Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vad hindrar dig från att aktivera ett sidequest bara? Är det inte vanligt att main quest blir highlightat automatiskt?

(Har inte spelat förbi till act 2, så läste inte spoilern).

Stämmer dåligt med storyn och en del försvann tyvärr. Får se om de kommer fram igen.

Permalänk
Medlem

Kan väl uppdatera gällande Amazon order för 271kr. La en ny beställning efter att ha snackat med supporten & den är nu skickad.
Prismatchning gjordes, men istället för att få tillbaka pengar så la dem det som kredit för ett nytt köp hos dem.. lite segt, men lär väl ändå handla något från dem i framtiden...

/M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Stämmer. Men jag såg ju att mitt sikte var överallt utom där det skulle vara. Likadant i strider efter.

Mitt lirande ser ut så här:

"Fiende hoppar fram"......
....
.....

Mina nerver *öh. Det är en fiende där*...
...

Hjärnan *var då?*.........

Händerna *nu djävlar*....

Nervbanorna *zzzzzzz*

Händerna börjar panga....

Nervbanorna *orka*.....

Slutsats. Fan inte roligt att bli gammal.

Vid vilken ålder inträder detta? Är själv 46 år och inte märkt av det ännu fast jag gillar ju mer simulatorspel men kör även lite RDR2 och Valhalla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vid vilken ålder inträder detta? Är själv 46 år och inte märkt av det ännu fast jag gillar ju mer simulatorspel men kör även lite RDR2 och Valhalla.

51 och ett halvt. Nädå. Är mer att jag inte lirat den här typen av lir på länge. Iofs började jag märka av redan i 30årsåldern att jag inte var lika reaktionssnabb som jag var förr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

En noob fråga kanske, men om man köpt Cyberpunk 2077 till PC och använt koden. Kan någon annan återanvända den ifall jag avinstallerar spelet?

Tänkte ifall man vill sälja spelet vidare till någon annan för en billig peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Din tolkning av testet är lite fel. Det är inte mängden ram, läs slutsatsen.

Problemet med det testet är att alla minnen som de kör x2 av blir inte dual rank förutom just 16GB stickorna. Det är snarare det som drar ner prestandan och inte mängden ram. Dvs. alla andra konfigurationer de kör förutom 2x16 och 4x8 körs som single rank. Jag har själv 32GB för att 4x8 = dual rank med 8GB stickor.

Är aldrig i närheten av den anvädningen dock, som max 11GB.

Skrivet av Mordekai:

skillnaden mellan 2x8 och 4x8 är för stor för att ha med Ranks att göra från andra tester kan man utläsa mycket små skillnader. Minnesallokering på 28GB går helt enkelt snabbare än samma allokering på 12GB.
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zxgFGxptYAyHvAkEpxP5ad-1936-80.png

Skrivet av Devil May Cry:

Inget som säger att det inte kan vara en kombination av båda men när jag iaf allokerar 16GB vs 32 och allt däremellan så är det ingen skillnad.

Tänk på att testet är med ett 3090, går ni upp i detaljnivå så är prestandan i princip identisk mellan de olika minneskonfigurationerna. Så med ett 2080 eller 3070 eller motsvarande så lär minnesprestandan inte vara lika avgörande. Vet ni någon som spelar cyberpunk med 100+ fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Tänk på att testet är med ett 3090, går ni upp i detaljnivå så är prestandan i princip identisk mellan de olika minneskonfigurationerna. Så med ett 2080 eller 3070 eller motsvarande så lär minnesprestandan inte vara lika avgörande. Vet ni någon som spelar cyberpunk med 100+ fps?

Förstår vad du syftar på.

Det är inte det som diskuteras dock :P.

För att testa en CPU eller minneshastighetpåverkan så går man ner för att grafikkortet inte ska vara den som flaskar.

Sedan att det är grafikkortet som flaskar i 4k gör inte att CPUn eller minnesprestandan blir bättre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Förstår vad du syftar på.

Det är inte det som diskuteras dock :P.

För att testa en CPU eller minneshastighetpåverkan så går man ner för att grafikkortet inte ska vara den som flaskar.

Sedan att det är grafikkortet som flaskar i 4k gör inte att CPUn eller minnesprestandan blir bättre.

