Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Jag antar att det var fler som nappade på Sennheisers erbjudande från förra söndagen (24/6). Jag har bara fått ett bekräftelsemail med faktura än så länge, någon som fått mer än så?

Läste det här i det finstilta "Promotion applies only in the UK and only on the UK Sennheiser online store." Ska man tolka det som att man inte kan beställa med kampanjpriset från Sverige?

Postad i dagens fynd.

Jag har redan fått hem lurarna med 50 % rabatt så det gick utmärkt. Beställde du från den svenska sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Jag antar att det var fler som nappade på Sennheisers erbjudande från förra söndagen (24/6). Jag har bara fått ett bekräftelsemail med faktura än så länge, någon som fått mer än så?

Läste det här i det finstilta "Promotion applies only in the UK and only on the UK Sennheiser online store." Ska man tolka det som att man inte kan beställa med kampanjpriset från Sverige?

Postad i dagens fynd.

Sitter med mitt headset på huvudet efter beställt men jag beställde från svenska sennheiser och fick betala med klarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Jag har redan fått hem lurarna med 50 % rabatt så det gick utmärkt. Beställde du från den svenska sidan?

Skrivet av niklasloow:

Sitter med mitt headset på huvudet efter beställt men jag beställde från svenska sennheiser och fick betala med klarna

Åh fan. Jag beställde via svenska sidan (https://sv-se.sennheiser.com/momentum-wireless) men betalade med PayPal. Vilka lurar beställde ni och när fick ni dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Åh fan. Jag beställde via svenska sidan (https://sv-se.sennheiser.com/momentum-wireless) men betalade med PayPal. Vilka lurar beställde ni och när fick ni dom?

Jag beställde lika: Sennheiser Momentum Wireless svarta. De kom redan på torsdag 28/6 till utlämningsstället, men jag hade först tid att hämta dem på fredagen. Allt som allt kändes det som en ganska smidig leverans... Du får höra av dig och kolla vad som hänt!

Edit: Även jag betalade med PayPal

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Jag beställde lika...

Tack för svar! Beställde också svarta. Jag mailade dom i torsdags men har inte fått svar. Ska slå en pling till dom om jag inte får svar innan onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Samma här.
lite surt, drar på semester på fredag i 5 veckor
Produkten finns nu i lager i butik så funderar på om man kan ringa deras kundtjänst och styra om till stt hämta i butik istället?

Edit: Ringde kundtjänst, allt var omöjligt och jättejobbigt och det var ”kaos” på orderingång och enda som går att göra är att vänta på sin tur, inga ”specialare”.
Får försöka ringa PostMord och höra om dom kan hålla paketet när det väl kommit, annars går det i retur vilket kommer ses som en avbeställning/retur

Ett alternativ är ju att du lämnar någon form av legitimation till någon i din närhet som då kan hämta ut paketet som bud. Budet ska då kunna visa både egen legitimation och legitimation för den som paketet är adresserat till. Och såklart kunna ange rätt paketnummer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Tror att Clas Ohlson missbedömde hur populär deras rea skulle bli. ^^ Fick just ett mail om att de ligger efter i hanteringen och att leveransen blir försenad.
Så för er som sitter och trycker F5 på orderstatusen, kan ni nog luta er tillbaka ett par dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick mailet i morse också. Men nu fick jag ytterligare ett mail att mitt paket är på väg och fick med kolinr också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Det är riktigt bra för den telefonen!

Är ganska säker på att dom kör den månaden ut, men jag lovar inget

Skrivet av Von_OttO:

@eucalyptus:

Rekommenderas! dom körde en liknande deal fast med P20 i April (dock kostar den 100kr/mån istället för 200kr) så 2400kr för en Huawei P20 är en av dom bättre erbjudanden jag vart med om

Sagt och gjort, beställt

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått tillbaka sina pengar från Datagrottan? i så fall hur lång tid tog det .
Mina är fortfarande reserverade och jag makluerade mina beställningar igår.
La beställningen den 26 juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leonjp:

Är det någon som har fått tillbaka sina pengar från Datagrottan? i så fall hur lång tid tog det .
Mina är fortfarande reserverade och jag makluerade mina beställningar igår.
La beställningen den 26 juni.

