Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande ett antal maskiner att beställa från Netonnet, https://www.netonnet.se/Search?query=luftkonditionering

Kanske lite högre pris men de finns i lager och ni är ju säkra på att få en.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Beställde en Delonghi PAC AN98 från whiteaway.se idag.

Leveranstiden beräknas till 7/6.

Beställde även en AirLock 100 till fönstret får man se hur de tillsammans sköter jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Finns fortfarande ett antal maskiner att beställa från Netonnet, https://www.netonnet.se/Search?query=luftkonditionering

Kanske lite högre pris men de finns i lager och ni är ju säkra på att få en.

Min stora fundering på tex Andersson ARC 3.6 som säger sig ha 4KW och 14000 BTU men vara lämpad för 22-33m2 medan Electrolux 3400W (står ej BTU dock) ska vara 50m2.
Båda är dock på 2,6 EER men högre kWh/60 på andersson.
Jag har redan köpt men för andra. Tankar?

Är det bästa att bygga eget till fönstret eller köpa tex airlock eller dylikt?
Jag har ju tyvärr likt denna modell https://www.byggfaktadocu.se/10/company/00/55/92/utatgaende-f...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

AirLock verkar ju helt klart smidigt om man har hyresrätt.

Bor i en 3:a, men är egentligen bara intresserad av att kyla "datorrummet" (14-16 kvm). Vardagsrummet har fönster/balkongdörr i nordost och blev inte outhärdligt hett förra sommaren, och sovrummet kan man kyla ner på nätterna genom att bara ha fönstret öppet (bor på 7:e våningen).

Frågan är, om man bara kyler ett rum, hur mycket värme som kryper in från resten av lägenheten även om man har dörren till rummet stängd, och hur blir det då med lufttrycket?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

@Pepsin: Jag kommer göra ungefär som du, bara kyla mitt sovrum med stängda dörrar och ut genom fönstret med tex airlock eller hemmabyggt (beroende på vad folk säger). Min misstanke är att luften kommer dras rakt ifrån springorna under dörren från andra rum (som är stekheta) så vi får väl se hur den klarar det.
Nu köpte jag en som är specad för 35m2 och mitt rum är ca 20m2 så förhoppningsvis klarar den av att hantera det. Jag vill uppnå ca 23c i rummet med kanske 25 på de varmaste dagarna. Mer än så börjar det bli jobbigt och jag har normalt 25-28 på somrarna. Edit: förutom förra sommaren då jag fick 31-33 grader inomhus.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

I butikens omdömen till AC:n jag har beställt (EXP26U758CW) så har nån gjort en DIY tvåslangssystem, där den tar in luft utifrån genom en till slang. Vad jag undrar är hur detta hjälper?

Har du möjlighet att länka till den DIY informationen? Eller kanske till och med klippa in den här så det är lätt för andra att hitta?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min stora fundering på tex Andersson ARC 3.6 som säger sig ha 4KW och 14000 BTU men vara lämpad för 22-33m2 medan Electrolux 3400W (står ej BTU dock) ska vara 50m2.
Båda är dock på 2,6 EER men högre kWh/60 på andersson.
...

Max rumstorlek är bara en rekommendation/fingervisning för det beror på hur mycket kallare som tillverkaren anser är godkänt (och rummet utformning i övrigt). Bäst är att jämföra kyleffekten (4kW resp 3,4kW) det är mer rättvisande. EER är ett mått på effektiviteten, kyla relativt elförbrukning (påverkar elräkningen).

Jag köpte just en Electrolux EXP35U538CW för 5999 kr hos lokala electroluxhome återförsäljaren. Finns 6 st kvar i lager i luleå nu, även några EXP26U338CW (dom köpte in 10 av varje).
Lagersaldot finns inte på webben så värt att ringa och kolla vad er lokala återförsäljare har hemma egentligen.
Låt ACn stå upprätt någon timme innan den startas första gången (och efter flytt). Tror det är för att kylmediet ska sätta sig rätt.

