Permalänk
Medlem

Lenovo L480 vs T480

Jag hittade L480 och T480 hos Komplett och gjorde en jämförelse:
https://www.komplett.se/compare?id=986325&id=1068531

Varför är L480 billigare trots att den har en i7:a och 16gig minne?

Visa signatur

Ryzen 9 7900X | TUF GAMING X670E-PLUS | Radeon 7900 XTX | Corsair Vengeance 32GB (6GHz)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av verifier:

Jag hittade L480 och T480 hos Komplett och gjorde en jämförelse:
https://www.komplett.se/compare?id=986325&id=1068531

Varför är L480 billigare trots att den har en i7:a och 16gig minne?

En tredjedel av garantin men specmässigt onekligen den bättre datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

T480 kostar för den har dyrare material i konstruktionen, thunderbolt, längre garanti, Bridge battery (man kan byta det bakre batteriet under drift, hot swap) , bättre kylning I jämförelsen så den kan hålla sin cpu längre i högre boost så skillnaden är inte fullt lika stor som 8250 och 8550 brukar vara (som det ofta inte skiljer så myclet mellan)
Jag känner folk med både L och folk med T ur samma år generation och L serien är bra men inte fullt lika trevlig som T. L brukar ha kvar legacy portar och funktionalitet som cd läsare och VGA längre än andra datorer i serien vilket inte många bryr sig om

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av verifier:

Varför är L480 billigare trots att den har en i7:a och 16gig minne?

L-serien har sämre materialval (t.ex. tangenter som lossanr) och man måste skicka datorn till Polen ALL för service.
T-serien har service på plats och upplevd bättre materialval. Båda fungerar i regel lika bra, eller dåligt beroende på erfarenhet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Äger en thinkpad själv och kan säga att service på plats är det bästa som finns, hur gött som helst. Är det värt? Njao jao kanske, beror på hur du ser på din dator. Själv har jag mycket viktiga saker på min burk så det kändes som ett självklart val.