Några har kommenterat här om att de fått tillbaka pengarna, och kollar man på omdömen på prisjakt så verkar folk få tillbaka pengarna efter makuleringen, antagligen tar det 1-2 bankdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Jag fick mailet i morse också. Men nu fick jag ytterligare ett mail att mitt paket är på väg och fick med kolinr också.

Nu hade jag också fått ett mail!
De verkar jobba på i ett bra tempo iaf

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/pages/Datagrottan/262795243737781

Här snackar en viss Håkan om Datagrottan. Oklart vem han är och vad för relation han har tilll dem, men han påstår bestämt att Datagrottan inte kommer gå i konkurs utan kommer upp snart igen. Hur troligt det nu är är kanske man ska ta med en nypa salt. Kan inte bestämma mig om det är värt att makulera ordern på 2000kr eller ej D: Välidgt kåt på att få hem sakerna som är värda 10 000kr vanligtvis.

Undrar om stoppet på butiken började i och med den här händelsen vi pratat om här eller om det är något helt orelaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Linghult:

https://www.facebook.com/pages/Datagrottan/262795243737781

Här snackar en viss Håkan om Datagrottan. Oklart vem han är och vad för relation han har tilll dem, men han påstår bestämt att Datagrottan inte kommer gå i konkurs utan kommer upp snart igen. Hur troligt det nu är är kanske man ska ta med en nypa salt. Kan inte bestämma mig om det är värt att makulera ordern på 2000kr eller ej D: Välidgt kåt på att få hem sakerna som är värda 10 000kr vanligtvis.

Undrar om stoppet på butiken började i och med den här händelsen vi pratat om här eller om det är något helt orelaterat.

Du kommer inte få hem några saker, oavsett om de går i konkurs eller inte. Tror du själv att ett mindre företag kan gå i förlust med 8000:- på enbart en beställning?

Permalänk
Medlem

Fick idag mail ifrån Komplett igen ang deras rabatter.
Så kolla era mails om ni prenumererar på det.
200kr vid köp från 1000:-
400kr vid köp från 2000:-

Fick sådant för några månader sedan, gäller på allt i butiken.

Det är deras nyhetsbrev:
"Som tack för att du prenumererar på våra nyhetsbrev vill vi ge dig ett unikt erbjudande. Klättra i vår rabattstege och spara pengar. Ju högre du kommer, desto mer sparar du.
Erbjudandet gäller hela butiken men är tidsbegränsat*.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

https://www.facebook.com/pages/Datagrottan/262795243737781

Här snackar en viss Håkan om Datagrottan. Oklart vem han är och vad för relation han har tilll dem, men han påstår bestämt att Datagrottan inte kommer gå i konkurs utan kommer upp snart igen. Hur troligt det nu är är kanske man ska ta med en nypa salt. Kan inte bestämma mig om det är värt att makulera ordern på 2000kr eller ej D: Välidgt kåt på att få hem sakerna som är värda 10 000kr vanligtvis.

Undrar om stoppet på butiken började i och med den här händelsen vi pratat om här eller om det är något helt orelaterat.

Jag tippar ganska hårt nu att ordrarna kommer bli makulerade. Stora butiker skulle kanske slinka igenom av godwill men jag kan inte tänka mig att datagrottan kommer låta detta om de nu kommer vara stängda i 1 månad drygt, tappat inkomst för hela månaden och nu ska de gå med extrem förlust pga av ett fel från leverantören.

Det är tragiskt om nu det Håkan säger stämmer men jag drar mig inte tillbaka på att de hanterat det här riktigt dåligt bortsett från
de billiga hårddiskarna så har folk andra komponenter, datorer och serviceärenden de inte fått svar sen början av juni och oavsett om man som egenföretagare får någon olycka så är det ingen anledning till att lämna sina kunder borta utan någon förklaring.

En simpel notis på deras hemsida så hade inget av denna "shitfest" skett. Jag tror till och med att detta kommer påverka dom så hårt att de kanske någon gång i framtiden riskerar konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fick idag mail ifrån Komplett igen ang deras rabatter.
Så kolla era mails om ni prenumererar på det.
200kr vid köp från 1000:-
400kr vid köp från 2000:-

Fick sådant för några månader sedan, gäller på allt i butiken.