Från websupporten fick jag detta svar (frågade inte om en specifik modell)
"Med tanke på det höga tryck vi har på våra portabla ACs just nu så är det tidigast i slutet av Maj/början an Juni vi kan leverera ut till er"
Så om tretti.se eller andra får in dom tidigare återstår att se.

Jag har också fått svar från electrolux och det är fel i deras datablad på EXP34U338CW. Den har inte 47 dB i ljudnivå utan som väntat 64 dB som resten av serien. Dom ska uppdatera databladen.
EXP26U758CW är deras tystaste, inte med mycket utan 60dB istället för 64dB.

Edit: Fick denna med manualen vid köpet och är klart bättre än något jag sett på hemsidan.

Lagt till bilden längst ned
Permalänk

Fick ett mail från whiteaway idag om att min Delonghi Pac ex120 kommer troligen i början av maj istället för juni

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@slimboyfat gött! Fick reda på att dom skickade iväg min idag, så den bör komma i början på nästa vecka, sneglade som sagt tidigare länge på den du köpte.
Ska bli gött med en svalkande sommar för en gångs skull

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blev ett köp av en Electrolux EXP34U338CW! Min lokala Electrolux Home-butik hade ett par kvar, men dom gick åt som "smör i solsken" just nu, enligt försäljaren.

Ska försöka snickra ihop ett eget fönsterkitt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Har du möjlighet att länka till den DIY informationen? Eller kanske till och med klippa in den här så det är lätt för andra att hitta?

Max rumstorlek är bara en rekommendation/fingervisning för det beror på hur mycket kallare som tillverkaren anser är godkänt (och rummet utformning i övrigt). Bäst är att jämföra kyleffekten (4kW resp 3,4kW) det är mer rättvisande. EER är ett mått på effektiviteten, kyla relativt elförbrukning (påverkar elräkningen).

Jag köpte just en Electrolux EXP35U538CW för 5999 kr hos lokala electroluxhome återförsäljaren. Finns 6 st kvar i lager i luleå nu, även några EXP26U338CW (dom köpte in 10 av varje).
Lagersaldot finns inte på webben så värt att ringa och kolla vad er lokala återförsäljare har hemma egentligen.
Låt ACn stå upprätt någon timme innan den startas första gången (och efter flytt). Tror det är för att kylmediet ska sätta sig rätt.

Från websupporten fick jag detta svar (frågade inte om en specifik modell)
"Med tanke på det höga tryck vi har på våra portabla ACs just nu så är det tidigast i slutet av Maj/början an Juni vi kan leverera ut till er"
Så om tretti.se eller andra får in dom tidigare återstår att se.

Jag har också fått svar från electrolux och det är fel i deras datablad på EXP34U338CW. Den har inte 47 dB i ljudnivå utan som väntat 64 dB som resten av serien. Dom ska uppdatera databladen.
EXP26U758CW är deras tystaste, inte med mycket utan 60dB istället för 64dB.

Edit: Fick denna med manualen vid köpet och är klart bättre än något jag sett på hemsidan.
https://i.imgur.com/NuRO5Jq.jpg

Se på trissor, modellen jag köpte finns med där också EXP26U558HW (2 från höger, både kyla och värme). Klart bättre än allt jag hittat på deras hemsidor också. Mest med tanke på att modellen inte ens finns på Electrolux svenska hemsida utan närmaste jag kan komma är .NO men mest info fanns på italienska sidan..

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faxius87:

Blev ett köp av en Electrolux EXP34U338CW! Min lokala Electrolux Home-butik hade ett par kvar, men dom gick åt som "smör i solsken" just nu, enligt försäljaren.

Ska försöka snickra ihop ett eget fönsterkitt!

Du bör nog allt få med ett kit skulle jag tro, det erhåller väl dom flesta tillverkare? Men jag förstår ändå lite vad du menar, jag ex vet redan nu att jag måste hitta på nåt sätt att hindra mina fönster från att öppnas fullt ut så att säga. Så som det är idag har jag 2st vanliga fönsterkrokar på vardera fönster, vilket jag tror är typ hälften så mycket som fönstret behöver öppnas för att slangen ska kunna komma ut.
En väldigt enkel lösning på det vore ju att till ex köpa ett par extra krokar och haka på dom över dom förankrade och på så sätt kunna öppna det mer och få ut slangen.

