Tror mitt ATX-kort har sataportar som blockerar morderna grafikkort

Permalänk
Medlem

Tror mitt ATX-kort har sataportar som blockerar morderna grafikkort

Hej!

Jag sitter på dagsläget med

moderkort: GA-Z77X-D3H
processor: i5 3570k
GPU: Zotac gtx 970

Jag har tänkt skaffa nytt grafikkort och är sugen på en mer rejäl variant, och som ni alla vet så är flera av dagens kort mycket större än hur de såg ut för några år sedan.

Om ni kollar på denna länk https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z77X-D3H-rev-10#ov

Som kan ni se att precis bakom PCIE Express kontakten, den översta så sitter det 4 stycken små satahubbar där jag ansluter mina hårddiskar. Det är som 4 plastkuber som sticker upp. Har någon av er andra varit med om något liknande? Eller gjorde jag bara ett väldigt dumt val är jag köpte moderkort för några år sedan?

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

@Xangeon sticker de verkligen upp mer än PCIE kontakten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De sticker inte upp på något konstigt sätt och anslutning är ju ut mot sidan, inte uppåt.

Permalänk
Medlem

Sitter med samma mobo, inga problem med att grafikkorten har blockerat mina sata-portar. inte ens med accelero xtreme 3 på mitt gamla 670.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Jag har ett GA-Z87X-D3H med liknade sataportar och det är inget problem att ha större grafikkort. Portarna är tillräckligt låga för att grafikkortet ska komma en bit "ovanför".

Permalänk
Medlem

Då sitter jag nog och oroar mig i onödan. Tack för era svar!

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53