Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
LOUQE
Skrivet av breakwin:

Skulle behöva ändra min leveransadress? hur ska jag gå tillväga?

Beror på om du backat via KS eller Shopify, men maila order@louqe.com så hjälper de dig där.

Permalänk
LOUQE

preliminär Add-on prioritering avgjord:

Currently it is looking like this:

Projekt som startar nu:
- Dust filter kit
- OI TopHat gable + PCB
- Custom loop pump bracket + reservoir
- A variation of grills, colors and meterials

Näst på kö:
- Glass side panels
- Carrying case

Permalänk
Medlem

Om man tar bort sidopanelen helt får man plats med 2.5slots kort som tillfällig lösning tills jag hittar ett 2-slots 1080ti?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Om man tar bort sidopanelen helt får man plats med 2.5slots kort som tillfällig lösning tills jag hittar ett 2-slots 1080ti?

Det tycler jag absolut att det ska funka.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail av Inet att de inte kommer få in NH-L12. Så nu får jag (/vi?) hålla tummarna att komplett eller webhallen lyckas bättre.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Fick precis mail av Inet att de inte kommer få in NH-L12. Så nu får jag (/vi?) hålla tummarna att komplett eller webhallen lyckas bättre.

Fick idag reda på Noctua inte levererar modellen till NetOnNets grossist utan meddelar att 12S ersätter. Tror det är kört då jag gissar att övriga använder samma grossist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Fick precis mail av Inet att de inte kommer få in NH-L12. Så nu får jag (/vi?) hålla tummarna att komplett eller webhallen lyckas bättre.

https://www.coolerkit.se/shop/noctua-nh-l9i-6779p.html Collerkit.se verkar ha 2st på lager...

Edit: Stryk det... de länkar fel kylare från prisjakt. Det är inte nh-l12....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Fick precis mail av Inet att de inte kommer få in NH-L12. Så nu får jag (/vi?) hålla tummarna att komplett eller webhallen lyckas bättre.

Samma här. Mycket tråkigt, och diverse Amazon i EU har ökat priset till över €80 :/

Skrivet av mkn:

Fick idag reda på Noctua inte levererar modellen till NetOnNets grossist utan meddelar att 12S ersätter. Tror det är kört då jag gissar att övriga använder samma grossist.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas min order från Komplett skickas, stod dock att de skulle få in 10 st igår men antagligen har de samma leverantör som de övriga ÅF och inte får in kylaren i lager heller.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kan undra om man skulle kunna böja till en 12S för att passa. Hur många mm felar det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkn:

Kan undra om man skulle kunna böja till en 12S för att passa. Hur många mm felar det på?

Jag tror denna kylare är ca 3mm högre än NH-L12. NH-L12 sitter precis på millimetern ifrån chassiplåten medan NH-L12S är tillräckligt stor för att blockera den. Men om du planerar att köpa fönsterluckan som LOUQE tog fram under omröstningen av tillbehör så kan nog NH-L12S få plats (dvs fönstret med glipor för luft).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det är synd att den luftkylare som presterar bäst just nu ersätts och inte kommer gå att köpa länge till. Jag hade turen att beställa redan i november och fick därför tag på en av de sista då.

Däremot tror jag inte man ska vara orolig. De kommer fler kylare som håller på att utvecklas som säkert kommer prestera väldigt bra. Vet att Dan från Dan Cases håller på att jobba med en prototyp av en kylare till sitt eget chassi som kommer passa i Ghosten också. @Pichalski har även hintat om ett samarbete med ett annat företag som håller på att jobba med grafen som kan släppa en kylare om något år eller så som ska prestera väldigt bra. Problemet som vanligt är väntan på dessa produkter. Men som man säger "den som väntar på något gott...."

Permalänk
Medlem

Verkar finnas ett am4 kit till zalman cnps8900 också
https://m.abacus.cz/chladic-zalman-am4-pridavny-modul-kit-cnp...

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Jag köpte själv en NH-L12 i december då det hade pratats om den var på utgång.
Nu inväntas bara chassit

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Geeks Gaming

Köpte också en NH-L12 I december tillsammans med ett z270 itx och ett corsair 450w så väntar bara på chassi!
Funderar på att moddar in en slim 120mm om det nu blir bättre ens..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Köpte också en NH-L12 I december tillsammans med ett z270 itx och ett corsair 450w så väntar bara på chassi!
Funderar på att moddar in en slim 120mm om det nu blir bättre ens..

