Registrera router som enhet hos Bahnhof

Permalänk
Medlem

Registrera router som enhet hos Bahnhof

Hej.
Beställde bredband från Bahnhof och måste, om jag vill ha internet på fler än en enhet, registrera min router på deras hemsida som en enhet.
Jag har kopplat in routern och kopplat datorn direkt till routern och skrivit dhcp.bahnhof.se men jag kommer inte in på sidan där jag ska registrera min enhet. Tar jag bort routern och kör datorn direkt i uttaget så fungerar det men då kan jag endast registrera datorn som enhet.
Någon som vet hur man löser detta? Min router är en Asus 4g N12. Och datorn jag använder vid registreringen är en Mac.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Har du provat ringa Bahnhof?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det handlar inte bara om en enkel MAC/DHCP låsning i x antal timmar?
Om så, fixas det oftas genom att plugga ur den enhet som funkar lämna den urpluggad över natten/dagen/ett dygn koppla sen in det du vill använda (funkar även oftas att ha det du vill använda ikopplat hela tiden med men för säkerhets skull ha allt urkopplat).
Heller om man inte har nåt imot att sitta o slösa timmar i telefonköer, ringa dom o be dom släppa MAC/DHCP låsningen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem