Permalänk
Medlem

Dator för programmering i c#

Hej gott folk! Jag kommer snart att börja läsa programmering i c#. Då kommer vi att jobba i visual studio. Har hört att programmet ska vara lite sisådär att jobba i. Behöver då en schysst laptop inför skolstarten. Vad bör jag köpa? Har en budget på max 20k. Kommer typ endast att programmera, inte spela.

Har ni några tips? Kanske nu när det är mellandagsrea också.

Tips uppskattas jättemycket

Permalänk
Medlem

Borde räcka med 1 AAA batteri i en potatis + HDMI port.
Allvarligt, vilken laptop som helst med en SSD.

Permalänk

Introkursen i C# kräver inget märkvärdigt, men ska läsa mer än denna så kräver det mer. Så det handlar om vad ditt framtida behov är och om du redan idag ska köpa en dator för detta.

När du har klarat av grundkurserna så en dator som motsvarar Facebooks datacenter i Luleå är schysst för en liten större C# lösning.
https://www.ltu.se/centres/cdt/Ta-en-rundtur-i-Luleas-Faceboo...

*edit*
Visualstudio har jag inte hört mycket klagomål om att det ska vara krångligt.

Permalänk
Medlem

Men vad skulle ni rekommendera då? Någon schysst dator nu som finns till rea? Vill ju ha köpråd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Introkursen i C# kräver inget märkvärdigt, men ska läsa mer än denna så kräver det mer. Så det handlar om vad ditt framtida behov är och om du redan idag ska köpa en dator för detta.

När du har klarat av grundkurserna så en dator som motsvarar Facebooks datacenter i Luleå är schysst för en liten större C# lösning.
https://www.ltu.se/centres/cdt/Ta-en-rundtur-i-Luleas-Faceboo...

*edit*
Visualstudio har jag inte hört mycket klagomål om att det ska vara krångligt.

Det är uppföljninskursen till introduktionskursen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tallens:

Men vad skulle ni rekommendera då? Någon schysst dator nu som finns till rea? Vill ju ha köpråd!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad som helst som har minst i3 gen 8, nyare ryzen, 8GB ram och 250GB ssd klarar de flesta studenter fint med ett bra tag in i studierna.
Din fråga är just nu lite som att du bor 1 mil från jobbet och du frågar kring vilken bil som du behöver för att kunna ta dig till jobbet.

Alltså för att klara behovet just nu går i princip vad som helst, men det bästa val för dig handlar om att planera för framtiden.

Skrivet av tallens:

Det är uppföljninskursen till introduktionskursen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma skit differnt name. För mig finns det bara en examen inom C# som räknas och det är 70-483. https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-483.aspx
Jag skulle gissa att de flesta nyexade datatekniknissarna inte ens klarar denna kurs. Ja det finns fler kurser, 70-486 som blandar in ASP MVC etc.

Nå din beskrivning säger ej mycket, är det på gymnasiet eller ska du typ gå 5år på datateknik och då behöver ha datorn till det ena och andra inom just datateknik?

Permalänk

En macbook pro är grym som arbetsdator för utveckling.
Den kan du säkerligen ha studietiden och lite till

Permalänk
Medlem

Okej men låt oss säga att jag skulle vilja börja skapa spel i unity också? Vill ju liksom ha en schysst dator, inte en som PEECIS klarar av att programmera på. Och anledningen till att jag frågar här för att jag vill ha råd om bra datorer. Och nu när det är mellandagsrea och allt så kanske folk i det här forumet vet något.

Vore guld!

Skickades från m.sweclockers.com