Källkod för vaccin mot COVID-19 dissekeras

Permalänk
Melding Plague

Källkod för vaccin mot COVID-19 dissekeras

Holländsk hobbyforskare avkodar Pfizer/Biontechs vaccin mot COVID-19 genom att ta till programmeringskunskaper.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt 😃

Permalänk
Medlem

Gug naturligtvis!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Polishwarrior:

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

Ja, passar du dig inte så får du 5G också.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jepp, förstod allt. Klart och tydligt. Så uppenbart.
/s

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tagit bort en sidodiskussion som var baserad på totalt felaktiga siffror.

Citat:

Skriver ej mer i denna tråd då en sådan diskussion går off-topic

Bra där, kolla gärna över matematiken bakom procentsatsen också

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Polishwarrior:

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

Nej, stamceller används ej. Din profet Alex Jones & Co har fel - igen.

Alla ingredienser - förut mRNA:et från viruset - har använts i många andra vaccin och är välkända och välforskade om potentiella biverkningar vilket är mer eller mindre obefintliga. Medicin fungerar som så att antingen får du allvarliga biverkningar inom cirka 60 dagar efter ett givet vaccin eller så får du inga alls.

Majoriteten av personer som får allvarliga biverkningar hade fått det från i princip alla vaccin och många olika andra proteinkällor. Deras tillsynes unika immunförsvar överreagerar på vissa främmande proteinliknande molekyler. Överallergiska helt enkelt vilket är ytterst tragiskt i rådande tider.

Tyvärr har en stor del av MSM hamnat i en intressekonflikt där de vill behålla läsare genom att indirekt ge en plattform för antivaxxers genom att skapa tvivel. För ett par dagar såg jag Aftonblaskans rubrik, "Nytt muterat virus - kan stå emot vaccin" vilket är idiotiskt att ens spekulera om eftersom det kan knuffa osäkra personer som borde ta vaccinet till att inte ta det.

Min källa? Denna snubbe som är genetiker och arbetar med att ta fram andra vaccin så han är rätt insatt: https://www.youtube.com/watch?v=c_IeRaYPhAs
(Ja, du har kommit rätt. Det har gått så långt nu att en snubbe som streamar Super Mario Maker 2 på sin fritid och arbetar annars som genetiker och vaccinutvecklare har mer vett att säga än MSM som vill tjäna pengar på människors rädsla i riktigt farliga tider - första 5 minuter i klippet pratar han om vaccin, mycket sevärt!)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polishwarrior:

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

mRNA vaccin använder syntetiskt mRNA, de använder inga cellinjer från foster.

AstraZeneca använder cellinjer, HEK293, som ursprungligen kommer från ett foster (från 70talet) för att skapa stora mängder av det modifierade adenoviruset men de finns inte kvar i det slutliga vaccinet. De förstörs av viruset och sedan tvättas resterna bort. Hela historien kan du läsa här, det är intressant läsning
https://www.snopes.com/fact-check/astrazeneca-covid-vaccine-f...

Permalänk
Medlem

Detta är en av de bättre animationer (som dessvärre är avhugget i artikeln i länken tidigare nämnt då det är gjort som en filmsnutt och inte använder gif-filen direkt) i vad som händer i celler hela tiden https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Protein_translation.g... - vänta hela tiden ut på gif så ger det en aning i hur proteiner skickas igenom cellväggen

- det är en massa saker som skall klicka och gå i rätt ordning och detta i en soppa av alla möjliga molekyler som simmar runt och skakar och vibrerar och masseras av värmen och det handlar om slump att rätt ämnen kommer i rätt ordning och i rätt intervall tillräckligt ofta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Polishwarrior:

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

Tror du det spökar för människor som har fått organ donerade också? Hjärtpatienter bör ju ligga nära till hands för något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polishwarrior:

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Bästa förklaringen för dummies hur ett mRNA vaccin fungerar och varför de är så ofarliga. Komisk förklaring till på köpet så läs!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159405267365798...

(Ja, det är 15 bilder från en tweet, men väl värt o läsa)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

"Sverige vaccinerade 60 procent av befolkningen mot svininfluensan, Tyskland bara 8. Trots det redovisar de båda länderna samma dödlighet. Den kostsamma massvaccineringen av över fem miljoner svenskar beräknas enbart ha räddat sex liv, visar SvD:s granskning."

400 barn fick sina liv förstörda av narkolepsi.

Även om RNA-vacciner är ofarligt, så finns det flertal hjälpämnen som inte behöver vara det.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Majoriteten av personer som får allvarliga biverkningar hade fått det från i princip alla vaccin och många olika andra proteinkällor. Deras tillsynes unika immunförsvar överreagerar på vissa främmande proteinliknande molekyler. Överallergiska helt enkelt vilket är ytterst tragiskt i rådande tider.

