Passar dessa delar mitt nuvarande grafikkort?

Permalänk
Medlem

Passar dessa delar mitt nuvarande grafikkort?

Hej, Min kompis hjälpte mig att hitta delar till datorn. jag har ett gtx 960 som jag tänkte sätta i den nya och jag tänkte bara höra om dessa delar kommer att stödja mitt grafik kort.

här är delarna
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12216745/joppes-dator

detta är en uppdatering på delarna

Rubrik /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av kempen:

Hej, Min kompis hjälpte mig att hitta delar till datorn. jag har ett gtx 960 som jag tänkte sätta i den nya och jag tänkte bara höra om dessa delar kommer att stödja mitt grafik kort.

här är delarna
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12213947

Tack på förhand

Ditt 960 kommer absolut gå att använda med delarna men kommer att vara den begränsade faktorn i spel jämfört med din 9600k. Om jag var du skulle jag kolla på att välja ett 16 GB kit för ditt ram istället för 8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

Inte så imponerad av paketet, låt swecare sätta ihop ett bättre paket åt dig, maxbudget?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vad har du för delar just nu?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ja, det funkar, men är inte optimalt. 960 är ett svagt kort idag och en 9600k kommer vara mycket starkare. Antingen går du ner till i3 cpu för att mer synka med grafikkortet (och då lättare moderkort), eller så planerar du för ett annat gpu i sinom framtid (2060 verkar bra, dock cash).

Att lägga 8k för att spela med ett 960 kommer inte falla dig i smaken - vad är din plan?

Simon

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem

min plan är att bygga utifrån mitt grafik kort 960. spelar spel som cs, lol, wow och lite fornite då och då har en budget på 8 k

Permalänk
Medlem

@Litenskit: 8k - grafik kort då jag redan har det

Permalänk
Medlem

@Vzano: har haft min dator i 6,5 år och det ända jag har bytt ut är grafik kortet letar efter allt förutom det

Permalänk
Medlem

Skulle kika på något i klass med nedan.
Finns lite utrymme för att byta delar för eventuell estetisk preferens.
Du kommer också att kunna sätta in ett annat grafikkort i framtiden om du ex köper en 1070 beggat på marknaden och även stöd för nästa generations ryzen.

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12217508

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.