fm och igår em hade de tagit bort den från hemsidan men fick reda på att jag va nr 26 i kön så jag vet inte om de tagit bort för att stoppa kön. Men det känns också konstigt eftersom inte fler har bokat än så eller om de tagit bort för att prishöjningar kommer.

Ah, ja där ser men, ringde du dom för att få veta köplats?

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erkaf:

Lite off topic, men har någon som köpt via Amazon lyckas få tag på nedladdningskod för Cod Cold war?

No “free lunch” on Amazon unfortunately

Permalänk

Någon som väntar eller fått ett MSI SUPRIM X 3080 från webbhallen? Kön på det kortet verkar inte super lång på webbhallen iallafall!