3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Över 4 månaders väntetid för vissa då med andra ord. Vid sådana väntetider är det bara till att skratta

Man får inte glömma att det bara kommer ett tiotal kort per leverans, och det är närmre 100 bokningar, så många som bokat på release får vänta längre än så 🥶

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Det är väl dock ingen som fått något OC eller non OC från Amazon heller om jag inte missat någon? Att vissa modeller inkommer är ju en sak, men jag har också läst några som fortf. väntar på dessa Asus-kort även på Amazon?
Missförstå mig rätt, jag är också glad för Amazons intåg i Sverige osv, men jag tycker som sagt dessa kort Amazon hittills levererat kan jämföras mest med NoN och deras "nyinkomna" OC-kort.
TL DR för de som vill ha ett kort ASAP just verkar ju vara:
Beställ ett icke Asus-kort från Amazon när det finns tillgängligt alternativt TUF OC från NoN då detta kort verkar ha väldigt kort kö då kortet inte funnits så länge i deras sortiment.
Hade själv aldrig ställt mig i kö på ngt av de "populära" modellerna från de vanliga ÅF i Sverige idag, för då lär man ju tyvärr få vänta...

Nej nej, det har du helt rätt i.
Det enda kortet jag faktiskt först kunde tänka mig efter FE var TUF OC, för att det var tystast och har bästa kylningen (luft).
TUF OC var det första kortet jag beställde efter att jag insett att det inte finns en chans i helvetet att man skulle få tag på ett FE, som jag kompromisslöst hade valt p.g.a. priset.

Så, sent ute valde jag den "bästa" modellen och fick snart lära mig hur bråttom det var. Det fanns lite andra kort, ibland - men de ville jag helst inte ha, på grund av ännu sämre pris och prestanda. Och snart fanns inte ens de. Jag super-sen med att beställa ett icke-FE kort. Jag var helt enkelt för "kräsen" när jag skulle lägga den största summan jag någonsin gjort på en datordel. Hur den meningen nu går ihop.

Jag ställde mig i köerna för varför inte, tills jag insåg vilken cirkus det här lanseringen har varit.
I takten de svenska butikerna kunde förse mig med mina beställningar skulle jag som tidigast fått kortet jag ville ha nån gång i Augusti, om inget radikalt hade förändrats... Men det är mindre troligt då det verkar råda halvledar-brist i hela världen nu, till och med jättarna inom bilproduktionen påverkas. Vid det här laget förstod jag även att 3080 TUF OC är det mest slutsålda OCH levererade av hela 3000-serien. Så mitt tips är att folk ger upp på den modellen.

Med det sagt så tar det 10 dagar från beställning till leverans för Amazon. Gigabyte Gaming OC kanske inte är det populäraste kortet, men det är definitivt inte opopulärt. Håll koll på Amazon's köpknappar säger jag bara!

Och all lycka till er i ert sökande!

Permalänk
Skrivet av draanexle:

1x 3080 EVGA FTW Ultra
1x Asus 3070 TUF oc
1x 1070 MSI gaming X

Egentligen så behöver jag knappt något GPU, spelar inte särskilt tunga spel ändå. Vill nog egentligen bara ha rejälare kylning så det blir tystare för att jag är onödigt ljudkänslig... :x

Då väljer du 3070'n för ljudet. TUF's kylning är det tystaste, mest effektiva i hela serien. Och den kommer driva dina icke-tunga spel.

Men EVGA FTW är 2:a på min lista efter 3080 TUF OC, då den har typ bäst balans mellan prestanda och kylning, med lite ljudligare kylning än TUF. Men även lite mer prestanda. Och eftersom detta då är 3080-kortet (det mest prisvärda av samtliga inom serien) så anser jag att du bör behålla 3080'n om du vill kunna testa nyare spel, spela på högre inställningar samt säkra att du kan göra det framöver. Ett 3080 är mer prisvärt, och det har även 20-25% högre prestanda än 3070, har jag för mig. Och oavsett så får du uppleva fler fps, under en längre tid.

MSI.... NEIN säger jag! Jag bojkottar MSI av för att två av mina gaming laptops för ett värde av sammanlagt nästan 40 000 kronor båda gick sönder kort efter garantitiden löpt ut. Gick det att laga då? Nej, för moderkortet var helt stekt på grund av att MSI använder sämre teknologi när de löder sina kort. Det hade tydligen till och med brunnit. Fick höra både första och andra gången av olika datorreparatörer att MSI är fullständigt skräp som håller sådan här kvalitet helt enkelt. Samma fel båda gångerna. Olika moderkort.

