Huawei tokbra på geoblocking?

Permalänk
Avstängd

Huawei tokbra på geoblocking?

Eftersom "Langsam Ruhewoll", sjätte satsen i Mahlers trea, nästan är bättre än sex föll mitt val på franska Qobuz som musikstreamingtjänst. Jag gillar deras kurerade ansats till katalogen och att de bekräftar mig i min confirmation bias när jag lyssnar på streamad 24-96 och därmed förhöjer min njutning av musiken. Fast det är inte det saken gäller...

Qobuz är bara tillgängliga "på kontinenten" men det kom jag runt via vpn när jag reggade mig och laddade ner apparna till Win10, OnePlus3 och iPad. Sen dess behöver jag inte vpn längre.

Men när jag skulle göra samma sak på min partners Huawei Honor 5x så går jag bet!!

Trots att jag vpn:ar via Frankrike och har force stoppat playstore och på förhand tömt cache och storage, så känner Play Store av att Huawei:n är i ett land som inte stöds av appen och tillåter inte nedladdning. Ska jag erkänna mig besegrad eller finns det andra knep att ta till? (utan att börja med apk:ande från 3:e partskällor).

Även om ni inte kan hjälpa mig, lyssna på Ruhewoll och känn er berikade! Haitink rekommenderas, både studio och "Kerstmatinees" live, Solti och Abbado är också bra.

bonus
Permalänk
Medlem

Provat att stänga av platstjänsterna?