Det är deras nyhetsbrev:
"Som tack för att du prenumererar på våra nyhetsbrev vill vi ge dig ett unikt erbjudande. Klättra i vår rabattstege och spara pengar. Ju högre du kommer, desto mer sparar du.
Erbjudandet gäller hela butiken men är tidsbegränsat*.
"

Hm, intressant! Jag fick ett sådant mail 17 maj i år men inget idag. Kanske skickas till olika prenumeranter då och då men inte alla samtidigt?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fick idag mail ifrån Komplett igen ang deras rabatter.
Så kolla era mails om ni prenumererar på det.
200kr vid köp från 1000:-
400kr vid köp från 2000:-

Fick sådant för några månader sedan, gäller på allt i butiken.

Det är deras nyhetsbrev:
"Som tack för att du prenumererar på våra nyhetsbrev vill vi ge dig ett unikt erbjudande. Klättra i vår rabattstege och spara pengar. Ju högre du kommer, desto mer sparar du.
Erbjudandet gäller hela butiken men är tidsbegränsat*.
"

Men vad fasen, jag fick detta mailet den första gången de mailade ut (tror jag) men nyttjade det inte då. Fick inte senast det skrevs om och har inte fått nu heller.

Lite tråkigt för nu hade jag gärna nyttjat koden och köpt någon trädgårdsmaskin till nya huset

Undrar vad de kör för algoritm på det egentligen.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från komplett i höstas, och sen inget innan nyss då det dök upp ett för typ en timme sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

https://www.facebook.com/pages/Datagrottan/262795243737781

Här snackar en viss Håkan om Datagrottan. Oklart vem han är och vad för relation han har tilll dem, men han påstår bestämt att Datagrottan inte kommer gå i konkurs utan kommer upp snart igen. Hur troligt det nu är är kanske man ska ta med en nypa salt. Kan inte bestämma mig om det är värt att makulera ordern på 2000kr eller ej D: Välidgt kåt på att få hem sakerna som är värda 10 000kr vanligtvis.

Undrar om stoppet på butiken började i och med den här händelsen vi pratat om här eller om det är något helt orelaterat.

Det postades en länk på Facebook där det anges att det ska finnas någon form av ansökan hos KFM som rör bolaget men det kan ju vara gammal info och behöver inte heller röra sig om konkurs utan kan t.ex. handla om ett betalningsföreläggande från någon tidigare tvist.
https://www.merinfo.se/foretag/DATAGROTTAN-Aktiebolag-5566421...

Om någon har lite tid över och vill få reda på hur det ligger till kan man alltid slå en signal till KFM (0771-73 73 00) imorgon och höra hur det ser ut förutsatt att de har möjlighet att lämna ut den typen av information.

Enligt andra kommentarer ska butiken ha haft stängt under en längre tid så det har nog ingen koppling till just denna SSD-fadäs.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Men vad fasen, jag fick detta mailet den första gången de mailade ut (tror jag) men nyttjade det inte då. Fick inte senast det skrevs om och har inte fått nu heller.

Lite tråkigt för nu hade jag gärna nyttjat koden och köpt någon trädgårdsmaskin till nya huset

Undrar vad de kör för algoritm på det egentligen.

Samma här, är sjukt sugen på en sådan kod, konstigt dock att den inte går ut till samtliga som prenumererar på nyhetsbrevet.....

Aja, bara att avvakta xD

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av leonjp:

Är det någon som har fått tillbaka sina pengar från Datagrottan? i så fall hur lång tid tog det .
Mina är fortfarande reserverade och jag makluerade mina beställningar igår.
La beställningen den 26 juni.

Jag makulerade min lilla order i måndags och reservationen för pengarna var borta dagen efter.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Samma här.
lite surt, drar på semester på fredag i 5 veckor
Produkten finns nu i lager i butik så funderar på om man kan ringa deras kundtjänst och styra om till stt hämta i butik istället?

Edit: Ringde kundtjänst, allt var omöjligt och jättejobbigt och det var ”kaos” på orderingång och enda som går att göra är att vänta på sin tur, inga ”specialare”.
Får försöka ringa PostMord och höra om dom kan hålla paketet när det väl kommit, annars går det i retur vilket kommer ses som en avbeställning/retur

Skrivet av Frispel:

Ett alternativ är ju att du lämnar någon form av legitimation till någon i din närhet som då kan hämta ut paketet som bud. Budet ska då kunna visa både egen legitimation och legitimation för den som paketet är adresserat till. Och såklart kunna ange rätt paketnummer...