Så, för Ljud: ASUS 3070 TUF OC
För Prestanda & Framtid & Ekonomi (om man tänker prestanda / betald krona): EVGA FTW 3080.

Jag säger: 3080 ftw helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Hammondisch:

Då väljer du 3070'n för ljudet. TUF's kylning är det tystaste, mest effektiva i hela serien. Och den kommer driva dina icke-tunga spel.

Men EVGA FTW är 2:a på min lista efter 3080 TUF OC, då den har typ bäst balans mellan prestanda och kylning, med lite ljudligare kylning än TUF. Men även lite mer prestanda. Och eftersom detta då är 3080-kortet (det mest prisvärda av samtliga inom serien) så anser jag att du bör behålla 3080'n om du vill kunna testa nyare spel, spela på högre inställningar samt säkra att du kan göra det framöver. Ett 3080 är mer prisvärt, och det har även 20-25% högre prestanda än 3070, har jag för mig. Och oavsett så får du uppleva fler fps, under en längre tid.

MSI.... NEIN säger jag! Jag bojkottar MSI av för att två av mina gaming laptops för ett värde av sammanlagt nästan 40 000 kronor båda gick sönder kort efter garantitiden löpt ut. Gick det att laga då? Nej, för moderkortet var helt stekt på grund av att MSI använder sämre teknologi när de löder sina kort. Det hade tydligen till och med brunnit. Fick höra både första och andra gången av olika datorreparatörer att MSI är fullständigt skräp som håller sådan här kvalitet helt enkelt. Samma fel båda gångerna. Olika moderkort.

Så, för Ljud: ASUS 3070 TUF OC
För Prestanda & Framtid & Ekonomi (om man tänker prestanda / betald krona): EVGA FTW 3080.

Jag säger: 3080 ftw helt enkelt

Tror Gaming X Trio är tystast av alla? Dock varmare.

* Är dock förmodligen väldigt liten skillnad, och TUF-kortet har ju bättre kylning.

Permalänk
Medlem

är inte msi suprim det tystaste? 29dba.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Webhallen har nu för första gången sedan release en bekräftad leverans av 3080 STRIX Non-OC! Tog sin lilla tid men verkar komma in 22:a Januari

https://www.webhallen.com/se/product/324098-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Håller tummarna att det kommer in Strix-kort!

TUF har haft många "bekräftade leveranser" men dom har alltid blivit försenade och sedan försvunnit.
(Det kanske har kommit en handfull kort, men det känns alltid som att dom lovade leveranserna från Asus aldrig kommer fram).

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

är inte msi suprim det tystaste? 29dba.

Yup. I mitt fall existerar dock inte MSI, då jag bojkottar dem. Varför? Skitkvalitet rakt igenom.

https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-3080-supri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

är inte msi suprim det tystaste? 29dba.

Ja men fläktarna går i lägre hastighet vilket resulterar i ett varmare kort.
Länken som är delad ovanför mitt inlägg har bra info/jämförelse om det.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

stand by my statement 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Hammondisch:

Yup. I mitt fall existerar dock inte MSI, då jag bojkottar dem. Varför? Skitkvalitet rakt igenom.

https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-3080-supri...

Mitt Suprim X osar av kvalitet. Hade både Suprim X och Strix OC hemma och valet var enkelt. Byggkvaliteten var högre, medan både temp och volym var lägre.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Lyckan är total när man lyckas få tag på ett 3080, och så är det defekt.. Suck. Lär bli en lång väntan på ett nytt ex.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old Insight:

Lyckan är total när man lyckas få tag på ett 3080, och så är det defekt.. Suck. Lär bli en lång väntan på ett nytt ex.

Fan vad tråkigt, vad var det för fel?

Många som har för klena nätaggregat, inte det som är fel?

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Fan vad tråkigt, vad var det för fel?

Många som har för klena nätaggregat, inte det som är fel?

Sitter på ett Seasonic FOCUS GX 750W, så strömtillförseln borde inte vara något problem.

Problemet jag får är att drivarna konstant kraschar. Får följande error typ var 5:e sekund (i Event Viewer):

The description for Event ID 14 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

Efter varje error så försöker Windows installera om drivarna, men kraschar igen och igen.

