Permalänk
Medlem

Laggar vid urtabbning från csgo

Hej! Har en ny dator. Mitt problem är att det laggar extremt i Windows när jag tabbar ur från csgo.
Alltså typ om jag öppnar chrome eller ett dokument på skrivbordet så är det som att rutan som jag drar i laggar på skärmen.

Specs: ryzen 2600x, Asus tuf gaming plus b450 mono, 16 GB 3200mzh ram, asus rtx 2060 6gb oc, crucial 1tb SSD.

Kör skärmen på 165hz g-sync

Nån som kan hjälpa? Lite svårt att förstå vad jag menar kanske

Permalänk
Medlem

@jsnneffs: Kör du spelet i fullscreen eller i borderless fullscreen?

Testa att köra de i borderless/windowed fullscreen, tycker att det ditt problem beskriver vad som kan hända när man kör fullscreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

@jsnneffs: Kör du spelet i fullscreen eller i borderless fullscreen?

Testa att köra de i borderless/windowed fullscreen, tycker att det ditt problem beskriver vad som kan hända när man kör fullscreen.

Tack för hjälpen, det fungerade.. men ska man inte kunna köra det ändå utan massa lagg? Eller vad är det som orsakar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnneffs:

Tack för hjälpen, det fungerade.. men ska man inte kunna köra det ändå utan massa lagg? Eller vad är det som orsakar det?

Du ska aldrig spela CSGO i Windows/Border, det ökar input lagget!

Låter dock underligt att det laggar när du drar runt saker på skrivbordet när du är nertabbad

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

@jsnneffs: Har att göra med hur datorns resurser prioriteras. Efter som att spelet körs i fullskärm så kommer datorn att lägga prio på att rendera det och allt annat kommer att tas i mån av resurser. Inte helt 100 på exakt vad som händer och varför, men som @Fakkahe säger så kommer det att öka din input lag, så lirar du comp så är det inte att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Lirar ju faceit/esportal. Alltså hade en i5 6400 innan denna dator och hade aldrig bekymmer med den..

Kan det ha med min skärm att göra? Eller har jag missat nån drivrutin? 😊

Permalänk
Medlem

Har du -d3d9ex i launch options? Om inte testa det. Och som sagt så skall inte CS:GO köras i något annat än fullscreen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har fortfarande samma bekymmer, laggar extremt ute i windows med csgo påslaget i fullscreen. Alltså flyter på bra i csgo, men när jag tabbar ut så laggar allt.

Någon med fler tips?