Sant, det är ju dock inget nytt för just cyberpunk

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Ultra med ett 1080 Ti. Har precis börjat och är på träningen nu.

Blir det mer resurskrävande senare?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

En noob fråga kanske, men om man köpt Cyberpunk 2077 till PC och använt koden. Kan någon annan återanvända den ifall jag avinstallerar spelet?

Tänkte ifall man vill sälja spelet vidare till någon annan för en billig peng.

Funkar inte. Koden är låst til din profil der du använde den (GOG/Steam).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Funkar inte. Koden är låst til din profil der du använde den (GOG/Steam).

Tack för svar🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Blev återbetalning efter 3 timmars "speltid" via Steam. Främst p g a att spelet såg bedrövligt ut i 1080p med GTX 1080 efter 3 timmar att försöka få det spelbart.

Kanske köper det igen på rea om de patchar det ordentligt.

Hur lyckades du med det? Jag fick ingen återbetalning med ca3h speltid.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag spelar på Ultra med ett 1080 Ti. Har precis börjat och är på träningen nu.

Blir det mer resurskrävande senare?

När du kommer in till stan så börjar krånglet. Hade stabilt 60fps med höga inställningar tills jag fick börja gå runt inne i stan, då störtdök det.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Kan väl uppdatera gällande Amazon order för 271kr. La en ny beställning efter att ha snackat med supporten & den är nu skickad.
Prismatchning gjordes, men istället för att få tillbaka pengar så la dem det som kredit för ett nytt köp hos dem.. lite segt, men lär väl ändå handla något från dem i framtiden...

/M

Supporten på Amazon är fruktansvärd ibland, verkar som villkoren ändras plötsligt för tjejen jag skrev med på support fattade ingenting och snackade om att jag inte hade prisgaranti på varan. Får väl kontakta dem sen igen för då går det kanske nästa gång när några andra jobbar.

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag är direkt imponerad, allt känns stelt, NPC beter sig lobotomerat.
Spelet är snyggt men kasst optimerat, har bättre komponenter än "recommended" och ändå har jag tillräckligt låg FPS med allt på Low att jag inte orkar spela spelet..
Har testat dom där modifikationerna men känns fortfarande för laggigt och "halvklart" för att jag ska få ut nå spelglädje från det...

Skulle inte rekommendera att köpa spelet som det är nu..

Permalänk
Skrivet av Neon:

Har nu provat spelet par timmar på normal svårighet och upplever AI som minst sagt undermålig? Inte helt sällan buggar den ur och ställer sig utanför skydd eller helt enkelt inte ens riktad åt rätt håll? Den rör sig också väldigt scriptad. Även folk på gatan beter sig "stelt".

Jag upplevde Red Dead mycket "mjukare" redan på release dagen.

Kör med senaste update. Hur upplever ni AI:n?

Kan bara hålla med dig, tyvärr... AI:n känns helt fel och NPCs är bland de stelaste och tråkigaste jag stött på i ett spel. Känns som ingen har något syfte och går runt som robotar.
Detaljrikedomen i staden är helt fantastiskt men tycker ändå att det faller platt när det inte finns något att göra. Inga roliga minispel, tråkiga interaktioner med folk och inga (?) "random events" vad jag stött på 50 timmar in i spelet.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Kan inte påstå att jag är direkt imponerad, allt känns stelt, NPC beter sig lobotomerat.
Spelet är snyggt men kasst optimerat, har bättre komponenter än "recommended" och ändå har jag tillräckligt låg FPS med allt på Low att jag inte orkar spela spelet..
Har testat dom där modifikationerna men känns fortfarande för laggigt och "halvklart" för att jag ska få ut nå spelglädje från det...

Skulle inte rekommendera att köpa spelet som det är nu..

Håller helt med, det lilla jag hann spela innan jag ledsnade var en enda stor besvikelse. Fiender som stog helt stilla när man sköt dom osv...

Men detta spelet verkar vara en ENORM vattendelare, antingen tycker man som vi eller så tycker man att det är ett av tidernas bästa spel. Man undrar ju om det har släppts i två olika versioner.

Buggarna som finns är ju tydligen ekonomichefernas fel också enligt ”experterna”.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

När du kommer in till stan så börjar krånglet. Hade stabilt 60fps med höga inställningar tills jag fick börja gå runt inne i stan, då störtdök det.