Dessutom står det i Device Manager: "Code 43: Windows has stopped this device because it has reported problems".

Körde DDU i Safe Mode innan jag satte i kortet, och provade att köra den igen ett flertalet gånger för att utesluta någon drivarkonflikt. Ingen lycka. Provade att köra två separata PCI-E-kablar från mitt nätagg (använde först en kabel med två anslutningar), men gjorde ingen skillnad. Provade att rensa moderkortets BIOS, ingen skillnad.

Funkar prima när jag trycker tillbaka mitt Vega 56.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old Insight:

Sitter på ett Seasonic FOCUS GX 750W, så strömtillförseln borde inte vara något problem.

Problemet jag får är att drivarna konstant kraschar. Får följande error typ var 5:e sekund (i Event Viewer):

The description for Event ID 14 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

Efter varje error så försöker Windows installera om drivarna, men kraschar igen och igen.

Dessutom står det i Device Manager: "Code 43: Windows has stopped this device because it has reported problems".

Körde DDU i Safe Mode innan jag satte i kortet, och provade att köra den igen ett flertalet gånger för att utesluta någon drivarkonflikt. Ingen lycka. Provade att köra två separata PCI-E-kablar från mitt nätagg (använde först en kabel med två anslutningar), men gjorde ingen skillnad. Provade att rensa moderkortets BIOS, ingen skillnad.

Funkar prima när jag trycker tillbaka mitt Vega 56.

Du kör inte med en pcie riser?

Permalänk

Vissa seasonic nätagg har och har haft stor problem med krävande grafikkort så kan vara värt att utesluta den faktorn först. Alltså även när dessa nätagg varit överspeccade har det uppstått crashproblem. 30xx korten har dragit detta till sin spets liksom.

Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort mot mig... Fastnade i den här tråden utan någon rusning att få tag på ett 3080 och beställde nyss ett 3080 suprim x. Jag vet inte ens hur det gick till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

Vad har ni gjort mot mig... Fastnade i den här tråden utan någon rusning att få tag på ett 3080 och beställde nyss ett 3080 suprim x. Jag vet inte ens hur det gick till.

Jag hoppas att du inte följer mitt exempel och fortsätter läsa denna tråden mer eller mindre dagligen. Det är något speciellt med jakten.

Något fel måste det ju vara på mig som fortfarande letar och då har jag haft 3080 sedan början av oktober.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

hehe ja man blir en addict på denna tråden 😋

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av MALmen:

Du kör inte med en pcie riser?

Det gör jag inte, men när jag satt och sydde ihop min förra post så fick jag snilleblixten att söka på Code 36 + 3080 (riktig felsökningstabbe där), och då fick jag upp en tråd med folk som hade samma fel utan och med risers (eureka!). Trådskaparen sa att lösningen för hen var att tvinga PCI_E-slotten till Gen3. Sprang och bytte kort lite snabbt, och fantastiskt nog så funkar det nu! "Device is working properly" i Device Manager efter att drivare installerats, och har inte kraschat någon gång. Ibland hjälper det att skriva av sig tydligen, tack för det.

Skrivet av Skrivkramp:

Vissa seasonic nätagg har och har haft stor problem med krävande grafikkort så kan vara värt att utesluta den faktorn först. Alltså även när dessa nätagg varit överspeccade har det uppstått crashproblem. 30xx korten har dragit detta till sin spets liksom.

Ska ha detta i åtanke nu när jag testar vidare, förhoppningsvis så klarar det sig under belastning nu när jag faktiskt kan testa.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Skrivet av Bratfalken:

Men räkna inte med samma kraft i de mobila som i stationära då effektgränserna är satta mycket lägre, Linus hade en harang om detta, minns inte effekterna, men att ett mobilt chip skulle få dra 300 watt+ som mitt 3080 Tuf OC i en bärbar dator kan man ju bara glömma, rena kortslutningen för batteriet, även med väggen inkopplad är det mycket värme att få ur dessa.

Skrivet av Old Insight:

Sitter på ett Seasonic FOCUS GX 750W, så strömtillförseln borde inte vara något problem.

Problemet jag får är att drivarna konstant kraschar. Får följande error typ var 5:e sekund (i Event Viewer):

The description for Event ID 14 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

Efter varje error så försöker Windows installera om drivarna, men kraschar igen och igen.

