Rykte: Nintendo 64 Classic Edition avtäcks under Nintendo Direct

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Nintendo 64 Classic Edition avtäcks under Nintendo Direct

Nintendos retrokonsol SNES Classic Edition uppges efterföljas av Nintendo 64 Classic Edition, vilken enligt uppgift ska avtäckas inom kort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade blivit så glad om snowboardspelet 1080 kommer, även rogue squadron hade varit kalas!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Om jag kan köra Pokemon Snap/Stadium (2), så är det instant buy.

Permalänk
Medlem

Goldeneye 007 !!!

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är nog den första Classic Edition-konsolen jag skulle vara lite intresserad av. Finns många bra spel till originalet.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Övriga småkonsolerna har inte direkt intresserat mig. Var för ung, även om jag lirade på dem...men detta. Nu börjar det brännas! Sjukt många fina minnen från N64.

Har kvar familjens gamla N64 från uppväxten men den vågar man ju knappt använda...detta däremot. Det kommer jag helt klart investera i. Perfekt till förfester osv ju!

OBS! Originalkonsolen är aldrig med på förfester förstås. För värdefull för att jag ska riskera det xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Nes classic, Super nes Classic, har jag.
Playstation classic tvingas jag köpa.
Nintendo 64 Classic Edition känns intressant, men det blir så fruktansvärt många lådor under min storbildsskärm.

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att de borde satsa mer på emulering på Switch istället. Den är verkligen den perfekta emulatormaskinen men deras erbjudande med NSO just nu är ju rätt trist. Jag hade absolut kunnat tänka mig att köpa rätt många SNES, N64, GCN och GBA-spel digitalt för att alltid ha tillgång till dem. Nintendo borde ju sen kunna porta emulatorn till framtida konsoler så att man har tillgång till samma bibliotek där.

Men eftersom de knappt lyckas hålla kontosystemet konsekvent eller erbjuda vettig party chat så blir man ju inte hoppful.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arzei:

Tycker fortfarande att de borde satsa mer på emulering på Switch istället. Den är verkligen den perfekta emulatormaskinen men deras erbjudande med NSO just nu är ju rätt trist. Jag hade absolut kunnat tänka mig att köpa rätt många SNES, N64, GCN och GBA-spel digitalt för att alltid ha tillgång till dem. Nintendo borde ju sen kunna porta emulatorn till framtida konsoler så att man har tillgång till samma bibliotek där.

Men eftersom de knappt lyckas hålla kontosystemet konsekvent eller erbjuda vettig party chat så blir man ju inte hoppful.

Jag håller med även om jag tycker de kan ha båda.
Mitt problem är att det blir för många konsoler rent fysisk att ha under bildskärmen.

Permalänk
Medlem

När kommer Wii U Classic?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kommer banjo kazooie och banjo tooie är jag på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den bara för nostalgifaktorn. Spelen spelar mindre roll... några dagar efter release kommer man ju kunna lägga in precis vilka man vill ändå

Tror att jag fortfarande har fler timmar i Goldeneye än något annat spel. Fick det på julafton och sen släppte jag inte handkontrollen på några dygn. Och sen multiplayer med vänner. Åh, nostalgi. Kanske att några olika SimCity kan konkurrera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Kommer banjo kazooie och banjo tooie är jag på

Skickades från m.sweclockers.com

Finns till remastrade till Xbox om du inte är noga med att spela med n64 kontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tidernas bästa konsol, uppvuxen med spelen som var aktuella, minns fortfarande hur bländad jag var över Super Mario 64's grafik och perspektivet till 3D.

Ja, har undvikit alla andra så kallade mini-konsoler för har väntat så in åt helvete på en 64 mini.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

För alla som emulerat N64 inser nog hur sjukt dåligt den här konsolen åldrats. En enda analog spak och spel i full 3D på vadå, 15MB? Många playstationtitlar har ju heller inte direkt åldrats med stil, men har å andra sidan plats för förrenderade bakgrunder och spel som nyttjar detta har åldrats fantastiskt mycket bättre än de i full 3D rent generellt.

Konceptet med classic konsoler har nog redan vid det här laget nått sin kulmen vad gäller försäljning. Det vi ser nu är snarare inflation av marknaden för den här typen av konsoler. Det är i alla fall min gissning.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Får intrycket, i och med att de övergick till Treehouse, att de inte kommer utannonsera någon N64 classic idag.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Teddis:

Får intrycket, i och med att de övergick till Treehouse, att de inte kommer utannonsera någon N64 classic idag.

Ja det var lite luddigt med det. Det ser ut som ryktet var falskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

För alla som emulerat N64 inser nog hur sjukt dåligt den här konsolen åldrats. En enda analog spak och spel i full 3D på vadå, 15MB? Många playstationtitlar har ju heller inte direkt åldrats med stil, men har å andra sidan plats för förrenderade bakgrunder och spel som nyttjar detta har åldrats fantastiskt mycket bättre än de i full 3D rent generellt.

Konceptet med classic konsoler har nog redan vid det här laget nått sin kulmen vad gäller försäljning. Det vi ser nu är snarare inflation av marknaden för den här typen av konsoler. Det är i alla fall min gissning.

Jag tror att för de flesta är sådant här mer ett prydnadsföremål än någonting annat. Men ett sådant man kan slå på och köra ett gammalt spel man saknar när man får lust.

