[Nordea] känner mig så förbannad...

Permalänk
Medlem

Kan du inte sätta in pengar på ett PayPal konto och betala med det istället?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

1) Elektronkort är inget riktigt kort, BYT!
2) Byt Bank (Lämnade idiotbanken för över 20 år sedan när de skulle ha betalt per månad för internet access)

Har kört internetbank sedan dess, inte ångrat det en minut! Jag får bättre hjälp via telefon än vad man får när man står med mössan på magen vid luckan på en gammelbank.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skaffa ett riktigt kort om du är myndig(om du får). Visa Electron eller Maestro är ju för barn/omyndiga personer.

Visa Electron är också ett alternativ för folk som har skulder hos Kronofogden, och jag talar av egen erfarenhet eftersom jag var i den situationen för många år sedan och hade Visa Electron länge.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Jag har ett shell mastercard, ingen månadskostnad, får 0.5% i bonus på alla köp (det var 1% innan EU sabbade det), som blir utbetalt när det överstiger 50kr i form av en shell check som du får ta ut i kontanter på bemannade stationer. Man får iaf "ränta" på det man handlar, blir någon hundring då och då om man handlar allt på kort i ett vanligt hushåll. 2% sparränta på kortet dock gräns på 15k insättning. Man får inte Bonus för köp på andra konkurrerande bensinstationer. Är iaf bättre än inget och bättre än bankernas kort.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Electron är inget "riktigt" kort och har en rad begränsningar. Det du nu har stött på är en av dessa. Det är definitivt dags för dig att byta kort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kortet har alltid funkat för mig så har inte bryt mig om det står electronkort eller något annat.

Sen har jag inte lust att betala 144 kronor om året och 12 kronor per månad för något extra som jag inte behöver då electronkort har alltid funkar för mig har inte lust att betala mera.

Fast nu fungerar det ju inte och banken säger att det beror på korttypen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd

Jag har haft problem med ebay många gånger och lyckas lösa det utan att byta bank eller kort.

Många av er vill att jag ska byta kort men det hjälper mig mig inte just nu då jag måste vänta en vecka innan jag får ett nytt kort och jag behöver göra ett köp idag då jag har hittat en sak till ett bra pris och nu finns det bara en kvar.

Skrivet av Techs:

Visa Electron är också ett alternativ för folk som har skulder hos Kronofogden, och jag talar av egen erfarenhet eftersom jag var i den situationen för många år sedan och hade Visa Electron länge.

Jag är med hos Kronofogden då har man inget annat val?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

För några år sedan kunde jag läsa att Nordea bekostade renovering av Walrossens lägenhet för 20 Mnkr. Det ville jag inte vara med och betala så jag bytte bank. Då fick jag lära mej hur enkelt det var. Den nya banken hjälpte ju till med nästan allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Byt bank
Länsförsäkringar bank har gratis kort tills man fyller 30

Skickades från m.sweclockers.com

"Volvo kortet" VISA är gratis och du får även ränta på pengar du har innestående. Du behöver inte äga någon bil för att ha ett volvokort.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har haft problem med ebay många gånger och lyckas lösa det utan att byta bank eller kort.

Många av er vill att jag ska byta kort men det hjälper mig mig inte just nu då jag måste vänta en vecka innan jag får ett nytt kort och jag behöver göra ett köp idag då jag har hittat en sak till ett bra pris och nu finns det bara en kvar.

Jag är med hos Kronofogden då har man inget annat val?

Grattis klipp dina kort och sluta köpa saker du inte måste ha. Så du kan få tillbaka dit liv. för din del är billigt=gratis annars är allt dyrt. Sluta impulshandla som du ska göra nu!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag är med hos Kronofogden då har man inget annat val?

Har man skulder hos fogden så blir ens möjligheter ganska begränsade oavsett vad det gäller.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Grattis klipp dina kort och sluta köpa saker du inte måste ha. Så du kan få tillbaka dit liv. för din del är billigt=gratis annars är allt dyrt. Sluta impulshandla som du ska göra nu!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför skall ha klippa sitt kort när han har ett debitkort? Folk som behöver klippa sina kort är generellt folk med kreditkort vilket flera i tråden anser är det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Varför skall ha klippa sitt kort när han har ett debitkort? Folk som behöver klippa sina kort är generellt folk med kreditkort vilket flera i tråden anser är det bästa som finns.

Jag har haft problem med ebay många gånger och lyckas lösa det utan att byta bank eller kort.
Många av er vill att jag ska byta kort men det hjälper mig mig inte just nu då jag måste vänta en vecka innan jag får ett nytt kort och jag behöver göra ett köp idag då jag har hittat en sak till ett bra pris och nu finns det bara en kvar.

hen har ett problem måste måste måste billigt billigt billigt Men han har inga pengar problem eller? Det är bara billigt för trådskaparen om det är gratis. Övriga pengar som blir över så ska han betala sina lån hos kronofogden där räntan är brutal. Så ja han ska inte köpa något. Så varje tips på hur han kan kan handla gör hans problem ännu större.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det inte någon annan lösning såvida Nordea (vilket jag inte har) har en liknande e-tjänst som Swedbank där man kan skapa ett tillfälligt e-kort, tror dock att denna tjänsten inte existerar längre ifall jag minns korrekt.
Det jag dock rekommenderar som många andra i denna tråden är att skaffa sig ett Visa/Mastercard, om 12kr/mån är för dyrt kanske du borde sluta handla på ebay... Ifall du har problem med kronofogden kanske du inte ens bör ha ett bankkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag är med hos Kronofogden då har man inget annat val?