Dessutom står det i Device Manager: "Code 43: Windows has stopped this device because it has reported problems".

Körde DDU i Safe Mode innan jag satte i kortet, och provade att köra den igen ett flertalet gånger för att utesluta någon drivarkonflikt. Ingen lycka. Provade att köra två separata PCI-E-kablar från mitt nätagg (använde först en kabel med två anslutningar), men gjorde ingen skillnad. Provade att rensa moderkortets BIOS, ingen skillnad.

Funkar prima när jag trycker tillbaka mitt Vega 56.

Ibland kan de va så illa som att behöva formatera datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old Insight:

Sitter på ett Seasonic FOCUS GX 750W, så strömtillförseln borde inte vara något problem.

Problemet jag får är att drivarna konstant kraschar. Får följande error typ var 5:e sekund (i Event Viewer):

The description for Event ID 14 from source nvlddmkm cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

Efter varje error så försöker Windows installera om drivarna, men kraschar igen och igen.

Dessutom står det i Device Manager: "Code 43: Windows has stopped this device because it has reported problems".

Körde DDU i Safe Mode innan jag satte i kortet, och provade att köra den igen ett flertalet gånger för att utesluta någon drivarkonflikt. Ingen lycka. Provade att köra två separata PCI-E-kablar från mitt nätagg (använde först en kabel med två anslutningar), men gjorde ingen skillnad. Provade att rensa moderkortets BIOS, ingen skillnad.

Funkar prima när jag trycker tillbaka mitt Vega 56.

Har du möjlighet att testa kortet i någon bekants rigg?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Håller tummarna att det kommer in Strix-kort!

TUF har haft många "bekräftade leveranser" men dom har alltid blivit försenade och sedan försvunnit.
(Det kanske har kommit en handfull kort, men det känns alltid som att dom lovade leveranserna från Asus aldrig kommer fram).

Jojo, några leveranser blev försenade i December men kan lova dig att inga ”försvunnit” dom kommer fram men grejen är att det oftast bara är ett lägre tvåsiffrigt antal som butikerna får per leverans.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av HumbleGamer:

Ibland kan de va så illa som att behöva formatera datorn.

Misstänker att citatet från mig råkat följa med då det var en helt annan diskussion? Jag har inte behövt formatera en enda dator sedan 2013 då jag byggde denna med Windows 7 Ultra, jag ger aldrig upp och börjar om.

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Mitt Suprim X osar av kvalitet. Hade både Suprim X och Strix OC hemma och valet var enkelt. Byggkvaliteten var högre, medan både temp och volym var lägre.

Det är dock insidan som räknas. Deras lödningsteknik är undermålig jämfört med exempelvis Asus, och deras support är ännu värre som systematiskt försöker ta betalt för reparation av sina trasiga produkter även inom garantitiden.

Jag är bara en tomte på ett forum, men jag har personligen blivit snuvad på två bärbara datorer som båda kraschade inom ett år efter garantitiden tog slut.

Dubbelkolla gärna deras reviews över nätet.
Jag kommer då aldrig mer ha med Msi att göra.

Hoppas ditt kort håller.

Mina datorer osade också kvalitet, hade inte köpt dem annars. 👍

Permalänk
Skrivet av Hammondisch:

Det är dock insidan som räknas. Deras lödningsteknik är undermålig jämfört med exempelvis Asus, och deras support är ännu värre som systematiskt försöker ta betalt för reparation av sina trasiga produkter även inom garantitiden.

Jag är bara en tomte på ett forum, men jag har personligen blivit snuvad på två bärbara datorer som båda kraschade inom ett år efter garantitiden tog slut.

Dubbelkolla gärna deras reviews över nätet.
Jag kommer då aldrig mer ha med Msi att göra.

Hoppas ditt kort håller.