Spel som Goldeneye, Super Mario 64 och Zelda: Ocarina of Time skulle definitivt spelas igenom iallafall en gång. Och jag kanske är naiv men jag föreställer mig att Goldeneye med några kompisar fortfarande skulle vara en grym upplevelse. Kanske mest för nostalgifaktorn men ändå.

Jag spelar sällan på min SNES Classic. Ändå vill jag ha en NES Classic samt de japanska versionerna. Fast å andra sidan har det nog mer med att göra att jag inte skaffat trådlösa kontroller till den än någonting annat.

Permalänk
Medlem

Blir att boka direkt!
Sitter redan inne med en bokning på ps classic, fastän inte alla spel man ville ha var med, men det blir fint i hyllan sen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nej, allt det här med nostalgi är en hägring, köpte NES Classic Mini men den har bara stått stilla och samlat damm. Det går inte att återuppleva minnena från förr tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Har försökte emulera Golden Eye ett par gånger men det är väldigt mycket sämre känsla utan rätt handkontroll. Skulle kunna tänka mig att ha en sån här med 4 kontroller och släpa runt mest för att kunna återuppleva 4vs4 Throwing knives och Proximity mines

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Nej, allt det här med nostalgi är en hägring, köpte NES Classic Mini men den har bara stått stilla och samlat damm. Det går inte att återuppleva minnena från förr tyvärr.

samma här, sålde min när det var brist på dom o kom aldrig riktigt in i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns till remastrade till Xbox om du inte är noga med att spela med n64 kontroll.

Kan hända, har både emulator och en riktig 64 i garderoben med banjo kazooie, mario64 och pokemonspelen.

Enda anledningen att köpa minin är att det är lättare att koppla till TVn och spela en kvart innan man tröttnar. Får man då till alla spel som ses som klassiker, dvs Ocarina, Majora, DK64, MK64, banjo x2, mario64, golden eye och Pokémon Snap köper jag.

Jag har hittills antagit att Rare (ägs av Microsoft) inte släpper sin ip hur som helst, se på snes mini som bara hade nintendotitlar. Där saknades bl.a. Smash tv och UN Squadron för att jag skulle öppna plånboken.

Edit: Conker's Bad Fur Day är också ett spel jag vill ha, men tror chansen är obefintlig att det dyker upp av förklarliga skäl...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Jag tror att för de flesta är sådant här mer ett prydnadsföremål än någonting annat. Men ett sådant man kan slå på och köra ett gammalt spel man saknar när man får lust.

Spel som Goldeneye, Super Mario 64 och Zelda: Ocarina of Time skulle definitivt spelas igenom iallafall en gång. Och jag kanske är naiv men jag föreställer mig att Goldeneye med några kompisar fortfarande skulle vara en grym upplevelse. Kanske mest för nostalgifaktorn men ändå.

Jag spelar sällan på min SNES Classic. Ändå vill jag ha en NES Classic samt de japanska versionerna. Fast å andra sidan har det nog mer med att göra att jag inte skaffat trådlösa kontroller till den än någonting annat.

Ja alltså det finns ju ett inslag av humor i hur jävla klåpigt golden eye känns nu för tiden med flera spelare. Det går ju typ inte att sikta eller röra sig ordentligt med moderna mått. Minns inte vad frameraten låg på men typ 20fps med fyra spelare kanske?
Såg precis inets annons om playstation classic som kostar 1500:- Jag tror det blir en flopp för sony. Nintendo har det sannolikt lättare med licenser för spel med bostalgifaktor så en N64 classic säljer säkert bättre, men jag själv blir lite illamående av så sjukt lågupplösta texturer som i diverse Zeldaspel på N64. Har kört igenom dom en gång när det begav sig och det räcker. Tror många kommer bli lite överraskade över hur dåligt dom åldrats om dom inte försökt köra spelen i modern tid.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja alltså det finns ju ett inslag av humor i hur jävla klåpigt golden eye känns nu för tiden med flera spelare. Det går ju typ inte att sikta eller röra sig ordentligt med moderna mått. Minns inte vad frameraten låg på men typ 20fps med fyra spelare kanske?
Såg precis inets annons om playstation classic som kostar 1500:- Jag tror det blir en flopp för sony. Nintendo har det sannolikt lättare med licenser för spel med bostalgifaktor så en N64 classic säljer säkert bättre, men jag själv blir lite illamående av så sjukt lågupplösta texturer som i diverse Zeldaspel på N64. Har kört igenom dom en gång när det begav sig och det räcker. Tror många kommer bli lite överraskade över hur dåligt dom åldrats om dom inte försökt köra spelen i modern tid.

Lite som commodore 64 mini som nästan alla jag kände skulle köpa, nu idag vet jag ingen. Samma sak med Atarikonsolerna..

Folk har roliga minnen av dem men glömmer bort att man med åren blir mer bortskämd när man har fått prövat på bättre saker.

Permalänk
Medlem

Saknade svaret "Ja, men det beror på hårdvaran". För mig blir ett köp av denna enhet väldigt beroende av vad kontrollrar kostar, vad de har för anslutning samt om det går att ansluta fyra stycken.

Med det sagt är det många av N64-spelen som inte har åldrats väl. Men renderar man i lite högre upplösning och med bra filter, är många lika roliga som förr. Mario 64 och Mariokart gör sig fortfarande utmärkt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd

Mmmmmm golden eye och Mario kart. Fan vad fint

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yes 😀👍🏻
Det bästa mario kart alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Gallerikonnässör

Har en N64 som körs varje helg hemma, kanske köpa mini-versionen bara för att jämföra.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index