Men hur är det med hjälpämnena i ett vaccin till exempel, eller för den delen vanlig medicin. Jag vet flera som reagerar olika på vanlig medicin med samma verkningsämne medans hjälpämnena skapar en negativ reaktion från ett märke.
Polyetylenglykol, PEG är en mikroplast(fina grejer, mer plast i allt vi stoppar i oss) https://sv.wikipedia.org/wiki/Polyetylenglykol

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/usa-utreder-al...

Om det nu är allergiska reaktioner som går över eller blir bestående, jag tror ändå jag väntar tills det det finns mer forskning på det här.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

"Sverige vaccinerade 60 procent av befolkningen mot svininfluensan, Tyskland bara 8. Trots det redovisar de båda länderna samma dödlighet. Den kostsamma massvaccineringen av över fem miljoner svenskar beräknas enbart ha räddat sex liv, visar SvD:s granskning."

400 barn fick sina liv förstörda av narkolepsi.

Även om RNA-vacciner är ofarligt, så finns det flertal hjälpämnen som inte behöver vara det.

Fast det här är inte svininfluensan.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Polishwarrior:

Frågan är om familjemedlemmar till det där aborterade fostret, som man tagit celler från för att göra vaccinet, kommer att spöka hos en efter att man vaccinerat sig?

Själv är jag mer rädd för att 5G ska göra mig gravid. 😘

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Själv är jag mer rädd för att 5G ska göra mig gravid. 😘

Vet de som blivit föräldrar efter att ha druckit alkohol på fest också, så inte bara 5G som är farligt.

Vad jag har förstått så finns det en mängd olika covid19 vaccin som bygger på allt ifrån traditionella metoder till pfizers hitech vaccin så det bör väl finnas något vaccin som passar var och en kan jag tycka.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Men hur är det med hjälpämnena i ett vaccin till exempel, eller för den delen vanlig medicin. Jag vet flera som reagerar olika på vanlig medicin med samma verkningsämne medans hjälpämnena skapar en negativ reaktion från ett märke.
Polyetylenglykol, PEG är en mikroplast(fina grejer, mer plast i allt vi stoppar i oss) https://sv.wikipedia.org/wiki/Polyetylenglykol

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/usa-utreder-al...

Om det nu är allergiska reaktioner som går över eller blir bestående, jag tror ändå jag väntar tills det det finns mer forskning på det här.

PEG är en polymer ingen microplast, sedan att någon miljöpartist har editerat Wikipedia och givit PEG epitetet i fråga är spännande. PEG används för att ändra viskositeten i injektonen, eller facilitera upptagningen av substansen i kroppen. Du hittar det i allt från tandkräm, hudkräm, tvål och shampoo.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Även om RNA-vacciner är ofarligt, så finns det flertal hjälpämnen som inte behöver vara där.

Spännande, nämn vilka hjälpämnen som inte behövs och varför. Sedan får du gärna motivera vad du baserar din påstående från? YouTube? Jag är nyfiken

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Hur kan han vara så säker att den är så bra, det har kommit in fall när folk har blivit svårt sjuka av att ta den.

Jag tänker så här om den är så bra som många säger, så skulle dom viktiga personer ta först då dom tänker bara på sig själv. Sen så väntar jag tills minst en miljon har taget och väntar några månader för att se hur många som har blivit skadad av den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Bästa förklaringen för dummies hur ett mRNA vaccin fungerar och varför de är så ofarliga. Komisk förklaring till på köpet så läs!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159405267365798...

(Ja, det är 15 bilder från en tweet, men väl värt o läsa)

Direktlänk till Twitter-tråden:
https://www.twitter.com/WheatNOil/status/1339624815137722368

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om du vaccinerar 100 miljoner människor idag, långtidseffekterna är fortfarande okända och kommer vara en överskådlig framtid.

Vi har:
* Helt ny RNA-teknik,
* Artificiell aminosyra
* Läkemedelsförsäkringen har inte godkänt vaccinet för ersättning (kanske ändras)

Troligtvis är det mycket farligare att dricka alcohol än att ta vaccinet.

Permalänk
Hjälpsam

Kanske räcker att ladda ned virusdefinitioner, slipper att gå och vaccinera sig.
Jag skall ta sprutan så fort jag får, kan knappt vänta till dess att denna jävla Covid 19, skall sluta dominera så mycket i våra liv!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hur kan han vara så säker att den är så bra, det har kommit in fall när folk har blivit svårt sjuka av att ta den.

Jag tänker så här om den är så bra som många säger, så skulle dom viktiga personer ta först då dom tänker bara på sig själv. Sen så väntar jag tills minst en miljon har taget och väntar några månader för att se hur många som har blivit skadad av den.