Mina datorer osade också kvalitet, hade inte köpt dem annars. 👍

Vi har helt enkelt olika uppfattningar om MSI Jag har bara haft bra erfarenheter. Med det sagt, så har jag även haft det med Asus, och EVGA. Denna gången var det dock MSI som drog längsta strået för egen del De flesta reviews verkar ju hålla med mig dessutom. Vad gäller lödningsteknik har jag inga källor på det, inget jag jämför mellan korten och det har jag inte sett i några reviews heller. Det folk generellt verkar haka upp sig på är att exempelvis Suprim X kör 4x MLCC och 2x Poscap, medan Strix kör 6x MLCC, utan att egentligen veta skillnaden. Nån har sagt nån gång att MLCC är bättre än poscap och då blir Suprim X per automatik sämre. Detta kan vi orda om i evigheter, och jag ville egentligen inte starta en diskussion, mer än att jag hakade upp mig på "skitkvalitet" rakt igenom, vilket jag och många anser inte stämmer

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Vi har helt enkelt olika uppfattningar om MSI Jag har bara haft bra erfarenheter. Med det sagt, så har jag även haft det med Asus, och EVGA. Denna gången var det dock MSI som drog längsta strået för egen del De flesta reviews verkar ju hålla med mig dessutom. Vad gäller lödningsteknik har jag inga källor på det, inget jag jämför mellan korten och det har jag inte sett i några reviews heller. Det folk generellt verkar haka upp sig på är att exempelvis Suprim X kör 4x MLCC och 2x Poscap, medan Strix kör 6x MLCC, utan att egentligen veta skillnaden. Nån har sagt nån gång att MLCC är bättre än poscap och då blir Suprim X per automatik sämre. Detta kan vi orda om i evigheter, och jag ville egentligen inte starta en diskussion, mer än att jag hakade upp mig på "skitkvalitet" rakt igenom, vilket jag och många anser inte stämmer

Jag äger inget av korten så jag får anses vara objektiv :), med det sagt så tycker jag att ASUS PCB är jäkligt snygga! ASUS har även bättre VRM-lösning med 22 steg mot 20 på MSI (om jag minns rätt), kanske på gott o ont då fler skapar mer värme. Det som är intressant är att en del recensioner säger att MSI låter mer och går varmare än ASUS och andra säger tvärt om. Kanske otur med vissa exemplar där de inte lyckats få full kontakt mellan komponenter och kylare?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Jag äger inget av korten så jag får anses vara objektiv :), med det sagt så tycker jag att ASUS PCB är jäkligt snygga! ASUS har även bättre VRM-lösning med 22 steg mot 20 på MSI (om jag minns rätt), kanske på gott o ont då fler skapar mer värme. Det som är intressant är att en del recensioner säger att MSI låter mer och går varmare än ASUS och andra säger tvärt om. Kanske otur med vissa exemplar där de inte lyckats få full kontakt mellan komponenter och kylare?

Jag tror summa summarum är att vilket kort du än väljer, så får du ett bra kort Strix OC tyckte jag såg bättre ut än Suprim X på fläktsidan, men den pekar ju oftast nedåt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om Strix Oc 3080?
Om de trappat upp produktionen, leveranser osv?
Har inte sett Asus David här på ett tag nu. Lite info hade inte vart fel.
8e december var min kö-plats 143
Idag fick jag reda på att jag ligger på 74
Känns som om man är riktigt nära nu men ändå inte 😁

Bokade 1/10
Butik Inet

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Någon som hört något om Strix Oc 3080?
Om de trappat upp produktionen, leveranser osv?
Har inte sett Asus David här på ett tag nu. Lite info hade inte vart fel.
8e december var min kö-plats 143
Idag fick jag reda på att jag ligger på 74
Känns som om man är riktigt nära nu men ändå inte 😁

Bokade 1/10
Butik Inet

Bokade samma modell 3/10, när jag frågade innan idag hade jag plats 73 (om jag nu inte minns fel, satt i ett digitalt möte samtidigt som jag halvt fokuserade på), och nån vecka innan jul hade jag också något runt 14x

Jag försökte fråga om han kunde svara på ungefär hur många kort de får in i veckan men det gick inte att få reda på =(
Så det känns som att det kommer in större leveranser än vad det gjort tidigare, hoppas jag...

Edit: Också inet

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Kung! Där ser man.

Tack för dina uppdateringar du gett igår och idag. När man suttit och väntat sedan september på leverans så får man upp hoppet igen även om det bara är något litet och det är skönt att bara höra att något faktiskt händer medans man sitter och väntar hehe

Mycket riktigt uppdaterades det för någon timme sen med nytt leveransdatum 20 januari hos komplett.

Skrivet av ProbablyMaxy:

When did you order your card?

3080 Asus TUF OC beställt 19e september 21.30 ca. Polare har fått samma datum inatt med ett Asus 3080 TUF NON-OC beställd 14.57 17 september.