Ok, misstänkte det.

Får väl se om det får bli ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, misstänkte det.

Får väl se om det får bli ett nytt grafikkort.

Grafikkortet är inte boven här, har själv 3090 men även det går fullständigt på knäna i detta klavertramp till spel.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Snabb/SSD/M.2 och bra processor är ett krav om man vill stabilisera fpsen i "stan" med npc populationen på high.
Får man till så är det guld.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Har försökt börja spela, men har bara blivit tre kortare sessioner på nån timme vardera innan jag stängt ner igen.

Har inte märkt av några större buggar, bara någon enstaka grafisk glitch, men tycker däremot att spelet flyter på för dåligt.
Kör i 1440p, grafik i en blandning av low, medium och high, och med RT reflections+lightning medium och RT shadows off, samt DLSS på Balanced, men får ändå ut mindre än 60 fps average ute i stan. Har även satt crowd density på Low.

Spelet är snyggt, men inte snyggt i dessa inställningarna, och har ingen lust att sänka ännu mer för att få acceptabel fps.
Ger det eventuellt ett försök utan RT senare och ser vad fps:en hamnar på relativt till sämre grafik.

Tyvärr känns det som att CDPR har (tvingats?) släppa spelet inför julrushen trots att det inte var helt färdigt.

Funderar på att göra en refund och sen eventuellt köpa det när det patchats några gånger.
Synd, jag trodde att jag skulle kasta mig över detta spelet och sitta fast i timmar, men så har det inte blivit.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Hur lyckades du med det? Jag fick ingen återbetalning med ca3h speltid.

Hade ägt spelet 1 dag, beskrev att fpsen var för låg och spelet var buggigt till Steam.

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Grafikkortet är inte boven här, har själv 3090 men även det går fullständigt på knäna i detta klavertramp till spel.

Ah, ok.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Snabb/SSD/M.2 och bra processor är ett krav om man vill stabilisera fpsen i "stan" med npc populationen på high.
Får man till så är det guld.

Har bra processor, Intel i7 - 8700K.

Tror det är en snabb SSD och har 32 Gb minne.

Får se hur det blir i stan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Hade ägt spelet 1 dag, beskrev att fpsen var för låg och spelet var buggigt till Steam.

Hur gjorde du när du begärde återköpet? Jag gjorde det genom steam support och skrev exakt vilka problem som var och att den mesta speltiden var försök att få spelet spelbart men mitt svar kändes automatgenererat så du kanske lyckades få någon riktig person att titta på ärendet?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MinpinStudios:

Hur gjorde du när du begärde återköpet? Jag gjorde det genom steam support och skrev exakt vilka problem som var och att den mesta speltiden var försök att få spelet spelbart men mitt svar kändes automatgenererat så du kanske lyckades få någon riktig person att titta på ärendet?

Ibland får man försöka några gånger, speciellt när belastningen är extra hög.
Är där inget val där du kan ”överklaga”? Har för mig att det brukar finnas något sådant val

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Reddit känns som ställer alla haters samlats på...
är löjligt negativt. Jag har spelat 9 timmar och älskar det trots buggar.

Håller med helt. Är 35 timmar in i första run ovh har bara på act2.
Älskar allt med litet än så länge, och jag spelar på ps5an. Har knappt några buggar alls, förutom att den hänger sig några gånger

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Måste säga att Digital Foundries inställningar var spot on. Får 88-90 fps inne i stan nu i 1440p och med Raytracing. Mina ögon och illamående märker stor skillnad mot 60-65 fps.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slapinator:

Kan väl uppdatera gällande Amazon order för 271kr. La en ny beställning efter att ha snackat med supporten & den är nu skickad.
Prismatchning gjordes, men istället för att få tillbaka pengar så la dem det som kredit för ett nytt köp hos dem.. lite segt, men lär väl ändå handla något från dem i framtiden...

/M

Jag ska dra iväg en beställning från Amazon nu. Säg till om du vill bli av med krediten, kan Swisha. Skicka PM om intressant Mvh

Permalänk
Medlem

Spelet blev betydligt lättare nu. Hittade Armadillo ritningen, så har sjukt hög armor stat nu. Plus att jag kan tydligen göra crunch mods också, så vapen gör betydligt högre skada...

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]