Jämför risken och konsekvenserna att bli dålig av vaccinet och COVID-19 så blir det ett skrattretande enkelt beslut. Det är även inte bara risken COVID-19 har för en själv, utan genom att vaccinera sig så minimerar man risken att smitta andra inklusive de som inte kan tag vaccinet av hälsoskäl. Det är inte bara dumt ur ett rationellt perspektiv, utan snarare mer själviskt att inte tag vaccin för att man är rädd för extremt sällsynta reaktioner för en själv. (Bäst för både en själv och andra att tag vaccinet.)

Men såvitt jag vet (inte letat så mycket) är den enda allvarliga reaktionen, som väldigt få har fått, allergi. Med andra ord en jämförbar (inte exakt) risk med varje gång man äter något nytt...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Spelar ingen roll om du vaccinerar 100 miljoner människor idag, långtidseffekterna är fortfarande okända och kommer vara en överskådlig framtid.

Vi har:
* Helt ny RNA-teknik,
* Artificiell aminosyra
* Läkemedelsförsäkringen har inte godkänt vaccinet för ersättning (kanske ändras)

Troligtvis är det mycket farligare att dricka alcohol än att ta vaccinet.

Jag förstår att det kan låta läskigt med en "artificiell" aminosyra, men sanningen är att molekyler inte bryr sig om varifrån de kommer, ser två molekyler likadana ut kommer de bete sig på samma sätt och ha samma funktioner oavsett om kroppen har syntetiserat dem eller om de är framtagna i ett labb. Jämför till exempel med insulin, som tagits av många miljoner människor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Jämför risken och konsekvenserna att bli dålig av vaccinet och COVID-19 så blir det ett skrattretande enkelt beslut. Det är även inte bara risken COVID-19 har för en själv, utan genom att vaccinera sig så minimerar man risken att smitta andra inklusive de som inte kan tag vaccinet av hälsoskäl. Det är inte bara dumt ur ett rationellt perspektiv, utan snarare mer själviskt att inte tag vaccin för att man är rädd för extremt sällsynta reaktioner för en själv. (Bäst för både en själv och andra att tag vaccinet.)

Men såvitt jag vet (inte letat så mycket) är den enda allvarliga reaktionen, som väldigt få har fått, allergi. Med andra ord en jämförbar (inte exakt) risk med varje gång man äter något nytt...

Varför skulle jag ta ett vaccin som inte ens har kommit förbi FAS 2, när ett vaccin har kommit förbi FAS 3 då bruka man säga att vaccin är säkert och man vågar rullar ut det för hela världen.

Sen verka det finnas olika vaccin mot COVID-19, oklart viken som har testat men det har inkommit att folk har dött av att ta den.

Jag skulle inte se mig som själviskt att ta ett otestat vaccin, det är mer självmord i mina ögon.

§1 /Mod
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hur kan han vara så säker att den är så bra, det har kommit in fall när folk har blivit svårt sjuka av att ta den.

Jag tänker så här om den är så bra som många säger, så skulle dom viktiga personer ta först då dom tänker bara på sig själv. Sen så väntar jag tills minst en miljon har taget och väntar några månader för att se hur många som har blivit skadad av den.

Det finns folk som har fått allergiska reaktioner, är det dem du syftar på? Man kan få en allergisk reaktion av i princip alla nya substanser som kroppen träffar på och det inkluderar mat, läkemedel och vaccin. De som fått allvarlig allergisk reaktion tidigare, så kallad anafylaxi, har ökad risk att få det på nytt när de exponeras för nya ämnen. Man har då en allergibenägenhet så att säga. De som fått anafylaxi av vaccinet hade också haft anafylaktisk reaktion tidigare. Därför avråder man i nuläget de som har en allvarlig allergi mot något annat (t ex jordnötter) från att ta vaccinet.

Jag hade dock inte tänkt som du gör, utan snarare hade jag kollat på de som vet mest om detta, nämligen sjukvårdspersonal. Som någon som hör till denna krets kan jag lova dig att de allra flesta kommer att ta vaccinet så fort möjlighet finns. I USA har läkare på vissa sjukhus protesterat då de inte prioriterats tillräckligt när man fördelat de första batcherna. Tror du de hade gjort det om det fanns en utbredd misstro mot vaccinet inom professionen?

delar borttagna pga rensning /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

"Sverige vaccinerade 60 procent av befolkningen mot svininfluensan, Tyskland bara 8. Trots det redovisar de båda länderna samma dödlighet. Den kostsamma massvaccineringen av över fem miljoner svenskar beräknas enbart ha räddat sex liv, visar SvD:s granskning."

400 barn fick sina liv förstörda av narkolepsi.

Även om RNA-vacciner är ofarligt, så finns det flertal hjälpämnen som inte behöver vara det.

Fast det är inte fastställt att alla 400 barn fick narkolepsi av svininfluensa sprutan, Tyvär drabbas barn varje år av den sjukdomen.

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/sallsynta-halso...

Sen är det helt olika tillvärkning av svininfluensan och covid 19 vaccin.