Permalänk
Medlem

Jag vill gärna ha en klocka. Inte riktigt smartwatch men något i stil med en Garmin Fenix typtyp =] Skulle nog nöja mig med en G-shock med iofs.

Permalänk
Medlem

Dom reor jag sett resten av året, så kommer troligen black freday inerhålla ungefär samma innehåll.

Elektronik kan vi nog inte hoppas på få billigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@riggley: köpte mina för 1600 på netonnet för lite mer än en månad sen.

Permalänk
Medlem

Har planerat att köpa ytterligare en ssd då min nuvarande på 256 gb fylls upp rätt snabbt när spelen är så stora som de är. Hade tänkt mig 500 gb och såg att komplett hade ganska bra rea på Crucials variant. Är det värt att vänta till fredag o hoppas på ännu bättre ssd-priser eller det kanske inte går att sänka så mkt mer än vad komplett gjort?

https://www.komplett.se/product/895978/datorutrustning/lagrin...

Permalänk
Skrivet av deepah:

Har planerat att köpa ytterligare en ssd då min nuvarande på 256 gb fylls upp rätt snabbt när spelen är så stora som de är. Hade tänkt mig 500 gb och såg att komplett hade ganska bra rea på Crucials variant. Är det värt att vänta till fredag o hoppas på ännu bättre ssd-priser eller det kanske inte går att sänka så mkt mer än vad komplett gjort?

https://www.komplett.se/product/895978/datorutrustning/lagrin...

Du har öppet köp, varför inte beställa ett och sedan skicka tbx om det kommer något bättre?

Permalänk
Medlem

@3kgt @Bakgrund @anon186252 Halva grejen med BF är ju att sitta uppe hela natten, diskutera tips och snacka skit i tråden och stämningen är väldigt trevlig även om tempot är högt.

Så länge folk följer mallen i tipstråden indexeras alla fynd på BF-sidan så ni som enbart är ute efter fynden behöver inte ens besöka forumtråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

@3kgt @Bakgrund @wille93 Halva grejen med BF är ju att sitta uppe hela natten, diskutera tips och snacka skit i tråden och stämningen är väldigt trevlig även om tempot är högt.

Så länge folk följer mallen i tipstråden indexeras alla fynd på BF-sidan så ni som enbart är ute efter fynden behöver inte ens besöka forumtråden.

Tröttnar efter 20 sidor av "någon som har hittat [samma sak som efterfrågats 10ggr på samma sida]". Om vi hittat det så skulle det stått.. Men visst, lite diskussion har jag inget emot. Är lite småkul med folket som sitter uppe under hela rean. Fattar knappt vad man gör längre

Det gör dock inte alla, oturligt nog. Så det blir nästan tvunget att skumma tråden, om man inte försöker hålla koll på alla sidor själv. Lyckades förvisso någorlunda med det förra året, men det var lite av en pina. Så det hade varit skönt att i alla fall hinna läsa klart ett inlägg innan det fanns en ny sida.

Lite så jag tänkte när jag skrev innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvispen77:

@zfrigg: komplett har rea på typ alla sina färdigbyggda datorer med windows. De finns i alla möjliga prisklasser så det är bara att leta upp en som passar budgeten.

jo det är rätt bra deal. men tycker det blir mycket att köpa kompletta,menar ligger på två 290x och windows har man redan, så det är
moderkort cpu nyare ssd nya minnen ddr4 och ev nya nätagg, har chassi men klart alltid snyggare med ett nytt, familjen har alltid arvt pappas gamla delar men nu orkar inte delarna skicka ut fps

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Jag vill gärna ha en klocka. Inte riktigt smartwatch men något i stil med en Garmin Fenix typtyp =] Skulle nog nöja mig med en G-shock med iofs.

Noterat

Permalänk
Medlem

@improwise:

Garmin Fenix 3 HR Sapphire gick ner med 800kr en timme efteråt typ. Inte tagit beslutet ännu dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Jag vill gärna ha en klocka. Inte riktigt smartwatch men något i stil med en Garmin Fenix typtyp =] Skulle nog nöja mig med en G-shock med iofs.

Passade på att köpa en fenix 5 i somras när jag fick möjligheten till 40% av Garmin då jag jobbade i butik och sålde dessa, är riktigt nöjd, batteritiden är guld!

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med reor när det gäller kaffemaskiner? Moccamaster har vi på universitet som jag gillar brukar de bli rea på de?
Eller har ni några andra förslag?

Mvh
/Fattig student som är trött på snabbkaffe hemma..

Permalänk
Medlem

Fifa 18(PS4) för 199kr på komplett, det är fan ett kap!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reiker:

@Rokopop: Nvidia GTX 1060 6Gb hoppas jag ska sänkas till c:a 2000kr på kommande rean, för det priset (och 75% av gtx 1070 prestanda) så verkar det vara mest bang for the buck i väntan på nästa generaton GPU (Volta/Ampere/Navi)

Tack, jag ska kolla in den

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Fifa 18(PS4) för 199kr på komplett, det är fan ett kap!

Woha! Är på jakt efter en deal på PS4...kanske köper spelet före konsolen!

Permalänk
Medlem

Är Fifa2018 på Komplett kod eller på skiva?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapaza80:

Är Fifa2018 på Komplett kod eller på skiva?

Skickades från m.sweclockers.com

Skiva!

Permalänk
Medlem

Kommer den sänkas mer tro till på fredag? Tänkte mig även andra ställen än media markt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Kommer den sänkas mer tro till på fredag? Tänkte mig även andra ställen än media markt.

Helt omöjligt att svara på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det kommer en renodlad tipstråd från Sweclockers själva närmre black friday, så stör dig inte på diskussionen i onödan. Se #17114929.