Sen är det också väldigt höga fönster och allt i en sektion, så hela fönstret som kanske är 80cm högt eller nåt måste öppnas. Det betyder att jag måste hitta nånting att fästa i den delen som fönsterkitet inte täcker. Min spontana tanke så här på rak arm är att köpa nåt billigt separat fönsterkit med liknande bredd som det medföljande kitet, och sen tejpa fast det på originalet för att på så sätt göra det högre.
Men aja, måste ju få hem maskinen först.
Ett jäkla pillande allt detta, måste dock säga att jag är glad att jag lyssande till mig själv förra veckan när jag sa att den här veckan måste en maskin inhandlas innan det börjar sina hos alla butiker sakta men säkert, och samtidigt som leverans-datumen för (snart merparten av sortimentet hos dom stora butikerna) flyttas fram hela tiden.
Nej fan, jag vill inte ha det som förra sommaren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Du bör nog allt få med ett kit skulle jag tro, det erhåller väl dom flesta tillverkare?
...

Det följer tyvärr inte med något fönsterkit med elektrolux maskinerna. Bara slang och adapter från runda slangen till ett ovalt munstycke som kan kopplas in till deras fönsterkit som säljs separat.
Jag är inne på att bygga eget men först är jag nyfiken på hur den är uppbyggd om det är lätt att få en separat slang för inluft till kompressorkylningen också för att minska undertrycket i rummet och även öka kylande effekten då man inte drar in en massa ny varmluft.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att göra hål i en plexiglasskiva som fönsterkit för fönster som öppnas i nederkant?
Skära ut ett hål å sen pressa in i fönsterkarmen för att fylla hålet av ett gläntande fönster så att säga

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat denna eller sett någon recension? Prövade googla men kunde inte hitta något. 3500 watt i kyleffekt och 12000 BTU för det priset låter ju väldigt trevligt

https://www.hornbach.se/shop/Luftkonditionering-HANTECH-porta...

Permalänk
Medlem

Jag har sålt AC när jag jobbade i butik i ett antal år. Det jag verkligen vill påpeka är hur pass omöjligt det är att få tag på en AC om det blir ett par varma veckor. Ett varmt år är de slut på dagar, och en dålig sommar står 80% av lagret kvar. Så vill man ta det säkra före det osäkra så hade jag absolut köpt en AC redan nu som så många av er redan verkar ha gjort.

Jag har min Sandström AC som jag kört med nu i ca 5 år. Bor i en lägenhet som kan bli ganska varm och det är nog bland det bästa jag köpt i mitt liv. Ljudvolymen är ju absolut ett problem om man ska vara helt ärlig då min står bredvid TVn i vardagsrummet. Har en lägenhet på ca 65 kvm och ACn är speccad för ca 25 kvm. Förra sommaren när det blev så där sjukt varmt så hade den svårt att hålla det okej, men det är ju för att den skickar ut luft som kanske är 40-45 grader utomhus, sen drar det ju in 30 grader igenom fönstret för att kompensera undertrycket. En AC är ju speccad till att "kunna helt kontrollera temperaturen" för den storleken det är sagt, men jag känner personligen att det inte är så viktigt för mig, så länge den kan hålla det under 24-25 grader en riktigt varm sommardag, då kan man absolut göra som jag och köra en "för liten" AC.

Permalänk
Medlem

Ska köpa en också och funderar på Electrolux EXP34U338HW:
https://www.tretti.se/tradgard/klimat-och-ventilation/aircond...

Då den både kyler och värmer? Är det nåt att ha jämfört med Electrolux EXP35U538CW som endast kyler. Hur funkar med uppvärmning på en portabel AC, låster det högt och hur värmer den upp?
Har aldrig haft portabel AC innan så vet nada hur det fungerar med dessa.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

https://www.whiteaway.se/hem-tradgard/klimat-och-ventilation/...
Bra pris med 30% rabatt, men vilka av dessa har funktionen att de transporterar ut fukten med utluften så man slipper tömma tanken hela tiden?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om att leveransen blir försenad ca 1 månad (I början av Juni, 538 electrolux home)
Lite irriterande, hoppas att vädret håller sig svalt de fram tills dess.