Köpte min i September och funderar på att montera dit en 140 mm fläkt under men lär åka på att ta bort lite metall på yttre kanterna som sticker ner mot resten av under delen på tornet

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Administrativ avgift

Köpte NON´s sista kylare för ett tag sen så , *suckers*

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Köpte NON´s sista kylare för ett tag sen så , *suckers*

NOT! Jag köpte NetOnNets sista idag

Paxade den igår kväll och idag tog de bort NH-L12 helt och hållet från hemsidan. Komplett kanske får in ett par stycken också, men de har ett osäkert leveransdatum och sett till hur det ser ut med Inet och Webhallen så kommer de förmodligen inte få in några :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Haha, bara jag som är utan 😥 om nån bestämmer för AIO vatten istället för sin NH-L12 kan jag ge ett ok pris på den 🙂

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Haha, bara jag som är utan 😥 om nån bestämmer för AIO vatten istället för sin NH-L12 kan jag ge ett ok pris på den 🙂

Komplett verkar inte ha gett upp om dessa och de har fortfarande 4 st som är på väg in, kanske:

https://www.komplett.se/product/745198/datorutrustning/pc-kom...

Bara att lägga en beställning mot faktura och hoppas på det bästa!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Komplett verkar inte ha gett upp om dessa och de har fortfarande 4 st som är på väg in, kanske:

https://www.komplett.se/product/745198/datorutrustning/pc-kom...

Bara att lägga en beställning mot faktura och hoppas på det bästa!

Det är gjort sen ett tag tillbaka

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Det är gjort sen ett tag tillbaka

Då håller jag tummarna för dig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Drog iväg en beställning här också, den var lite dyrare men vad gör man inte

https://combuyit.com/noctua-nh-l12.html
De påstår iaf att den finns i lager.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Om jag Har förstått det rätt så har louqe fixat samarbete med noctua så vi ska kunna få oss våra kära nh-l12 utan o behöva betala ett överpris. Antar att de kommer komma info här med snart. Men så ni vet de iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Om jag Har förstått det rätt så har louqe fixat samarbete med noctua så vi ska kunna få oss våra kära nh-l12 utan o behöva betala ett överpris. Antar att de kommer komma info här med snart. Men så ni vet de iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore ju kalas, jag lade en beställning hos komplett men det ser inte ljust ut.

Overclockers.co.uk har en B-stock för 39£ om någon är sugen. Den enda jag hittar förutom de på Ebay som är måttligt överprisade.

Permalänk

Finns det egentligen någon annan nackdel med AIO vattenkylare (vs luft) än att det behövs en stor Tophat?
Får man sämre kylning på övriga komponenter, eller är det sak samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av irkasmork:

Finns det egentligen någon annan nackdel med AIO vattenkylare (vs luft) än att det behövs en stor Tophat?
Får man sämre kylning på övriga komponenter, eller är det sak samma?

Beroende på rpm på fläktarna så kan saker som vrm, minnen etc få mindre luftflöde över sig. Brukar oftast verkligen inte vara någon fara och det blir en del luftflöde oavsett som letar sig igenom chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Om jag Har förstått det rätt så har louqe fixat samarbete med noctua så vi ska kunna få oss våra kära nh-l12 utan o behöva betala ett överpris. Antar att de kommer komma info här med snart. Men så ni vet de iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev nyfiken på var du har sett/hört det? Det vore ju verkligen toppen om det var så.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Blev nyfiken på var du har sett/hört det? Det vore ju verkligen toppen om det var så.

#slack kanalen som louqe startade för backers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

#slack kanalen som louqe startade för backers

Skickades från m.sweclockers.com

Inte klart ännu men dom förhandlar med Noctua om en återstart exklusivt.

Om den ska säljas via Loque eller återförsäljare eller annat sätt eller andra detaljer är ej klara eller när man eventuellt ska kunna köpa den.

Även diskussion om förbättringar man eventuellt kan göra och utesluta 120 mm topp fläkten.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@PaChalski: har en liten idé om att det skulle kunna gå att göra en tjock sida i acryl och då ha en reservoar inbyggd i sidopanelen. Svårt att förklara men hade blivit ganska fräckt! Tänk er bilden fast att den skulle täcke hela sidan och sitta fast i GHOSTs slits.