Behöver hjälp med kontaktuppgifter till Steam, Xbox, Playstation, twitch och Amazon

Permalänk

Behöver hjälp med kontaktuppgifter till Steam, Xbox, Playstation, twitch och Amazon

Hej jag behöver hjälp med att veta hur jag får kontakt med steamgames, Xbox Playstation, twitch och amazon, det gäller köp som min minderåriga son gjort för väldigt mycket pengar. Jag kan inte hitta kontaktuppgifter
SNÄLLA HJÄLP!
Tack på förhand

Permalänk

Support

@Silomoney:
Twitch: https://help.twitch.tv/customer/portal/emails/new
Steam: https://help.steampowered.com/sv/
Xbox Live: https://support.xbox.com/sv-se/contact-us
Playstation: https://support.playstation.com/s/contact-support?language=en...

Jag har dock svårt att tro att de kommer göra återbetalning, men ett försök är det alltid värt.

Permalänk

Har det skett på dina konton eller din sons?

Permalänk
Skrivet av Travhäst:

Har det skett på dina konton eller din sons?

Min sons!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Silomoney:

Min sons!

Skickades från m.sweclockers.com

Off T: Inte för att spela förälder, men han borde kanske inte haft ditt kort på sina egna konton.

On T: Beroende på hur längesedan han köpte och lite andra faktorer kan du spel återbetalda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Off T: Inte för att spela förälder, men han borde kanske inte haft ditt kort på sina egna konton.

On T: Beroende på hur längesedan han köpte och lite andra faktorer kan du spel återbetalda.

Sonen kan ju faktiskt ha stulit sin fars/mors plånbok så behöver inte vara så att kortet varit registrerat på dess konto.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Travhäst:

Off T: Inte för att spela förälder, men han borde kanske inte haft ditt kort på sina egna konton.

On T: Beroende på hur längesedan han köpte och lite andra faktorer kan du spel återbetalda.

Tyvärr är det så illa att han memorerar mitt kort lägger in det och sen köper, jag hade precis spärrat kortet och skaffat ett nytt, men han gjorde samma sak!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silomoney:

Tyvärr är det så illa att han memorerar mitt kort lägger in det och sen köper, jag hade precis spärrat kortet och skaffat ett nytt, men han gjorde samma sak!

Skickades från m.sweclockers.com

Memorerat tror jag inte att han har gjort I sådana fall är han tillräckligt gammal för att ni får stå ert kast.

Permalänk
Medlem

När man gör köp på alla dom sidorna du skrivit så bockar man ofta i ett avtals godkännande vilket skyddar bolaget vid återköp. Ända sättet att få något återbetalt i detta fall är att vända sig till sin bank och hitta på något som dom går med på, vilket brukar resultera återbetalning samt avstängningar från alla sidor som återbetalningen är gjord från.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Hedersmedlem

@Silomoney *Rubrik förtydligad*

Välkommen till Sweclockers

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vet att Microsoft har (eller har haft) skrivet i sina villkor att återköp/hävning av digitala köp endast görs om det krävs enligt lag. Eftersom svensk lag stipulerar att minderåriga inte kan ingå avtal så lär det finnas goda chanser att MS går TS till mötes. De erfarenheter jag har av MS är att de generellt är ganska så kundvänliga, så jag skulle bli förvånad om de bråkar.

Steam däremot har jag hört (men inte upplevt själv) mycket negativt om vad gäller kundbemötande, så där skulle jag inte bli förvånad om de argumenterar att svensk lag inte är tillämplig då de inte är ett svenskt företag.

Amazon (iaf Amazon UK) har jag haft både bra och dåliga erfarenheter av, känns som det beror på vem som handlägger ens ärende.

Playstation och Twitch vet jag inget om; har aldrig använt de tjänsterna.

@Silomoney Får man fråga om ungefär hur mycket pengar det rör sig om per tjänst/köp? Hundratals kronor? Tusentals kronor? Tiotusentals kronor?

Förresten, många kortutgivare/banker erbjuder möjlighet att spärra kort för köp på Internet...kanske kan vara ngt?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

För Microsoft (Xbox): Tel: 08 55 99 00 00

För PSN (playstation) Tel: 08 506 357 03 (Mån–fre 10:00–18:00)

För Amazon, logga in på kontot det handlats från och skicka ett meddelande till kundtjänst/support.
Om det gäller Amazon.com så kan du även prova Tel: +1 206-922-0880 (endast på engelska).

För Twitch använd formuläret på https://help.twitch.tv/customer/portal/emails/new

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Sötast
Skrivet av Silomoney:

Tyvärr är det så illa att han memorerar mitt kort lägger in det och sen köper, jag hade precis spärrat kortet och skaffat ett nytt, men han gjorde samma sak!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan han ha tillgång till en dator efter de första gångerna han stulit ifrån dig/er?

Om inte uppfostring fungerar så föreslår jag att ni köper ett kassaskåp där ni kan låsa in allt ifrån lördagsgodis till guldtackorna, köp ett extra stort och släng in sonens dator tills dess att han lärt sig konsekvens på samma gång.

"Skämt" å sido så kan du åtminstone börja med att inte ha pengar liggande på lönekontot, skicka över samtliga pengar på lönekortet till sparkonto direkt vid löne.

Inte bara för sonens skull men även om du tappar/blir bestulen på ditt kort. Bör aldrig finnas mycket pengar tillängligt som är lätt att förlora.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Hur kan han ha tillgång till en dator efter de första gångerna han stulit ifrån dig/er?

Om inte uppfostring fungerar så föreslår jag att ni köper ett kassaskåp där ni kan låsa in allt ifrån lördagsgodis till guldtackorna, köp ett extra stort och släng in sonens dator tills dess att han lärt sig konsekvens på samma gång.

"Skämt" å sido så kan du åtminstone börja med att inte ha pengar liggande på lönekontot, skicka över samtliga pengar på lönekortet till sparkonto direkt vid löne.

Inte bara för sonens skull men även om du tappar/blir bestulen på ditt kort. Bör aldrig finnas mycket pengar tillängligt som är lätt att förlora.

Det ör inte riktigt en uppläxning jag var ute efter, ytan hjälp ang min fråga !!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Silomoney:

Tyvärr är det så illa att han memorerar mitt kort lägger in det och sen köper, jag hade precis spärrat kortet och skaffat ett nytt, men han gjorde samma sak!

Skickades från m.sweclockers.com

Varför låter du honom använda ditt kort till att börja med? Sluta fullständigt upp med att finansiera spelköpen och erbjud inte hjälp i framtiden.