Permalänk

Om en ac har mer styrka, drar den då alltid mer än svagare varianter, alltså drar den då alltid mera ström?

Tänkte på Delonghi Pac ex100 som är a++klassad och drar 0.7kw/h och ex120 som är a-klassad och drar 1kw/h?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Det följer tyvärr inte med något fönsterkit med elektrolux maskinerna. Bara slang och adapter från runda slangen till ett ovalt munstycke som kan kopplas in till deras fönsterkit som säljs separat.
Jag är inne på att bygga eget men först är jag nyfiken på hur den är uppbyggd om det är lätt att få en separat slang för inluft till kompressorkylningen också för att minska undertrycket i rummet och även öka kylande effekten då man inte drar in en massa ny varmluft.

Tycker jag är en riktig downer faktiskt eftersom det är svårt att hitta ett passande kit i många fall.
Dåligt som sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Har en CB-17 och den fungerar bra. Men det gäller att verkligen göra det tätt vid fönstret. Som någon sa kommer det skapas ett enormt undertryck i lägenheten och värmen kommer försöka komma in på något sätt.

Permalänk
Medlem

Funderar på Delonghi PAC N77 ECO
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5049710

Men jag känner inte igen märket, ska man vara så svensk att man håller sig till Electrolux istället?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Funderar på Delonghi PAC N77 ECO
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5049710

Men jag känner inte igen märket, ska man vara så svensk att man håller sig till Electrolux istället?

Delonghi är ett premium företag med bra produkter så märket behöver du inte vara orolig för. Flera här i forumet som köpt deras AC, det är bra produkter.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Funderar på Delonghi PAC N77 ECO
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5049710

Men jag känner inte igen märket, ska man vara så svensk att man håller sig till Electrolux istället?

Från wikipedia:
Företaget grundades 1902 av familjen De'Longhi och var i början en liten verkstad som tillverkade mindre industridelar. Företaget inkorporerades 1950.

Historiskt sett har De'Longhi varit en betydande producent av bärbara värmeelement och luftkonditioneringsaggregat.

Idag driver De'Longhi 13 produktionsanläggningar och 30 internationella dotterbolag som stödjer försäljningen till 75 länder över hela världen. Den internationella försäljningen står för nästan 75 procent av koncernens totala intäkter och toppade listan 2010 med €1.63 miljarder.
Det är ett av världens största märken inom sina områden, har bla en kaffemaskin från dom fungerar felfritt. Du behöver inte oroa dig.
Jag har köpt just denna och får hem min nästa vecka, ska du köpa just denna se till att gå via tretti.se då dom har den för 4499:-, men som av nån anledning inte visas på prisjakt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ska köpa en också och funderar på Electrolux EXP34U338HW:
https://www.tretti.se/tradgard/klimat-och-ventilation/aircond...

Då den både kyler och värmer? Är det nåt att ha jämfört med Electrolux EXP35U538CW som endast kyler. Hur funkar med uppvärmning på en portabel AC, låster det högt och hur värmer den upp?
Har aldrig haft portabel AC innan så vet nada hur det fungerar med dessa.

EXP34U338HW är samma som motsvarande CW. Den har 3.4KW så marginellt mindre kyleffekt än EXP35U538CW men stödjer som du säger även uppvärmning. Jag beställde en EXP35U538CW från tretti.se tidigare idag men ångrade mig och ville byta till EXP34U338HW just för möjligheten till uppvärmning då jag värmer delar av källaren med el-element idag. Efter samtal med trettis kundtjänst lät de mig byta till den utan att lägga till något, så fick den för 5392:-.

Jag vet inte exakt hur hur värmen fungerar, jag skulle gissa att den vänder på varma och kalla sidan i systemet och den kalla luften blåser ut ur slangen och varmluften ut på framsidan men det är som sagt en gissning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Är det någon som har testat denna eller sett någon recension? Prövade googla men kunde inte hitta något. 3500 watt i kyleffekt och 12000 BTU för det priset låter ju väldigt trevligt

https://www.hornbach.se/shop/Luftkonditionering-HANTECH-porta...

