Permalänk
Medlem

Spela via universaldocka

Jag använder min stationära dator till både arbete och nöje. Mina skärmar (32" 4K FreeSync och 24" FullHD) + tbort/mus ansluter jag även till mina bärbara när jag arbetar från dem.

Jag funderar på att införskaffa en ny docka/portreplikator och ansluta den via USB-C (skärmarna via DisplayPort till dockan).

Är det realistiskt att kunna spela via en dockningsstation eller är bandbredden via USB-C för dålig alternativt windows drivrutiner för universaldockor?

Visa signatur

Ryzen 9 7900X | TUF GAMING X670E-PLUS | Radeon 7900 XTX | Corsair Vengeance 32GB (6GHz)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av verifier:

Jag använder min stationära dator till både arbete och nöje. Mina skärmar (32" 4K FreeSync och 24" FullHD) + tbort/mus ansluter jag även till mina bärbara när jag arbetar från dem.

Jag funderar på att införskaffa en ny docka/portreplikator och ansluta den via USB-C (skärmarna via DisplayPort till dockan).

Är det realistiskt att kunna spela via en dockningsstation eller är bandbredden via USB-C för dålig alternativt windows drivrutiner för universaldockor?

Vad för uppdateringsfrekvenser pratar vi om? USB Typ C skall ju iaf klara minst 10 Gbps. 1080p@60Hz ligger runt 3 Gbps.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tänkte mest på stora skärmen eftersom det är den jag spelar på. 2560x1440@144.
Den andra skärmen är också igång, men bara passivt i windows.

(Jag vill alltså ha en docka med två displayportar)

Visa signatur

Ryzen 9 7900X | TUF GAMING X670E-PLUS | Radeon 7900 XTX | Corsair Vengeance 32GB (6GHz)