Mionix släpper heltäckande bordsmatta med snabbmatinspirerade tryck

Permalänk
Melding Plague

Mionix släpper heltäckande bordsmatta med snabbmatinspirerade tryck

Mionix lanserar ett gäng stora musmattor kallade Desk Pads, ämnade för användare som vill få plats med både tangentbord och mus på en och samma matta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men, vad är det för barnsliga motiv? Är det för 6-åringar? Har de inga för någon som vill ha lite stil på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Bra pris i alla fall, skulle kunna tänka mig en grå musmatta bara för att få lite mer ljus på mitt annars mörka skrivbord.

Permalänk
Medlem

Grymt! Blev förbannad när jag såg alla CES-videos och undrade var fan alla XXL-mattor med tecknade glassar på var någonstans.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

Priset var ju alldeles fantastiskt
Hoppas på lite fler motiv eller enfärgade.

Permalänk
Medlem

Vilket j:a mönster

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

Ingår en Hyperfast Mbps Whopper i paketet eller får denna köpas till separat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad som har hänt med Mionix. Sedan de plockade in någon galning till designer och förstörde sin hemsida så har det bara gått utför.

Mycket synd, då jag älskar Mionix Naos, men nu verkar fokus vara på 100% barnsligt "trendigt" trams.

Kan bara hoppas att de skärper sig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Älskar att folk kallar det barnsligt. Jo, för att typisk "gamingdesign" är så djävla mogen, inspirerande och neutral oftast? Haha.
Det här såg ju mest ut som en billig rip på 5 år gammalt hipstermode med en gnutta nu-ska-vi-sälja-in-gaming-som-trendigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag undrar vad som har hänt med Mionix. Sedan de plockade in någon galning till designer och förstörde sin hemsida så har det bara gått utför.

Mycket synd, då jag älskar Mionix Naos, men nu verkar fokus vara på 100% barnsligt "trendigt" trams.

Kan bara hoppas att de skärper sig.

Oh herrejävlar vilken hemsida...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Satan i gatan! Den hemsidan

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Siggorillo:

Älskar att folk kallar det barnsligt. Jo, för att typisk "gamingdesign" är så djävla mogen, inspirerande och neutral oftast? Haha.

Personligen tycker jag att Logitech's G(gaming) serie är rätt neutral och snygg.
Kanske inte alla deras produkter *host* Orion Spark/Spectrum *host*, men dem absolut flesta
https://www.logitechg.com/sv-se

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siggorillo:

Jo, för att typisk "gamingdesign" är så djävla mogen, inspirerande och neutral oftast?

Nej för fan, den är ofta hemsk den också (åtminstone de extrema varianterna), särskilt när den är späckad med 25 ton RGB-leds.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett jävla sammarbete med McDonalds, fyfan.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backfeed:

Jag undrar vad som har hänt med Mionix. Sedan de plockade in någon galning till designer och förstörde sin hemsida så har det bara gått utför.

Mycket synd, då jag älskar Mionix Naos, men nu verkar fokus vara på 100% barnsligt "trendigt" trams.

Kan bara hoppas att de skärper sig.

Lifestyle. Det senaste.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Förstår inte grejen med denna gigantiska musmatta/bordsmatta. Räcker det inte med en normalstor musmatta som täcker ytan för musen istället för hela skrivbordet? Det blir ju bara en onödig kostnad att ha en jättematta som ligger under tangentbordet då du ändå inte kan använda den ytan med musen. Nä, ska de satsa på stora musmattor varför inte göra gigantiska och extra tjocka istället som man även kan ha som liggunderlag när man drar på LAN och behöver sova

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Det är ärligt talat inte det värsta jag har sett då jag tycker om att ha lite färg på mitt skrivbord, men gudars det var inte det som drog folk originellt till Mionix. För alla som var fans av deras första produkter så tror jag inte dem kunderna kommer uppskatta den här riktningen.

Permalänk

Fattas bara att man kan köpa en tillhörande "hamburger-hållare" till sitt (förslagsvis) tangentbord.
Bara att böja sig fram och mumsa, handsfree!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Förstår inte grejen med denna gigantiska musmatta/bordsmatta. Räcker det inte med en normalstor musmatta som täcker ytan för musen istället för hela skrivbordet? Det blir ju bara en onödig kostnad att ha en jättematta som ligger under tangentbordet då du ändå inte kan använda den ytan med musen. Nä, ska de satsa på stora musmattor varför inte göra gigantiska och extra tjocka istället som man även kan ha som liggunderlag när man drar på LAN och behöver sova

Jag körde länge med en bit tjock kartong under mitt tangentbord, för att jag tycker att tangentbordet känns bättre med lite dämpning under. Nyligen skaffade jag därför en stor musmatta istället (en Glorious PC Gaming Race Extended), som jag kan ha både mus och tangentbord på. Så det finns absolut orsaker till att man vill ha en stor musmatta.