Jag har precis bokat en sådan och hoppas på att hämta upp den imorgon, precis som du påpekar fanns det otroligt lite information om den men den verkar väldigt prisvärd. Ska försöka skriva lite om den när jag hinner testa den. Måste snickra ihop någon lösning, har en luftventil på balkongdörren jag tänkte skruva av och dra utblåset igenom. Så det kommer bli extra varmt på den inglasade balkongen, kanske växer tomaterna extra mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av skånepojk_90:

Jag har precis bokat en sådan och hoppas på att hämta upp den imorgon, precis som du påpekar fanns det otroligt lite information om den men den verkar väldigt prisvärd. Ska försöka skriva lite om den när jag hinner testa den. Måste snickra ihop någon lösning, har en luftventil på balkongdörren jag tänkte skruva av och dra utblåset igenom. Så det kommer bli extra varmt på den inglasade balkongen, kanske växer tomaterna extra mycket

Ah toppen! Skriv gärna här hur det går

Permalänk
Medlem

Som sagt Deloghi portabla AC:n jag har nu köptes 1999/2000 och fungerar fortfarande - köpte nu en till för att jag behöver större effekt och att den gamle faktiskt har rätt många tusen timmar bakom sig under varma somrar och kanske är lite mer gisten och ger mer ljud än när den var ny. - tror jag köpte på elgiganten som en åkaförbipåhemvägen-köp när det började bli lite väl varmt hemma... Delongi har länge kört R407C (och i Australien länge med R290) i sina portabla AC, även om de också har modeller med R410A - deras anpassning till de nya köldmedlen har nog inte varit så smärtsam som en del andra tillverkare och efter nyår mot 2020 så kommer förmodligen ett antal idag kända kinesmärken på portabla AC att försvinna i och med förbudet mot R410A och eventuellt ser helt andra istället.

Delonghi finns ju som olika maskiner för kök, kaffebryggare, fläktar etc. - varför våra gubbdagis-kedjor inte längre tar hem deras portabla AC-produkter är nog en prisfråga och att man vill sälja sina 'egna märken' som tex. Andersson för netonnet - med antagande att folk köper inte en premiummaskin för 7-9 papp (även om denna tråden indikerar en köpvilja för 5-6 papp finns i alla fall om man vet att maskinerna är på den bättre halvan) när kinamaskiner går för 2500:-, att man sedan får tömma kinamaskinen på kondens hela tiden är något som upptäcks först efteråt....

Permalänk

Jag är förvånad över att så få kollar på Netonnets Andersson AC-serie med hänsyn till pris relativt till prestanda samt att de får in nya AC för leverans imorgon (26/4). Jag har själv slagit till på en Andersson ARC 3.1 som levereras nästa vecka. Ska bli spännande att se hur väl den fungerar. Är överlag nöjd med Andersson som jag har som märke på både mikro och tornfläkt.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Node 304 | Moderkort Asus Z97I-Plus | Processor Intel Core i7 4790K | CPU Kylare Noctua NH-U12S | Grafikkort MSI Geforce GTX 970 Gaming | RAM Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | SSD Samsung 850 EVO 2x250GB | Hårddisk WD Green 1TB | Nätaggregat Corsair CX600M 600W | Monitor AOC 32" AGON AG322QCX Curved 144Hz | Tangentbord Corsair Vengeance K70 Cherry MX Brown | Headset Kingston HyperX Cloud Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyselehrt:

Jag är förvånad över att så få kollar på Netonnets Andersson AC-serie med hänsyn till pris relativt till prestanda samt att de får in nya AC för leverans imorgon (26/4). Jag har själv slagit till på en Andersson ARC 3.1 som levereras nästa vecka. Ska bli spännande att se hur väl den fungerar. Är överlag nöjd med Andersson som jag har som märke på både mikro och tornfläkt.

Folk vill väl inte ha någon tank att tömma.