Permalänk
Medlem

Tillgång till Hall

Hej

Jag läser till ett Citrix cert och har jobbat inom IT i snart fem år. Undrar om någon här har tillgång till en hall som kan låta mig följa med under någon helg eller liknande där jag kan pilla med hårdvara, sätta upp någon Xenserver eller Esxi host med san etc för att sedan kunna sätta upp en Citrix miljö? Jag har tillgång till en labb miljö på mitt nuvarande jobb men jag vill veta hur allt hänger ihop genom att pilla på det fysiskt eller se det åtminstone så att jag vet hur det är uppsatt från scratch och vilken host jag är inne på samt hur sanet fungerar och är uppsatt från scratch också. Bor inte i hus annars hade jag köpt hela kitet och labbat. Företaget som jag jobbar på kommer inte att låta mig gå in i deras hallar på ett bra tag även om jag inte är någon nybörjare. Vill påskynda processen och bli duktig på Citrix. Jag vet att det är hyfsat enkel om man pillar med det är trött på att vara inne i noder och jobba mot san som jag inte vet hur det är uppsatt från scratch jag vill veta om allt som finns i en hall och hur det är uppsatt.

Någon god själ som kan hjälpa till eller har förslag på detta? Uppskattas och kan även tänka mig att betala en peng för all tid och hjälp(ingen muta)

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har ingen hjälp, men jag är fundersam på om jag förstår det här rätt.

Du jobbar på ett IT-företag som har allt du behöver, men är inte betrodd att hantera de här grejerna där än. Du hoppas därför att någon som inte känner dig tar med dig till deras jobb, och låter dig hantera deras grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Jag har ingen hjälp, men jag är fundersam på om jag förstår det här rätt.

Du jobbar på ett IT-företag som har allt du behöver, men är inte betrodd att hantera de här grejerna där än. Du hoppas därför att någon som inte känner dig tar med dig till deras jobb, och låter dig hantera deras grejer?

Jag kommer inte in i hallarna på företaget jag jobbar på pga min roll..det kommer ta mig minst ett år med en massa tjatande för att komma in där. Som sagt jag har jobbat med IT ett bra tag nu och kan hantera det mesta är bara trött på att vänta.. jag vill ta flera citrix cert detta året och har ingen lust till att vänta ett helt år som egentligen är helt onödigt. Jag är färdig med att vara en vanlig konsult och vill bli grym på Citrix och VMware.. ända sättet är att labba och få pilla. Har redan gjort det virtuellt men förstår inte hur det hänger ihop fysiskt riktigt för jag är aldrig i någon hall. Oavsätt så lär jag hitta en lösning på det ville bara kolla om någon har varit i samma sits och hur ni har hanterat det.