Permalänk
Medlem

Man kan säga att det...burgar gå utför

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Ser ut som ett jävla sammarbete med McDonalds, fyfan.

Är du säker? Kan ju vara CD / DVD - gänget som gått över och börjat med "Mugghållare"

Skrivet av vaedehäfömupp:

Fattas bara att man kan köpa en tillhörande "hamburger-hållare" till sitt (förslagsvis) tangentbord.
Bara att böja sig fram och mumsa, handsfree!

Undrar hur tangentbordet mår sedan efter allt spill?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Nog bland det fulaste jag sett.
Bra pris dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Well åtminstone snyggare än om det hade varit designat för gamers...

Permalänk
Skrivet av OldComputer:

Undrar hur tangentbordet mår sedan efter allt spill?

Och än värre, hur mår personen som har en hamburgerhållare efter en tids användning. Man kan ju inte ha en tom hamburgerhållare vippandes över en utan att bli hungrig? Dåliga idéer finns det gott om!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Förstår inte grejen med denna gigantiska musmatta/bordsmatta. Räcker det inte med en normalstor musmatta som täcker ytan för musen istället för hela skrivbordet? Det blir ju bara en onödig kostnad att ha en jättematta som ligger under tangentbordet då du ändå inte kan använda den ytan med musen. Nä, ska de satsa på stora musmattor varför inte göra gigantiska och extra tjocka istället som man även kan ha som liggunderlag när man drar på LAN och behöver sova

Jag tycker det är rätt behagligt för ljudnivån när man klackar iväg på sitt mekaniska tangentbord och samtidigt har en matta under

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Förstår inte grejen med denna gigantiska musmatta/bordsmatta. Räcker det inte med en normalstor musmatta som täcker ytan för musen istället för hela skrivbordet? Det blir ju bara en onödig kostnad att ha en jättematta som ligger under tangentbordet då du ändå inte kan använda den ytan med musen. Nä, ska de satsa på stora musmattor varför inte göra gigantiska och extra tjocka istället som man även kan ha som liggunderlag när man drar på LAN och behöver sova

Enda fördelen jag ser är att man kan klippa upp den i flera normalstora och på så vis kanske spara in pengar i längden?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nice, passar ju perfekt till bilen

Permalänk
Medlem

Okej om denna nyheten laddades upp på 1'a April.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Undrar hur tangentbordet mår sedan efter allt spill?

Precis! Det är bara dumt att äta en massa skräp vid tangentbordet och riskera att man spiller smulor och läsk i det.
Man ser trådar varenda dag här och på andra forum om folk som ber om hjälp om hur de ska rensa ur sina tangentbord de spillt i.
En gång hittade jag ett mekaniskt tangentbord i en container, och det enda felet med det var att det var fullt med smulor, hår och damm -- vilket måste varit anledningen till att det slängdes. Det är så onödigt!

Dessutom. Om du gör det hemma är det väl en sak ... Men om du käkar mat vid jobbdatorn på ett kontor så stör du dina kontorsgrannar. Särskilt om du har mat som luktar lite och inte plockar upp efter dig direkt.

Skrivet av Xeraton:

Förstår inte grejen med denna gigantiska musmatta/bordsmatta.

- inget gap mellan musmattan och tangentbordet
- den stora kontaktytan mot skrivbordet gör att musmattan aldrig glider runt
- om du är vana att vila handlederna på bordet är en musmatta där bekvämare (men ett underlägg som också täcker skrivbordskanten är bättre)
- kan göra tangentbordet lite mjukare och tystare

Skrivet av ClintBeastwood:

Enda fördelen jag ser är att man kan klippa upp den i flera normalstora och på så vis kanske spara in pengar i längden?

Kanten kan fransa sig. Och klassiska små musmattor tror jag fortfarande är billigare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Kanten kan fransa sig. Och klassiska små musmattor tror jag fortfarande är billigare.

Borde inte en symaskin fixa det? Nu är jag jävligt trött men om en snabb huvudräkning inte sviker mig blir denna till 3 stycken av denna. 108:- sparat på ~3 år i så fall. Om man jämför med musmattan som artikeln handlar om vs den "normalstora" razern jag länkade blir det ännu mer pengar man sparar.

edit: Här har vi två stycken där det enda som skiljer är storleken.
Normalstor: https://www.komplett.se/product/798606/gaming/gamingmoss-tang...
Stor: https://www.komplett.se/product/840118/gaming/gamingmoss-tang...
Köper man den stora och delar i två så har man sparat absolut ingenting eftersom den stora är dyrare med normalpris.. Attans också, då hade du rätt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.