Tack för det. Visste ej om det

Skrivet av keyser:

Prisjakt kommer säkerligen ha en sida, på Black Friday, när alla butikerna rullar igång sina kampanjer.
Ser fram emot nya trådar om att prisjakt och butikerna konspirerar tillsammans genom att låta prisjakt gå ner pga "överbelastning" precis när det smäller, så att kunderna inte ska kunna jämföra priserna.

Skrivet av anon186252:

BF har inte börjat än, egentligen. Det är vissa som smygstartar bara.

Den här tråden skapades för att se vad folk sitter och hoppas/tror kommer. Det är alltså inte någon tipstråd egentligen. Den för just tips kommer nog upp på torsdag eller så.
Hoppas däremot också att diskussionerna och frågora hålls till ett minimum i tråden avsedd för tips. Var smått outhärdligt förra året, när folk skrev snabbare än man kunde läsa, och 90% var irrelevant för de flesta som bara försökte hitta erbjudanden >.>

Skrivet av ågren:

@3kgt @Bakgrund @anon186252 Halva grejen med BF är ju att sitta uppe hela natten, diskutera tips och snacka skit i tråden och stämningen är väldigt trevlig även om tempot är högt.

Så länge folk följer mallen i tipstråden indexeras alla fynd på BF-sidan så ni som enbart är ute efter fynden behöver inte ens besöka forumtråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för era snälla svar.
Då har jag fått en annan synvinkel på hela och säger bara kör hårt
För mig förre året var första året som jag satsade på BF. Men ärligt talat fick 1 enda produkt ur hela "rabatten" som jag ville ha.
Men tokiga är att Prisjakt klarade ej av belastningen och jag fick t.ex notifikationer från dem då det vart nästan försent.
Men ja tror ej så jätte hårt på BF då det är mera en hype än bra ärliga rabatter. Finns säkert något för alla.

Permalänk
Medlem

Tror mitt tidigare inlägg försvunnit bakåt i tråden så testar igen. Vilken tv för mellan 8000-12000kr ska man hålla utkik efter om man inte har så superhöga krav, använder den till både film/tv/spel ganska jämnt fördelat men också ha möjlighet att testa på 4K inom en snar framtid.

Sitter med en 8-9 år gammal Lg 42" idag, så är den bättre än den så är jag nöjd. Skulle vilja ha 55-65". Har dock inga tendenser alls till eftersläpningar eller fördröjningar i min gamla Lg, det är ju lite imponerande på en sån gammal tv ändå, hoppas inte nya är sämre på det.

Så det är väl mitt främsta mål med Black Friday.

Visa signatur
Permalänk

Blir nog ett thermaltake "the tower 900"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Tror mitt tidigare inlägg försvunnit bakåt i tråden så testar igen. Vilken tv för mellan 8000-12000kr ska man hålla utkik efter om man inte har så superhöga krav, använder den till både film/tv/spel ganska jämnt fördelar men också ha möjlighet att testa på 4K inom en snar framtid.

Sitter med en 8-9 år gammal Lg 42" idag, så är den bättre än den så är jag nöjd. Skulle vilja ha 55-65". Har dock inga tendenser alls till eftersläpningar eller fördröjningar i min gamla Lg, det är ju lite imponerande på en sån gammal tv ändå, hoppas inte nya är sämre på det.

Så det är väl mitt främsta mål med Black Friday.

Det är rätt svårt att svara på eftersom vi inte vet vilka modeller som kommer att finnas tillgängliga för 8.000-12.000kr på fredag. Spontant skulle jag tro att du förmodligen blir nöjd oavsett vad du väljer, det har trots allt hänt en hel del på TV-fronten de senaste tio åren och är du uppe i den prisklassen har man redan där filtrerat bort allt skräp.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/859681/gaming/skarmar-tillbeh...

Är det värt att vänta eller är detta något att slå till på? Svårt att säga såklart men vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Tror mitt tidigare inlägg försvunnit bakåt i tråden så testar igen. Vilken tv för mellan 8000-12000kr ska man hålla utkik efter om man inte har så superhöga krav, använder den till både film/tv/spel ganska jämnt fördelat men också ha möjlighet att testa på 4K inom en snar framtid.

Sitter med en 8-9 år gammal Lg 42" idag, så är den bättre än den så är jag nöjd. Skulle vilja ha 55-65". Har dock inga tendenser alls till eftersläpningar eller fördröjningar i min gamla Lg, det är ju lite imponerande på en sån gammal tv ändå, hoppas inte nya är sämre på det.

Så det är väl mitt främsta mål med Black Friday.

Lite över din budget, men värt att fundera över LG OLED55B7V för 14990kr som MediaMarkt erbjuder nu med deras tjuvstart av BF.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55b7v-55-signatu...

Men läs på först med fördelar och nackdelar vad gäller OLED.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b7v-201705074461.htm

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Känns lite som att alla tjuvstarter förstör det roliga lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Känns lite som att alla tjuvstarter förstör det roliga lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, håller på att bli som mellandagsrean, startar tidigare och tidigare för varje år. Hoppas ändå på bra erbjudanden på fredag, ist för massa halvljumna hela veckan.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Lite över din budget, men värt att fundera över LG OLED55B7V för 14990kr som MediaMarkt erbjuder nu med deras tjuvstart av BF.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55b7v-55-signatu...

Men läs på först med fördelar och nackdelar vad gäller OLED.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b7v-201705074461.htm

Håller med om att denna TV verkar vara ett riktigt bra val. Sitter o funderar på om man ska ha den eller 65". Får se hur fördelaktigt priset på 65an blir först bara.