PostNord har nyligen släppt en ny version av sin app där du kan signera med BankID och dela det till någon du litar på. Den personen kan då bara visa upp streckkoden och behöver inte visa legitimation. Möjligheten att signera blir tillgänglig när ditt paket är redo att hämtas ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

PostNord har nyligen släppt en ny version av sin app där du kan signera med BankID och dela det till någon du litar på. Den personen kan då bara visa upp streckkoden och behöver inte visa legitimation. Möjligheten att signera blir tillgänglig när ditt paket är redo att hämtas ut!

Sweet!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Månadens mobil hos Comviq är Huawei P20 Pro (köpes med abonnemang).

200 kr / mån för telefonen i 24 månader (4800 kr totalt).

https://webbutik.comviq.se/huawei-p20-pro.html

Förlåt, men när jag tittar just nu så ser det ut som att man är tvungen att betala 200 kr/mån för telefonen men även 195 kr/mån för abonnemanget.
.. eller har jag mig missförstått?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Förlåt, men när jag tittar just nu så ser det ut som att man är tvungen att betala 200 kr/mån för telefonen men även 195 kr/mån för abonnemanget.
.. eller har jag mig missförstått?

Det var väl precis det som var grejen med fyndet. Att telefonen kostar 200kr/mån. Sen är abonnemanget extra.

Kanske skulle stått ännu tydligare i inlägget.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

Köpte precis ett par Asus ROG Strix Z370-F moderkort på VPCB, de var tre hundra under Komplett, Webhallen, Netonnet och Elgiganten.

De har ett kvar nu, kanske någon vill spara några hundra på sitt pc bygge.

https://vpcb.se/datorutrustning/77-asus-rog-strix-z370-f-gami...

Alla pengar man kan spara för att få större budget till att köpa fetare grafikkort är ju alltid välkommet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det var väl precis det som var grejen med fyndet. Att telefonen kostar 200kr/mån. Sen är abonnemanget extra.

Kanske skulle stått ännu tydligare i inlägget.

Ah... då vart det helt plötsligt över 8 000 kr när allt är betalt och klart.
Såg nu att man som Mecenat student kan få telefonen utan bindningstid för 207 kr/mån i 24 månader. Det innebär ett pris på 4 968 kr när allt är betalt och klart.

... dock väljer jag nog att avstå då det inte verkar vara någon superduper uppgradering från min Galaxy S7.

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Ah... då vart det helt plötsligt över 8 000 kr när allt är betalt och klart.
Såg nu att man som Mecenat student kan få telefonen utan bindningstid för 207 kr/mån i 24 månader. Det innebär ett pris på 4 968 kr när allt är betalt och klart.

... dock väljer jag nog att avstå då det inte verkar vara någon superduper uppgradering från min Galaxy S7.

Men nu jämför du ju två helt olika saker?
Du måste ju ändå ha ett abonnemang av något slag och de flesta betalar väl någon hundring i månaden för ett sådant. Så om man ändå har ett abonnemang (utan bindningstid kvar) så kan man ju byta till detta och därmed få mobilen för 4800kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allebaggen:

Men nu jämför du ju två helt olika saker?
Du måste ju ändå ha ett abonnemang av något slag och de flesta betalar väl någon hundring i månaden för ett sådant. Så om man ändå har ett abonnemang (utan bindningstid kvar) så kan man ju byta till detta och därmed få mobilen för 4800kr.

Ptja det beror ju på.

Själv har jag ett abb jag är väldigt nöjd med och betalar 100 kr för fast pris och 6 GB surf (som blir över varje månad och läggs i en pott). Så för mig hade det inneburit en kostnad på 200 + 95 kronor per månad. Det blir 7080 kr...

Dessutom hade jag blivit låst i två år med de nackdelar som det innebär...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ah... då vart det helt plötsligt över 8 000 kr när allt är betalt och klart.
Såg nu att man som Mecenat student kan få telefonen utan bindningstid för 207 kr/mån i 24 månader. Det innebär ett pris på 4 968 kr när allt är betalt och klart.

... dock väljer jag nog att avstå då det inte verkar vara någon superduper uppgradering från min Galaxy S7.

Vart kan man få den för 207 kr/månad? Kollade mitt mecenat hittar inte.