Är det inte vettigare att prioritera avbetalning av eventuella skulder istället för ett köp för 3500kr på Ebay?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har haft problem med ebay många gånger och lyckas lösa det utan att byta bank eller kort.

Många av er vill att jag ska byta kort men det hjälper mig mig inte just nu då jag måste vänta en vecka innan jag får ett nytt kort och jag behöver göra ett köp idag då jag har hittat en sak till ett bra pris och nu finns det bara en kvar.

Jag är med hos Kronofogden då har man inget annat val?

Att vara hos vår herre Fogden gör dessvärre att dina alternativ är begränsade.
Betala det du är skyldig andra innan du försöker göra mer köp, därav KFM. När du har visat att du kan sköta dig(3 år) så blir det lättare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd

Har nu löst det med köpet på ebay.

Summan hos Kronofogden är så stora att det skulle ta 30 år eller något sånt att betala för just nu får jag inte så mycket pengar och rättan hos Kronofogden är stora.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har pengar.

Summan hos Kronofogden är så stora att det skulle ta 30 år eller något sånt att betala för just nu får jag inte så mycket pengar och rättan hos Kronofogden är stora.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Kommer blir gött när mitt SAN börja blir klar efter många år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

https://i.imgur.com/a9Qtlac.png

Kommer blir gött när mitt SAN börja blir klar efter många år.

Spontant kan jag tycka att det är en lite konstig prioritering om du har skulder hos kronofogden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Spontant kan jag tycka att det är en lite konstig prioritering om du har skulder hos kronofogden.

Klart han ska ha en 24-portars 10GB-switch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Lösning,
Alt. 1: Skaffa ett debit-kort, kostar 24kr månaden eller 12kr månaden som student.

Alt. 2: Byt bank

Skickades från m.sweclockers.com

12kr månaden för debit-kort som student => byt bank.

Finns anledningar varför de flesta tycker att Nordea är skit. Dålig bank, hög avgifter.

Min favorit är senast den här veckan, någon slags mellanchef fastnar i rattfyllerikontroll och blåster positivt. Inkomst på 4.3 miljoner förra året, som mellanchef i mängden. Nordea går ut med att det är " ingen i koncernledningen, ingen affärsområdeschef, ingen landschef". Pengarna kommer inte från luften, utan från kunderna

Permalänk
Medlem

Jo men kör SAN hemma till ingen nytta istället för att betala dina skulder. Ridå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Spontant kan jag tycka att det är en lite konstig prioritering om du har skulder hos kronofogden.

Det ända man betalar är rättan hos kronofogden och jag har skrivit till kronofogden för att göra upp en plan för att betala av skulden men dom vill inte samarbeta med en.

Så för att jag ens ska kunna betala hela rätten och en del av skulden så måste jag ha fast jobb som jag inte ens har.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det ända man betalar är rättan hos kronofogden och jag har skrivit till kronofogden för att göra upp en plan för att betala av skulden men dom vill inte samarbeta med en.

Så för att jag ens ska kunna betala hela rätten och en del av skulden så måste jag ha fast jobb som jag inte ens har.

Så du sitter med skulder hos kronkalle, utan fast kobb och får ingen avbetalningsplan?
Sen tänker du köpa en 24portars 10gb/s switch för 4k?

Fan ska du ens ha den till? Du har l ändå bara 10mb/s eller lägsta internet om ens nått?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonblase:

Så du sitter med skulder hos kronkalle, utan fast kobb och får ingen avbetalningsplan?
Sen tänker du köpa en 24portars 10gb/s switch för 4k?

Fan ska du ens ha den till? Du har l ändå bara 10mb/s eller lägsta internet om ens nått?

Jag får ingen avbetalningsplan.

4k tänker inte ens rättan.

Jag köpte den för att jag ska ha den till mitt SAN inte till internet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

😶

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Som övriga sagt, ring och be om ett vanligt VISA-kort. Om du nu har pengar så är 12kr i månaden ingenting att gnälla över. Electron-korten är enbart för att ungdomar under 16 år inte ska beställa saker från nätet utan föräldrars vetskap. Det är ju nämligen så att ungdomar under 16 år inte får ingå köpeavtal utan föräldrars godkännande.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Nu är det mesta avhandlat men prioritera din skuld till KFM, det är rätt stygga räntor och de bolag man är skyldig pengar kommer INTE att glömma av din skuld. Bevakning kommer att ske just för att förnya kravet. Det känns som att du prioriterar fel saker.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide