Permalänk

µ-ATX chassi av aluminiumprofiler och plywood

Efter många år av olika chassi ideer och inga chassin på marknaden som uppfyller kraven jag har: Många fläktplatser, plats för stor luftkylare, långt grafikkort och plats för en vanligt PSU (om än kort) och sist men inte minst, lågt chassi.

Vägen jag har valt är att bygga en ram som sen sidorna kommer att fästas på, det är inte så utrymmes optimalt vilket kanske är lite dumt i ett chassi som jag ändå tänkte skulle vara litet men det har fördelen att man kan ta av sidorna och chassir håller ihop helt och hållet vilket flera av mina andra ideer misslyckades med.

Layout på ramen och komponenterna, inga sidor syns och inte två av fläktarna som kommer att sitta på sidan/botten (inte bestämt mig än)

Beställde aluminiumen färdigkapad

Börjad montering

Några distanser till moderkortet

Sidorna kommer att skäras ut ur plywood, det kommer att ske de närmaste veckorna är tanken

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Följer

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

hahahah.. detta är som att kolla in i en alternativ verklighet.
Detta var exakt så jag planerade mitt bygge med innan jag ansåg att det skulle bli för dyrt för vad det var värt
Nice att du gått vidare med det.
Ska absolut följa!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk

Liten startknapp, eventuellt är kablarna i kortaste laget.

Skrivet av stocken:

hahahah.. detta är som att kolla in i en alternativ verklighet.
Detta var exakt så jag planerade mitt bygge med innan jag ansåg att det skulle bli för dyrt för vad det var värt
Nice att du gått vidare med det.
Ska absolut följa!

Det blir dyrare hela tiden, tror inte det kommer sluta under 2000 kr tyvärr. Verenda liten småpryl gör att det drar iväg, distanser, skruvar, fötter osv sov

fixade bildlänkar - igen
Visa signatur

---Under uppbyggnad----