CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar"

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar"

För att lugna investerare presenterar CD Projekt Red försäljningssiffror för Cyberpunk 2077 under perioden 10 till 20 december.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel

Permalänk
Medlem

Hur stor andel av dessa har returnerats?

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

En undrar hur många återköp det blivit..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av nikwhatsup:

Hur stor andel av dessa har returnerats?

Artikeln innehåller mer än en rubrik.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

13 miljoner köp och 12 miljoner returns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

13 miljoner köp och 12 miljoner returns?

Så 25 miljoner köp totalt i så fall?

Permalänk
Medlem

"CD Projekt Reds bästsäljare The Witcher 3 släpptes år 2015 och hade fram till våren 2020 passerat en försäljning på 28 miljoner exemplar. Bäst sålde spelet år 2019, då det såldes vid 6 miljoner tillfällen."

De får sannolikt tacka Witcher serien för det. Kanske planerar de en Cyberpunk serie med Netflix om några år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Hur stor andel av dessa har returnerats?

Skrivet av crash:

13 miljoner köp och 12 miljoner returns?

Dom har redan räknat bort returer.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nikwhatsup:

Hur stor andel av dessa har returnerats?

Kanske missuppfattar deras uttalande men ingen tycker jag det låter som, estimat med refunds medräknade.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Just storyn och de tillhörande sid-uppdragen tyckte jag var enormt najs, samt den som handlade om taxi servicen.
Jag brukar tänka att om jag kommer ned under 1$/timme så är köpet värt pengarna så detta lyckades jag komma ned till.
Vill spela igenom spelet igen och 100% spelet när den planerade stora patchen kommer efter februari, då kanske jag lyckats knipa ett 3070 också!

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Cyberpunk :

Permalänk

Spelet har en av spelvärldens bästa AI!

Permalänk

Så mång ungdomar som läser hemifrån nu så är det inte konstigt att detta spel säljer så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

"CD Projekt Reds bästsäljare The Witcher 3 släpptes år 2015 och hade fram till våren 2020 passerat en försäljning på 28 miljoner exemplar. Bäst sålde spelet år 2019, då det såldes vid 6 miljoner tillfällen."

De får sannolikt tacka Witcher serien för det. Kanske planerar de en Cyberpunk serie med Netflix om några år?

Kan ju också ha göra med att den kostade runt 10-15€ för GOTY edition.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Har vi fått rätsida på hur många av de 13 miljoner exemplaren som returnerats? Orkar inte läsa artikeln.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Snart 100h.
Går mest runt och lattjar med katanan/lootar & craftar bättre gear.

Kunde optimerats innan släpp men patchen gjorde det bättre för mig.

Nu inväntas DLC. Tycker kartan är tillräckligt stor för fyllas med content.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

"Särskilt anmärkningsvärt är att CD Projekt Red inte enbart räknat bort alla returer, utan även de som valt att förboka spelet."

Så det här innefattar inte de 8 miljoner exemplaren de sålde via pre-orders? Mäkta imponerande!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Oj vilken slakt, synd Avanza bara har en tracker: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/...

Men det kan vara värt snart att gå in för fin gain, kolla bara på Blizzards uppgång sen Kina fadäsen. 6 mån bort så är allt glömt och DLCer kommer sälja som smör.

Med det sagt tycker jag ledningen för CD Projekt Red visat sig extremt inkompetenta. Men vad är nytt med det? De flesta är ju det...

Permalänk
Medlem

Tycker inte spelet verkar nåt speciellt. Jag lär inte köpa det pga min ekonomi

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Kanske bästa spelet jag har spelat

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AMD-FX:

Tycker inte spelet verkar nåt speciellt. Jag lär inte köpa det pga min ekonomi

Vilka spel är något speciellt i din mening? Så man vet vilka alternativ man ska hålla koll på om Cyberpunk (på PC) inte håller måttet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Snart 100h.
Går mest runt och lattjar med katanan/lootar & craftar bättre gear.

Kunde optimerats innan släpp men patchen gjorde det bättre för mig.

Nu inväntas DLC. Tycker kartan är tillräckligt stor för fyllas med content.

Finns stora tomma områden som säkert kommer husera expansionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vilka spel är något speciellt i din mening? Så man vet vilka man ska hålla koll på om Cyberpunk (på PC) inte håller måttet.

Jag kollade en video som en f.d. tjejkompis spelade in. Verkar som hon också röttnat redan efter någon vecka bara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Imponerande, men antar att det delvis hänger ihop med att många är hemma istället för på jobb eller i skola. Andra spel i samma genre, typ Animal Crossing, har ju också gått extremt bra.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av spelen som returnerats. Kanske 1 miljon?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

När alla casuals blir en majoritet som inte bryr sig om dålig speldesign, buggar, och allt annat tjafs så känns det lite hopplöst att man själv gjorde en refund när det ändå går så bra för företaget.

Skrivet av Sarato:

Undrar hur många av spelen som returnerats. Kanske 1 miljon?

Kan ju lätt varit 2 miljoner eller mer. Men den siffran spelar ju nada om casuals inte förstår hur pass dålig release detta var och inte gör retur (på något som är långt ifrån färdigt). "AAA" titlar är ju numera casual-underhållning på flappy-bird nivå. Så länge det väcker intresse hos en 12-åring som fått sin första konsol så gör det väl ingen skillnad.

Jag trodde personligen att CDPR stod för något mer och skulle åtminstone låtsas att det här var en IP de brytt sig om.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kollade en video som en f.d. tjejkompis spelade in. Verkar som hon också röttnat redan efter någon vecka bara

Jag är också lite nyfiken.
Vilka spel är något speciellt i din mening?

Finns en hel del andra släpp senaste tiden. Kanske finns lite bra tips

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Spelet har en av spelvärldens bästa AI!

Om spelet var släppt 2007 möjligen

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Finns stora tomma områden som säkert kommer husera expansionerna.

Tror det med, skulle lätt få plats med en till mindre stad.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.