LSI Kort SAS eller SATA kontrollerkort sökes!

Permalänk
Medlem

LSI Kort SAS eller SATA kontrollerkort sökes!

Hej,
Söker kontrollerkort till ny lekserver.
Ex. IBM m1015 med 9220-8i, PERC H200 eller liknande/motsvarande.

Har inte superkoll så kom med förslag bara, krav är under 500kr inkl. Frakt och med minst en uppsättning SATA kablar.

Köpes omgående, kan hämtas i Stockholms regionen.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

hej.
Har tyvärr inget kort att sälja men jag frågade samma i denna tråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1618642-sas-kontroller...

Jag köpte alla kablar jag listade i tråden samt ett Dell H200-kort som jag flashade till IT-FW och det funkar kanon.

Så hittar du inget kan du få bra tips i tråden

Permalänk
Medlem

Har en HP Smart Array P400i/256MB Controller om det passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Har en HP Smart Array P400i/256MB Controller om det passar

Tack, men tror jag avstår just den då inte verkar vara det jag söker snarare en bra HW raid lösning.

Permalänk
Medlem

Hittade ett IT-flashat Inspur 9211-8i inkl 2st kablar (1SAS->4SATA) 6gb för 375:- inkl frakt på ebay.. får se när det dyker upp bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Hittade ett IT-flashat Inspur 9211-8i inkl 2st kablar (1SAS->4SATA) 6gb för 375:- inkl frakt på ebay.. får se när det dyker upp bara

Nice, hittar många fina där med men typ 4-8v leverans.
Annars hade jag beställt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Nice, hittar många fina där med men typ 4-8v leverans.
Annars hade jag beställt där.

Det står 11:e februari men det kan gå betydligt snabbare än så. Jag håller tummarna men jag har inte så bråttom

Permalänk
Medlem

Med "minst en uppsättning", menar du en fanout cable eller 2?

Har 2st. SAS2008-kort i min server (ett IBM M1015 och ett LSI 9211-8i). Båda flashade till IT-mode utan bootbios. Håller på att byta diskar i servern till större och eventuellt blir ett kort över. Bara en fanout cable som blir över då dock.

Permalänk
Medlem

Minst en fanout menar jag så blir toppen om du har ett kort över, säg till om det blir tillgängligt på pm eller här i tråden.